October 8, 2001
Resident Evil Zero ska vell komma till Gamecube, det ska utspela sig före 1an och m,an ska spela som Rebecka Chambers.
Vet inte om det ska utspela sig samtidigt som ettan att vara från henns sida hela tiden eller om det är ett helt annat ställe...
spelet var tänkt för N64 för länge sen.
September 3, 2001
filmen är inget alster precis. Det finns ju mycket bättre om man tänker efter.
Rätt spännande iofs och mycket ambitiöst... jag gillade den trots allt.
Vad gäller spelet så undrar jag bara om dom har gått över till enklare kontroller till spelet??? till exempel på resident evil 2 i playstation sprang man alltid frammåt om man tryckte på pilen "upp"... så om tjejen stod och kollade mot vänster så fick man trycka upp för att springa mot vänster. MYCKET IRRITERANDE!!!!
detta är nog ända anledningen till att jag inte spelade mer än någon timma. Är det fixxat nu eller får jag skippa spela spelen igen??
October 8, 2001
On 2002-04-22 19:02, Kame_boy wrote:
filmen är inget alster precis. Det finns ju mycket bättre om man tänker efter.Rätt spännande iofs och mycket ambitiöst... jag gillade den trots allt.
Vad gäller spelet så undrar jag bara om dom har gått över till enklare kontroller till spelet??? till exempel på resident evil 2 i playstation sprang man alltid frammåt om man tryckte på pilen "upp"... så om tjejen stod och kollade mot vänster så fick man trycka upp för att springa mot vänster. MYCKET IRRITERANDE!!!!
detta är nog ända anledningen till att jag inte spelade mer än någon timma. Är det fixxat nu eller får jag skippa spela spelen igen??
Det är ju så det ska vara, upp = fram
ner = bakåt
vänster
höger
det är inten svår kontroll.
September 3, 2001
ne men det är jobbigt!!!!
det är så här det ska vara! :
upp = förflytta sig mot norra sidan av skärmen/tvn... oavsett vilken riktning gubben står i.
vänster = samma sak som "upp" men åt vänster.
osv osv... ungefär som man styr en gubbe i ett fotbollspel!! eller gubbarna i final fantasy.
Så jäkla jobbigt annars. Och jag kunde inte lägga in det i reflexerna efter en bra stund. Det brukar man ju kunna på alla andra spel.
Om jag nu hade lyckats så skulle jag ha fått problem med styrningen på resten av spelen när jag väl var tillbaka till dem.
December 2, 2001
vore 10 ggr bättre om man fick välja själv hur man vill styra. vet inte omd et finns på det nysta RE.. har bara spelat 1:an å 3:an
EDIT: stavfel å så
256 SDRAM
20 GB HD
[ Detta Inlägg ändrades av: Miller den 2002-04-29 01:52 ]
1 Guest(s)