Revolution bara 2-3 ggr snabbare än GC...|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Revolution bara 2-3 ggr snabbare än GC...
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 20, 2005 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som har en länk till där de citerar Nintendo där de faktiskt säger det?

Engadget skriver så i sin nyhet men anger ingen källa. Jag antar att det är USAToday som är deras källa då de använt deras bild. Men i deras text står följande:

USA Today wrote: Nintendo makes more modest claims that Revolution is two or three times more powerful than GameCube. "It's not all about having 'turbo power,' " Nintendo's Perrin Kaplan says. "It's about what you do with it."

länk

Jag vet inte vad jag ska tro, USA Today påstår en sak och sen citerar dom när killen säger att konsolen inte kommer lika laddad med hårdvara som de övriga men inget konkret om hur snabb men ändå har de fått fram 2-3ggr från någonstans?

//Andreas

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
894654
May 20, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta var väl uppe för några dagar sedan?

Anyway; Nintendo har ju redan sagt i intervjuer att de ska göra maskinen billigare och kanske lite mindre kraftfull än MS och Sony's maskiner...

Andreas Galistel
Member
Medlem
894755
May 21, 2005 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Detta var väl uppe för några dagar sedan?

Anyway; Nintendo har ju redan sagt i intervjuer att de ska göra maskinen billigare och kanske lite mindre kraftfull än MS och Sony's maskiner...

Ja, det var upp för ett tag sedan, men alla tar det USAToday skriver som ren fakta trots att de bara insinuerar att en sak.

Att den inte kommer vara lika snabb som Sonys och Microsofts enheter är det nog ingen som tvivlar på men det vore trevligt att veta om 2-3ggr är taget ur luften av USATodays journalist eller om det är ett faktum.

Hur som helst är det ju över ett år kvar till lanseringen så det lär hända en hel del tills dess iofs.

//Andreas

Andreas Galistel
Member
Medlem
898184
May 26, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

http://mozlapunk.web-log.nl/log/2641875

"Q: Is Revolution "two-to-three times more powerful than GameCube"?
A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor."

Jag hade rätt.

//Andreas

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
898215
May 26, 2005 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: http://mozlapunk.web-log.nl/log/2641875

A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor."

Jag hade rätt.

//Andreas

och vi älskar dig som vanligt :heart:

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
898266
May 26, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: http://mozlapunk.web-log.nl/log/2641875

Jag hade rätt.

//Andreas

Och det är jag glad för :D.

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
898282
May 26, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad som blir intressant med Rev är vad prislappen kommer att ligga på och vad det kostar att ladda ner gamla spel. Det och Zelda är ju vad som är intressant med Rev =)

Andreas Galistel
Member
Medlem
898360
May 27, 2005 - 4:12 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: och vi älskar dig som vanligt :heart:

:heart:

Dead Glory wrote: Vad som blir intressant med Rev är vad prislappen kommer att ligga på och vad det kostar att ladda ner gamla spel. Det och Zelda är ju vad som är intressant med Rev 🙂

Rent gissningsvis borde den ligga iaf under $200 om vi ska lita till något form av mönster, men vi vet ju verkligein ingenting om den ännu så, det känns väldigt spänt just nu.
Även nerladdningstjänsten, hur många, vad de kommer kosta och kommer det finnas spel från tredjepart är nog fruktansvärt viktigt just nu.
Vire ju lite tråkigt om man inte kunde ladda ner MegaMan eller om det helt enkelt kostade 350 spänn. 🙁

//Andreas

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
898470
May 27, 2005 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Vitamin-C]och vi älskar dig som vanligt :heart:

//Andreas

*host*

Andreas Galistel
Member
Medlem
898485
May 27, 2005 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: [quote=Delph1][quote=Vitamin-C]och vi älskar dig som vanligt :heart:

//Andreas

*host*

Det finns tillärckligt med Andreas så det räcker laget runt 😉

//Andreas

Nutty
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
898919
May 27, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ett förslag kan ju vara att de går ut med ganska låga förväntningar nu innan all hårdvara är färdig men att de senare när man närmar sig lansering avslöjar de en hel del nya saker. O_O

jag menar de har ju varit väldigt hemlighetsfulla med hela Rev. utvecklingen och sånt så jag tror att de kanske sparar lite på överraskningarna. precis som de har gjort med de nya zelda spelet som det var länge sen man såg de första bilderna på och sen inte såg så mcyket nytt om . nu på e3 däremot har de lyckats spara ihop en hel massa bilder och filmer som de nu "chockar" folket med.

detta är bara min teori (förmodligen helt fel men ändå)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 159
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL