Resident Evil 4 till PS2 !!!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Resident Evil 4 till PS2 !!!
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 28, 2005 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså detta spelet ser så jäävla kul och grymt ut 😀 har nån spelat det på Gamecube? isåfall hur är spelet? det har ju nästan fått toppbetyg överallt.. 9.6 på gamespot, som gta sa fick

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
956359
September 28, 2005 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k

EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/ht.....535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
956364
September 28, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja köpte Gamecube bara för Resident evil 4 och jag blev inte besviken om man säger så. Grymt som fan!

Divion^
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
956376
September 28, 2005 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, oerhört bra är det. Ser fram emot re5 🙂

MicroManiac
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
956389
September 28, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

som bara kommer till xbox360 och playstation3

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
956393
September 28, 2005 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k

EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/ht.....535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.

Ursäkta mig, men alltså ettan, the one and only Resident Evil. Även kallat Resident Evil Zero till GC är det bästa i serien 😉

Finns inget som tar det... hehe

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
956399
September 28, 2005 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va bra att alla tycker det är kul.. kommer köpa det på releasedagen till PS2.. och ja det ska komma hehe kolla här http://www.cdon.com/main.phtml.....;session=1

men är inte resident evil 4 lite mera "skjut spel" än dom andra resident evil spelen? här följer ju kameran efter bakom istället för den fasta kameran i de andra spelen som ja får damp på. Det ser liksom ut som värsta tredje persons skjutspel.. inte för att ja har nåt emot det för det är just det gör att ja vill ha det så mycket! Och GRAFIKEN :eye: OH MY GOD vad snyggt det är!! eller har jag fel? grafiken tar ju typ de flesta spelen !!!!! eller?

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
956433
September 28, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: [quote=pompougnac]Det är det bästa spelet i Resident Evil serien... visste dock inte att det skulle komma till PS2 :-k

EDIT: Dessutom ligger RE4 på plats nummer 3 på gamerankings.com: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/535840.asp vilket innebär att det är det i snitt tredje högst rankade spelet av de största spelsajterna i världen. Endast Zelda: Ocarina of Time till N64 samt Soul Calibur till DC är rankade högre.

Ursäkta mig, men alltså ettan, the one and only Resident Evil. Även kallat Resident Evil Zero till GC är det bästa i serien 😉

Finns inget som tar det... hehe

Jag har spelat igenom båda och jag tycker att RE: Zero är sjukt bra också, men 4an är faktiskt bättre.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
956984
September 29, 2005 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur svårt är spelet ?? 😡 är det så jätte mycket tänka i det hela som i alla andra resident evil spel ?

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
956989
September 29, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: Hur svårt är spelet ?? 😡 är det så jätte mycket tänka i det hela som i alla andra resident evil spel ?

Om jag får säga mitt tycke:

Det är inte likt de andra spelen, utan mer likt nåt 3:e persons pang-pang liknande spel. Den gamla RE-känslan finns inte kvar för 5 öre.
Inga läskiga vinklar, inga läskiga ljud och inga komplicerade pussel.
Nej, tyckte verkligen inte om detta. Visst, var väl lite skoj och snyggt var det, men jag skulle personligen inte kalla det ett "riktigt" Residen Evil spel...

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
956997
September 29, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=N1ko]Hur svårt är spelet ?? 😡 är det så jätte mycket tänka i det hela som i alla andra resident evil spel ?

Om jag får säga mitt tycke:

Det är inte likt de andra spelen, utan mer likt nåt 3:e persons pang-pang liknande spel. Den gamla RE-känslan finns inte kvar för 5 öre.
Inga läskiga vinklar, inga läskiga ljud och inga komplicerade pussel.
Nej, tyckte verkligen inte om detta. Visst, var väl lite skoj och snyggt var det, men jag skulle personligen inte kalla det ett "riktigt" Residen Evil spel...

Exakt. RE:Zero (eller ännu hellre RE PSX) till folket!

TheManko
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
958697
October 4, 2005 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Är inte Resident evil och Resident Evil Zero HELT OLIKA spel? Jag har ettan till Pc och gamecube samt Zero och jag håller med om att ettan är den bästa av de "gamla" spelen. Men att Zero skulle vara bäst är väl att ta i...

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
958728
October 4, 2005 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
958795
October 4, 2005 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛

Game Cube är ju en hel generation nyare så något annat vore faktiskt konstigt. 🙂

För övrigt är orginalet det bästa, Kommer alltid vara 😉

//Andreas

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
958800
October 4, 2005 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

TheManko wrote: Är inte Resident evil och Resident Evil Zero HELT OLIKA spel? Jag har ettan till Pc och gamecube samt Zero och jag håller med om att ettan är den bästa av de "gamla" spelen. Men att Zero skulle vara bäst är väl att ta i...

Det är ju samma spel med olika grafik bara? Vad kan det vara som du tycker skiljer så mycket?
Jag kände iaf igen mig mycket väl i RE: Zero på Gamecube.

Delph1 wrote: [quote=wojt]Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛

Game Cube är ju en hel generation nyare så något annat vore faktiskt konstigt. 🙂

//Andreas

En hel generation nyare? Visst att GC släpptes ett år senare, men generationsmässigt blir det väl ändå nästan samma? GC efter N64 och PS2 efter PSX...Tycker ändå det känns som det har ungefär samma prestanda. Men det är väl för att man sällan spelar krävande spel på GC.

Aja, jo det är klart att det ser risigare ut på PS2..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
958806
October 4, 2005 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: [quote=Delph1][quote=wojt]Har sett bilder på det till PS2, ser otroligt risigt ut jämfört med gamecube 😛

//Andreas

En hel generation nyare? Visst att GC släpptes ett år senare, men generationsmässigt blir det väl ändå nästan samma? GC efter N64 och PS2 efter PSX...Tycker ändå det känns som det har ungefär samma prestanda. Men det är väl för att man sällan spelar krävande spel på GC.

Aja, jo det är klart att det ser risigare ut på PS2..

Du har rätt, jag associerade fel. Tänkte på första RE och det kom ju till till PS så det blev lite rörigt 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 460
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL