Rome | Total war|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rome | Total war
nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
sp_UserOfflineSmall Offline
741620
October 8, 2004 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Nomic][quote=Jalle64][quote=Nomic]Det stavas Lojalitet mina vänner. och på Engelska : Lojalty. ingen Svengelska tack 😛

Det stavas Loyalty på engelska min vän! 8)

? påpekar du mitt "L"? antingen har du inte läst noga eller så påpekar du mitt "L" ^^

nej ditt Y... det ska vara Y och inte L

förstår ej vad du menar. stavas ju Lojalty på engelska. och Lojalitet på svenska. 👿

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
741627
October 8, 2004 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic:
L.O.Y.A.L.T.Y

Det finns inget "j" med i den engelska stavningen.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
741628
October 8, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hallå! No flames here but in english you spell loyalty!!!! Not with a j but a y!! wink :bgrin:

Hehe! Gamblor du hann före! 8)

Yarre
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
741672
October 8, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa att skriv lojalty på någon sökmotor, det kommer inte direkt upp engelska länkar, sök sen på loyalty.

Annars kan man ju leta upp någon översättare men det stavas loyalty

P3 800 mhz med geforce 2 gts, #a-L <-- arctic-legion* , plz ask for pracc :) or just idle there...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
741937
October 8, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ah, nu förstår jag, dåligt formulerad Påpekning bara ^^

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
742634
October 9, 2004 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Yarre wrote: Hur svårt kan det vara att hålla dem i skikt, det första du ska tänka på när du tar en ny stad är att om du har en liten armé med dig samt att staden är relativt stor så bör du slakta hela befolkning för att sedan låta staden växa upp på nytt under ditt styre, det brukar fungera bra för mig.

Själv har jag tröttnat lite på det, tagit halva Europa, norra afrika, samt staden Rom och alla hatar ju mig nu 🙂 pengar tycks vara större problem för min del, gäller att ha byggt ut alla vägar samt alla pengabyggnader men det går tufft ändå, har en stad på 40 000 invånare med alla uppgraderingar men den går minus ändå, ligger bra till för byteshandel också.

Samma sak här, typ tycker min stad äger men ändå går den knappt pluss sedan tar jag över typ en sketen stad på 2000 invånare och den gör typ 1500 i plus.

Förstår mig inte rikigt på det, ska gräva ner mig i manualen sedan.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
743148
October 10, 2004 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Stora städer får betala mer för dina armeer än dom små

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
743149
October 10, 2004 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

har tagit över allting typ har fetaste jävla arméerna men jag har -70.000 :D:D:D går fan bara minus...vetefan varför har allt expanderat o bytesmöjligheter överallt typ :banghead:

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
748274
October 16, 2004 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men...

Jag har ett problem. Jag har tagit över allt som jag kan ta över utan att passera house of spcii och house of brutiis länder. Problemet är att senaten lackat ur totalt på mig. Folket älskar mig men senaten hatar mig efter jag inte kunnat utföra några av deras uppdrag som var omöjliga. Så nu är de typ rädda att jag ska göra en kupp. De ber mig hela tiden avrätta min ledare. Detta har skett typ 30 ggr :arg: . Hur ser man till att få bättre popularitet hos senaten men mindre hos befolkningen? När jag dödar ledarna uppstår det hela tiden riots vilket är ytterst irriterande.

Sen så jag för mig att det första gången kom upp ett meddelande där det stod något i stil med "A chance to take the power". Tyvärr råkade jag klicka bort det.

Vad ska jag göra för att få behålla mina ledare?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
748284
October 16, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan: Döda alla! (Som ogillar dig, vill säga)

Nomic: Min högst okvalificerade gissning är att det är dina enorma stående härar som kostar multum. Åtminstone i Medieval var härarnas upkeep ett återkommande problem. Historiskt sett finns det två lösningar på detta problem; antingen avvecklar man eller så börjar man kriga.

Nämnas bör att jag faktiskt inte har någon aning 🙂

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
748288
October 16, 2004 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Tobi-Wan: Döda alla! (Som ogillar dig, vill säga)

Nomic: Min högst okvalificerade gissning är att det är dina enorma stående härar som kostar multum. Åtminstone i Medieval var härarnas upkeep ett återkommande problem. Historiskt sett finns det två lösningar på detta problem; antingen avvecklar man eller så börjar man kriga.

Nämnas bör att jag faktiskt inte har någon aning 🙂

Fan jag som dödade ALLA innan jag läste slutet av inlägget. 🙄

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
748294
October 16, 2004 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
748303
October 16, 2004 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.

Jo men går jag till krig mot rom får jag ju också Brutii och Spcii emot mig. Då krigar jag alltså mot två imperium, ett matkcentrum och diverse rebeller samtidigt. Iom att alla bra ledare tagit självmord så kan jag inte föra ett så avancerat och krävande krig.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
748727
October 17, 2004 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.

Jo men går jag till krig mot rom får jag ju också Brutii och Spcii emot mig. Då krigar jag alltså mot två imperium, ett matkcentrum och diverse rebeller samtidigt. Iom att alla bra ledare tagit självmord så kan jag inte föra ett så avancerat och krävande krig.

är du dum? förråda din familj, när dom bad mig avrätta mina ledare slog jag ihjäl varenda kotte i rom brutii och scipii

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
748758
October 17, 2004 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Tobi-Wan kenobi][quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.

är du dum? förråda din familj, när dom bad mig avrätta mina ledare slog jag ihjäl varenda kotte i rom brutii och scipii

Jag insåg mitt misstag och tog en tidigare savning 😀
De jävlarna ska dö!

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
748765
October 17, 2004 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Nomic][quote=Tobi-Wan kenobi][quote=snyde]Att döda alla är dock ett i väldigt många fall väldigt bra tillvägagångssätt.

Jag insåg mitt misstag och tog en tidigare savning 😀
De jävlarna ska dö!

så ska det låta, lite kämpaglöd 😀 =DO

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
748903
October 17, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ungefär vilket årtal ligger man på när man tagit över allt om man e duktig? till vilket år kan man max spela till?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
749015
October 17, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: ungefär vilket årtal ligger man på när man tagit över allt om man e duktig? till vilket år kan man max spela till?

tror max man kan spela till jesus födelse typ, så du har väl en sisådär 350x2 om jag minns rätt för 2 rundor är ett år eller nå sånt skojigt

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
749293
October 17, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

270BC till 30AD har jag för mig eller så är det 70AD

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
749302
October 17, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad ska man göra för att få chansen att ta över rom? Jag vill attackera men när man försöker bryta freden kan man inte klicka i rutan. Jag har skit mycket armeer så jag skulle lätt vinna..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 284
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL