July 14, 2004
keffing wrote: [quote=Nomic][quote=Jalle64][quote=Nomic]Det stavas Lojalitet mina vänner. och på Engelska : Lojalty. ingen Svengelska tack 😛
Det stavas Loyalty på engelska min vän! 8)
? påpekar du mitt "L"? antingen har du inte läst noga eller så påpekar du mitt "L" ^^
nej ditt Y... det ska vara Y och inte L
förstår ej vad du menar. stavas ju Lojalty på engelska. och Lojalitet på svenska. 👿
August 22, 2001
Testa att skriv lojalty på någon sökmotor, det kommer inte direkt upp engelska länkar, sök sen på loyalty.
Annars kan man ju leta upp någon översättare men det stavas loyalty
P3 800 mhz med geforce 2 gts, #a-L <-- arctic-legion* , plz ask for pracc :) or just idle there...
September 27, 2002
Yarre wrote: Hur svårt kan det vara att hålla dem i skikt, det första du ska tänka på när du tar en ny stad är att om du har en liten armé med dig samt att staden är relativt stor så bör du slakta hela befolkning för att sedan låta staden växa upp på nytt under ditt styre, det brukar fungera bra för mig.
Själv har jag tröttnat lite på det, tagit halva Europa, norra afrika, samt staden Rom och alla hatar ju mig nu 🙂 pengar tycks vara större problem för min del, gäller att ha byggt ut alla vägar samt alla pengabyggnader men det går tufft ändå, har en stad på 40 000 invånare med alla uppgraderingar men den går minus ändå, ligger bra till för byteshandel också.
Samma sak här, typ tycker min stad äger men ändå går den knappt pluss sedan tar jag över typ en sketen stad på 2000 invånare och den gör typ 1500 i plus.
Förstår mig inte rikigt på det, ska gräva ner mig i manualen sedan.
December 31, 2002
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men...
Jag har ett problem. Jag har tagit över allt som jag kan ta över utan att passera house of spcii och house of brutiis länder. Problemet är att senaten lackat ur totalt på mig. Folket älskar mig men senaten hatar mig efter jag inte kunnat utföra några av deras uppdrag som var omöjliga. Så nu är de typ rädda att jag ska göra en kupp. De ber mig hela tiden avrätta min ledare. Detta har skett typ 30 ggr :arg: . Hur ser man till att få bättre popularitet hos senaten men mindre hos befolkningen? När jag dödar ledarna uppstår det hela tiden riots vilket är ytterst irriterande.
Sen så jag för mig att det första gången kom upp ett meddelande där det stod något i stil med "A chance to take the power". Tyvärr råkade jag klicka bort det.
Vad ska jag göra för att få behålla mina ledare?
January 5, 2002
Tobi-Wan: Döda alla! (Som ogillar dig, vill säga)
Nomic: Min högst okvalificerade gissning är att det är dina enorma stående härar som kostar multum. Åtminstone i Medieval var härarnas upkeep ett återkommande problem. Historiskt sett finns det två lösningar på detta problem; antingen avvecklar man eller så börjar man kriga.
Nämnas bör att jag faktiskt inte har någon aning 🙂
December 31, 2002
snyde wrote: Tobi-Wan: Döda alla! (Som ogillar dig, vill säga)
Nomic: Min högst okvalificerade gissning är att det är dina enorma stående härar som kostar multum. Åtminstone i Medieval var härarnas upkeep ett återkommande problem. Historiskt sett finns det två lösningar på detta problem; antingen avvecklar man eller så börjar man kriga.
Nämnas bör att jag faktiskt inte har någon aning 🙂
Fan jag som dödade ALLA innan jag läste slutet av inlägget. 🙄
December 31, 2002
snyde wrote: Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.
Jo men går jag till krig mot rom får jag ju också Brutii och Spcii emot mig. Då krigar jag alltså mot två imperium, ett matkcentrum och diverse rebeller samtidigt. Iom att alla bra ledare tagit självmord så kan jag inte föra ett så avancerat och krävande krig.
July 14, 2004
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.
Jo men går jag till krig mot rom får jag ju också Brutii och Spcii emot mig. Då krigar jag alltså mot två imperium, ett matkcentrum och diverse rebeller samtidigt. Iom att alla bra ledare tagit självmord så kan jag inte föra ett så avancerat och krävande krig.
är du dum? förråda din familj, när dom bad mig avrätta mina ledare slog jag ihjäl varenda kotte i rom brutii och scipii
December 31, 2002
Nomic wrote: [quote=Tobi-Wan kenobi][quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.
är du dum? förråda din familj, när dom bad mig avrätta mina ledare slog jag ihjäl varenda kotte i rom brutii och scipii
Jag insåg mitt misstag och tog en tidigare savning 😀
De jävlarna ska dö!
July 14, 2004
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Nomic][quote=Tobi-Wan kenobi][quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.
Jag insåg mitt misstag och tog en tidigare savning 😀
De jävlarna ska dö!
så ska det låta, lite kämpaglöd 😀 =DO
July 14, 2004
GatriC wrote: ungefär vilket årtal ligger man på när man tagit över allt om man e duktig? till vilket år kan man max spela till?
tror max man kan spela till jesus födelse typ, så du har väl en sisådär 350x2 om jag minns rätt för 2 rundor är ett år eller nå sånt skojigt
1 Guest(s)