August 24, 2002
Hallå,
efter att ha kört NFS, HP2 demot ett antal gånger och bara dreglar efter fullversionen, tänkte jag "måste en ratt",
vill ha nån värsting, med alla efekter som finns, har ni nåt att berätta för mig? Det hoppas jag? funkar force feedback eller "brummar" det bara lite som till 64?
August 9, 2001
Enligt Microsoft så funkar den dock inte med XP
Om du ska ha en bra ratt (annars kan du lika bra stunta i det) så skaffar du gig en Momo, bästa ratten till rimligt pris. Act labs lär vara ganska bra den också. Sen finns det även betydligt dyrare rattra men jag antar att du inte tänkt lägga ner så mycket pengar på det.
August 9, 2001
April 26, 2002
jag kör med logitechs momo force ratt, den e skitabra! =) har köpt den ganska nyligt å e jättenöjd! hade en billigare ratt förut utan FF, den gick att spela med om man säger så...men oj vilken skillnad när ja köpte denna! funkar till alla racespel ja lirar oxå! enda nackdelen med den, är att den kan låta lite mycket ibland...men det e ju ba å höja volymen i spelet så e de lungt!
April 26, 2002
Biblo wrote: Hallå,
MONOn kollar på den själv 8)
är det aluminium som dem skriver? så det inte fejkad skitplast eller nåt?
det är ju växelspak på den med hur funkar den?
vad kör du för spel?
tjena! inte MONO! utan MOMO! =) rätt ska va rätt =)
ja det är aluminium på pedalerna och pedalställsplattan, samt växelpaddlarna oxå i aluminium eller nån blank modell. nån sorts metallplatta i ratt centrum oxå. handsydd läderratt e de oxå jö =) inge skitaplast här inte hehe! fast det röda "huset" på ratten e juplast dock...och växelspaken, som ja nyss skrev här så, är det paddlar, som i en f1-bil. ok, det e ju inte det idealiska när man kör rallyspel, men jag tänker inte på det, ja växlar alltid med dem i alla spel, (går ju att programera knapparna på ratten oxå till det)
ja lirar mest:
rally trophy
nfs porsche 2000
f1 2002
nascar thunder 2003
nascar racing 2002
live for speed
stcc 2
v8 challenge
m.m ratten funkar perffa till alla spel ja testat =)
April 26, 2002
Biblo wrote: Ha, det ha du rätt i! Det skall va MOMO, Dem som gör riktigta "rattar" heter mono, hur tusan kunde jag blanda ihop det?
Kört NFsHP2 demot? det spelet kommer att slå altt på markndaen toro jag!
HAHA! nu tror ja du har fel igen! "de" som gör riktiga rattar till bilar (riktiga bilar) heter oxå MOMO!! jag har för mig att logitech samarbetar eller gjorde det med momo, eller att de har nån slags patent elle nå, ja vet inte =) men jag vet att de båda heter MOMO! hehe! få se va du säger nu då? hehhe
jo ja ha kört demot nfshp2 asså, men det var inte alls bra. körkänslan gillade jag inte alls, ja tycker faktiskt att nfs porche har mycket bättre känsla! det vet jag att fler här oxå tycker. eller så var demot vääääldans dålig, låt hoppas på det! men det var ju snygt grafiskt sett spelet =)
August 24, 2002
Hoho 😀 nu har jag köpt min RATT!... tog lite tid men sån är jag fick ju det värsta med... eller egentligen inte satte ut en annons här på forumets köp o sälj... fick ett svar o köpte... Resultaten kan ni se här...
http://oscar.gotdns.org/oscar/skit/ ja ni hittar dem... PLUS
NI kan också se det andra racingfanet här på forumet... Heavy_Antes lilla lekstuga....
JockeB skicka en bild till mig 😛 8)
:eye:
April 26, 2002
Biblo wrote: [quote=Heavy_Ante]biblo! funkar ratten bra då? har du fixat kontakten?
visst force feedbacken funkar...superfint.. men inte paddlarna lr pedalerna?... 👿
hmm...vilken kontakt? :eye:
ajjdå! men...sa du inte att kontakten hade blivit "överkörd" av en kontorsstol???
1 Guest(s)