December 6, 2006
Ett tips till alla er som tänkt köpa det: Köp det inte !
Installerade det igår och jag måste säga att det är nog det fulaste ( grafiskt sett ) spel jag sett som är gjort på sista tiden.
Om ni kommer ihåg det gamla spelet Project I.G.I ser grafiken likadan ut om inte ännu värre.
Nu kommer säkert folk säga att det är mitt grafikkort det är fel på ( 5000 kr för 4 år sedan , och då var det bäst ) men hur kommer det sig då att jag kan få F.E.A.R, FEAR EP m.m att se 100 tals gånger snyggare ut..
Jag föredrar för fasiken Counter-Strike 1.6 grafiken före STALKER grafiken :cy:
Har testat både High och Maximum på grafikinställningar men det ser lika förjävligt ut bara att det blev lite kantutjämning på Maximum.
Eller är det någon annan som har spelat det som har andra åsikter ?
EDIT:
F12 = Screenshots i spelet men hittar inte vart bilderna lägger sig så kan inte slänga upp screenshots.
December 27, 2003
jag tycker inte att det är "fult", men det finns många spel som är både snyggare och flyter mycket bättre.
Det är dock ett underhållande spel, som nog kan vara värt pengarna, om man har en kraftig dator. Min dator i sign (med grafikkortet i 560/1116) fick det kämpigt i 800x600 med alla inställningar på låg/medel
En liten kul grej är dock
[Image Can Not Be Found]
SS hamnar i C:Documents and SettingsAll UsersDelade DokumentSTALKER-SHOC
Det finns oändligt med saker och småuppdrag man kan åta sig. Det ska finnas åtta olika möjliga avslut på spelet (det jag fick var väldigt antiklimaktiskt), och friheten är total. Det kan vara både positivt och negativ. Man slipper det linjära, men man missar samtidigt så mycket (om man inste spelar om spelet åtta gånger dvs. (men vem fan gör det))
December 6, 2006
Hmm.. ja jag kan inte säga att något är snyggt i spelet och jag kör även jag på 800x600... hade grafiken varit snyggare hade jag njutit för det är härliga uppdrag.
Dock tycker jag det är katastrofalt dåligt att spelet inte pausas när man är inne på inventory.. medans jag står och plåstrar om mig med bandage kommer det alltid en bandit runt hörnet och sätter hagelbössan i magen på en.
Nu vet jag inte om det finns en snabbknapp för bandage, inte orkat leta men. :bgrin:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
November 4, 2003
May 9, 2003
Callister wrote: [quote=hymer]ja kör ati å det är inga problem bra fps rakt igenom på max bättre än din polare iaf
Kör du max anistropic och antialiasing då? 🙂
Nopp inte genom drivrutinen men maxat igenom spelets inställningar 😛 Något som är posetivt är dock att det finns hur mycket vapen som helst i spelet vilket juh alltid är kul 🙂
October 28, 2004
Arre wrote: men... va!? Skulle inte detta vara revolutionerade bla bla bla snyggaste som någonsin kommer att skapas bla bla bla... eller har jag fel? 🙁
Du har fel. Du tänker nog på Crysis.
Detta skulle vara OK för 100 år sedan när det var tänkt att släppas..... Du kan ju kolla tråden om det här på forumet. Den är gaaaaaaaaaaaaammmmmmaaal.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
June 8, 2001
Utomhus så är spelet rätt så fult men är man inomhus med aktiverad ljusmotor (som tyvärr påtvingar en krävande HDR) så kan det se rejääält bra ut. Ljusmotorer tenderar att kräva mycket kraft från datorer och HDR hjälper garanterat inte.
Utomhus på kvällstid med ficklampa och åska ger suverän stämning.
Kör man utan dynamic lights läge så körs det i DX8 läge, vilket är klart fulare.
Stäng av AF och AA för fler frames och se till att patcha för det ökade prestandan rätt bra med min burk.
Har aldrig sett spelet äta mer än 400MB RAM.
Gillar ljudmotorn även om det är lite småbuggigt, men skönt att kunna höra ljud från långa avstånd och användning av EAX.
1 Guest(s)