May 1, 2004
Visst kan spelet (NWN i det här fallet) vara bra, men jag är inte förtjust i AD & D reglerna. Bland annat tar jag upp Charisma eftersom hela diskussionen verkar handlar om just den frågan. Jag anser att Charisma är inte den lämpligaste attributen för "spellcasting" vad nu än det innebär enligt skaparna. Det gör inte spelet mer realistisk för någon realism i rollspel finns det inte, eftersom vi håller på att diskutera magier nu. Dock skulle det vara mer trovärdigt om det var baserat på någon annan attribut.
Det är såklart fritt fram till åsikter eftersom det är bara fantasin som sätter gränserna när det gäller rollspelande.
!Xabbu wrote: Shinji du kan gå och bli politiker = Du är förj*vlig, ljuger, vrider och vänder på allting för att få den tolkningen som gör dig bäst... Go for it 👿
Tycker att du ska lägga ner din attityd också, jag förstår inte vad ditt inlägg har med tråden att göra
May 9, 2003
Jag måste säga att jag håller med Shinji, karisma har inte med magi att göra. Har väl aldrig gillat nåt AD&D baserat spel, de är inte riktiga rollspel, WOTC kan inte ens göra vanliga rollspel så varför försöker de konstruera rollspel till datorer?
Dessutom:
Shinji - Denstore 1-0
April 21, 2004
Sorry för jag skrev sådär men jag var skit sur när jag skrev det. Har Peter Rådberg (miljöpartisterna i trollhättans ledare) som SO-lärare och var sur på honom det var en av anledningarna till att jag tog med det i ämnet. Men iaf förlåt. Jag vet inte vem denstore är. ÖÖhhh och det här kanske var ett totalt onödigt inlägg.
April 22, 2004
October 1, 2002
!Xabbu wrote: Sorry för jag skrev sådär men jag var skit sur när jag skrev det. Har Peter Rådberg (miljöpartisterna i trollhättans ledare) som SO-lärare och var sur på honom det var en av anledningarna till att jag tog med det i ämnet. Men iaf förlåt. Jag vet inte vem denstore är. ÖÖhhh och det här kanske var ett totalt onödigt inlägg.
Absolut inga problem. Tog inte illa upp på något vis 🙂
Dock tror jag att admin skulle vilja se denna tråd självdö. Så det kanske är att utmana ödet att fortsätta skriva i den
64bitSebbe wrote: haha skriv en bok? omg
Vem, var, hur? 😕
3 Guest(s)