Race Driver Grid svart skärm vid uppstart.|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Race Driver Grid svart skärm vid uppstart.
Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 23, 2009 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Hej hej igen, det va ett bra tag sedan jag skrev något här inne sist.

För ett tag sedan så ville jag spela Race Driver Grid igen eftersom jag nyss köpt en ratt. Men när jag installerat spelet och startar det så får jag bara en svart skärm där det står Race Driver Grid i mitten. Men där är det stop. Jag har precis provat med demot också med samma resultat. Så något är ju fel men jag vet inte vad. Jag har ju alla drivrutiner som jag behöver, har också provat byta drivrutin till gfk ett par ggr.

När jag spela det förut när det kom ut så hade jag annan hårdvara och Win XP. Nu har jag hårdvaran ni ser här i spec och Win Vista 64bit.

Nu kom och också på att det är ju flera andra spel som inte heller funkar. Och när jag spelar CS 1.6 som är det spel jag spelar 90% av tiden så tycker jag att det smålaggar näst intill hela tiden.

Jag börjar även märka att en eller flera hårdiskar böjar bli dåliga. Ibland slutar dom svara för någon sek och låter lite ibland när dom jobbar vilket dom inte har gjort förut. Men det borde ju inte ha något betydelse tycker jag.

Så, har ni någon aning om va det kan vara för fel? Mvh RuneW.

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
1232739
August 28, 2009 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag även köpt spelet. samma sak även då vid uppstart.

Allt svart och det står "Race Driver Grid" i mitten med en röd liten logga bara. sen händer det inget mer.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1232747
August 28, 2009 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Dator i Sign. ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
1232834
August 30, 2009 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, det är datorn i sign.

Jag har äntligen hittat lösningen. Jag leta/läste i över 6 timmar igår innan jag löste problemet.

Det första jag löste va att få igång spelet. Det man behövde göra va att avinstallera ljudkortet för då starta spelet på en gång, dick utan ljud såklart. Men efter massa läsande så fixa jag det så spelet startar med ljudkortet på. Men sen funka inte ratten jag tänkte spela med. Så efter några timmars läsande till så hitta jag öven svaret på det. Så nu funkar allting.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 132
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL