November 4, 2001
4fun wrote: Vad tycker du är bäst då?
Vilken skulle du rekomendera att man köper?
(tänker på konsolerna)
Alla är bra, Gamecube och Xbox kan prestera ungefär lika bra medan Ps2 ligger lite efter. Beror rätt mycket på ifall du är ute efter speciella titlar.
Jag gillar boxen mest, men smaken är som baken (stor)
PS2 har fler speltitlar mestadels för att den funnits 1år längre, men även för att den varit med länge på marknaden och köpt upp många rättigheter och spelutvecklare (det som microsoft gör just nu). Men ifall du kollar på antalet spel till boxen och cuben så kommer du se att dem inte ligger långt efter PS2 -1år. Xboxen är dessutom billigare och ifall du redan har en dvdspelare behöver du inte betala för dvd-funktionen om du inte vill ha den. Gillar du onlinespel så tycker jag microsofts satsning verkar mest seriös men vi får väll se. Gamecuben kommer på andra plats enligt mig, med många exklusiva titlar och bra prestanda, undervärderad av många människor som inte ens har Sony har många års erfarenhet, även om nintendo har fler, ps2 är presterar inte lika bra men har även den några exklusiva titlar. Dom tvpå enda fördelarna med PS2 enligt mig är att många har en så att man ofta kan låna spel av kompis osv + två titlar som säljer otroligt bra (ff och gta). Det ryktas dock att Gta 4 kommer till boxen. Det är upp till dig men du kommer inte bli besviken vad du än väljer.
May 28, 2002
chrippaz wrote: [quote=Fogel70]Konsoler är onda. De sänker kvaliten på PC-spelen.
Ja, det är ju tråkigare att spela på PC. Så när man spelat konsol vill man inte gå tillbaka :bgrin:
Jag tror nog du förstår vad jag menar. Istället för att göra kvalitetsspel till PC:n så satsar utgivarna på diverse kassa konverteringar från konsolerna eftersom det ger snabbare pengar.
1 Guest(s)