February 26, 2002
http://revolution.ign.com/arti.....118p1.html
Rätt mycket värre än många räknat med tyvärr.
March 18, 2003
Om du menar att den verkar vara sämre än många trott så går det inte riktigt att avgöra hur spelen kommer att göra sig från de uppgifter som fanns på sidan, det är i alla fall min åsikt på det hela.
Jag tror nog t o m att jag ska citera från artikeln, då jag tycker att det som skrevs är helt korrekt 🙂
Whether or not Revolution is, in fact, a vehicle for the new freestyle controller or not, systems specs rarely tell the whole story. We would remind readers that during an era when polygon numbers meant everything, GameCube's polygon peaks were lower than PlayStation 2 and Xbox. However, few would disagree with the assertion that Resident Evil 4 - a title developed from the ground-up for Nintendo's system -- was one of the prettiest games of the generation.
November 27, 2003
Knappast den första utvecklare som uttalat sig om Rev och dess specifikationer så detta är inte värt mycket tyvärr i mina ögon. Lugna er till E3 så vet vi säkert istället för att hålla på att kasta er mellan hopp och förtvivlan över något som ändå inte säger så mycket.
Nintendo och Sony har alltid specialbyggt sina konsoler och MHz och MB säger inte ett skit rent ut sagt. Dock är både PS3 och Xbox 360 mer dator-lika med lite mer generaliserade komponenter så att jämföra dom sedan med en helt dedikerad krets är snudd på omöjligt.
Att Rev är "långsammare" har det väl aldrig rått några tvivel om, men sist jag kollade så köpte jag konsolen för spelens skull, varför jag inte sitter med en Xbox 360 för övrigt, som verkar vara en bra konsol på sina sätt, men vars spelutbud är katastrofalt.
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote:
Att Rev är "långsammare" har det väl aldrig rått några tvivel om, men sist jag kollade så köpte jag konsolen för spelens skull, varför jag inte sitter med en Xbox 360 för övrigt, som verkar vara en bra konsol på sina sätt, men vars spelutbud är katastrofalt.//Andreas
Samma här, jag tycker det e helt ointressant att jämföra cpu o liknande på en spelkonsoll. Xbox 360 har ju hittils visat sig vara ett totalt misslyckande i mina ögon, samma fel som första xboxen, inga bra spel.
May 29, 2001
Den där artikeln säger mig ingenting och vad är det för nötter som gör antaganden genom att jämföra klockhastigheter mellan två processor arkitekturer?
Är en gammal sunkig P4 på 2.6Ghz snabbare än den senaste AMD 64 på 2.0Ghz? Nej inte alls, för den senare har en nyare och mer effektiv arkitektur.
November 27, 2003
Coalan wrote:
IGN Revolution contacted Nintendo of America for comment, but the company did not return our query in time for publish.
Menar de att de fick ett svar snart efter eller att de helt enkelt inte fått något svar alls 😡
inget svar innan artikeln publicerades. Inget alls troligen.
//Andreas
2 Guest(s)