January 20, 2003
Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k
EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/ht.....535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.
September 26, 2005
November 23, 2001
pompougnac wrote: Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k
EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/ht.....535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.
Ursäkta mig, men alltså ettan, the one and only Resident Evil. Även kallat Resident Evil Zero till GC är det bästa i serien 😉
Finns inget som tar det... hehe
March 2, 2005
Fan va bra att alla tycker det är kul.. kommer köpa det på releasedagen till PS2.. och ja det ska komma hehe kolla här http://www.cdon.com/main.phtml.....;session=1
men är inte resident evil 4 lite mera "skjut spel" än dom andra resident evil spelen? här följer ju kameran efter bakom istället för den fasta kameran i de andra spelen som ja får damp på. Det ser liksom ut som värsta tredje persons skjutspel.. inte för att ja har nåt emot det för det är just det gör att ja vill ha det så mycket! Och GRAFIKEN :eye: OH MY GOD vad snyggt det är!! eller har jag fel? grafiken tar ju typ de flesta spelen !!!!! eller?
January 20, 2003
jarlen wrote: [quote=pompougnac]Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k
EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.
Ursäkta mig, men alltså ettan, the one and only Resident Evil. Även kallat Resident Evil Zero till GC är det bästa i serien 😉
Finns inget som tar det... hehe
Jag har spelat igenom båda och jag tycker att RE: Zero är sjukt bra också, men 4an är faktiskt bättre.
May 19, 2003
N1ko wrote: Hur svårt är spelet ?? 😡 är det så jätte mycket tänka i det hela som i alla andra resident evil spel ?
Om jag får säga mitt tycke:
Det är inte likt de andra spelen, utan mer likt nåt 3:e persons pang-pang liknande spel. Den gamla RE-känslan finns inte kvar för 5 öre.
Inga läskiga vinklar, inga läskiga ljud och inga komplicerade pussel.
Nej, tyckte verkligen inte om detta. Visst, var väl lite skoj och snyggt var det, men jag skulle personligen inte kalla det ett "riktigt" Residen Evil spel...
November 23, 2001
Vamp wrote: [quote=N1ko]Hur svårt är spelet ?? 😡 är det så jätte mycket tänka i det hela som i alla andra resident evil spel ?
Om jag får säga mitt tycke:
Det är inte likt de andra spelen, utan mer likt nåt 3:e persons pang-pang liknande spel. Den gamla RE-känslan finns inte kvar för 5 öre.
Inga läskiga vinklar, inga läskiga ljud och inga komplicerade pussel.
Nej, tyckte verkligen inte om detta. Visst, var väl lite skoj och snyggt var det, men jag skulle personligen inte kalla det ett "riktigt" Residen Evil spel...
Exakt. RE:Zero (eller ännu hellre RE PSX) till folket!
November 23, 2001
TheManko wrote: Är inte Resident evil och Resident Evil Zero HELT OLIKA spel? Jag har ettan till Pc och gamecube samt Zero och jag håller med om att ettan är den bästa av de "gamla" spelen. Men att Zero skulle vara bäst är väl att ta i...
Det är ju samma spel med olika grafik bara? Vad kan det vara som du tycker skiljer så mycket?
Jag kände iaf igen mig mycket väl i RE: Zero på Gamecube.
Delph1 wrote: [quote=wojt]Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛
Game Cube är ju en hel generation nyare så något annat vore faktiskt konstigt. 🙂
För övrigt är orginalet det bästa, Kommer alltid vara 😉
//Andreas
En hel generation nyare? Visst att GC släpptes ett år senare, men generationsmässigt blir det väl ändå nästan samma? GC efter N64 och PS2 efter PSX...Tycker ändå det känns som det har ungefär samma prestanda. Men det är väl för att man sällan spelar krävande spel på GC.
Aja, jo det är klart att det ser risigare ut på PS2..
November 27, 2003
jarlen wrote: [quote=Delph1][quote=wojt]Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛
Game Cube är ju en hel generation nyare så något annat vore faktiskt konstigt. 🙂
För övrigt är orginalet det bästa, Kommer alltid vara 😉
//Andreas
En hel generation nyare? Visst att GC släpptes ett år senare, men generationsmässigt blir det väl ändå nästan samma? GC efter N64 och PS2 efter PSX...Tycker ändå det känns som det har ungefär samma prestanda. Men det är väl för att man sällan spelar krävande spel på GC.
Aja, jo det är klart att det ser risigare ut på PS2..
Du har rätt, jag associerade fel. Tänkte på första RE och det kom ju till till PS så det blev lite rörigt 😉
//Andreas
1 Guest(s)