November 8, 2002
Först å främst måste du ha ett hyffsat" grafikkort som klarar av hög FPS, även fast spelet är uråldrigt.
lägg til filen "userconfig.cfg" om du inte har den i din
C:GamesSteamSteamAppsyour@mail.comcounter-strikecstrike
i userconfigen addar d följande rader:
cl_weather "0"
fps_max "300"
developer "1"
r_dynamic "1"
r_novis "0"
r_traceglow "1"
r_wateralpha "1"
r_mirroralpha "0"
r_bmodelhighfrac "5.0"
r_lightmap "0"
gl_max_size "256"
precache "1"
mp_decals "20"
gl_affinemodels "0"
gl_alphamin "0.25"
gl_clear "0"
gl_dither "1"
gl_flipmatrix "0"
gl_flashblend "0"
gl_lightholes "0"
cl_cmdrate "80"
cl_updaterate "80"
rate "25000.000000"
jag ligger mellan 90 å 140fps med 8ansio / 6fsaa @ 1024 * 768
November 8, 2002
P_E_R wrote: jag kan då inte få mer än 100(99) vad jag än skriver.. ta en screenshot så vi får se..
min server ligger nere, så kan inte posta nåra screens. Jag ligger runt 140fps somsagt, testade att stänga av aniso / fsaa, kör ju med 6/8 vilket är ganska mördande för kortet. Det roliga är att jag inte får nå mer FPS när jag stänger av det vilket indikerar på att jag är processorbegränsad i detta fall... 🙂
April 11, 2003
Plexan wrote: HAHA! det funkar verkligen! ligger runt 200fps med 4X FSAA och 4X Aniso 🙂
Kul för dej då.
Jag ska testa detta när jag kommer hem senare idag. Få se om det blir bättre?
Men om man inte har 99 fps innan man fixtrar med inställningarna då (vi sejer att man har mellan 20-70) kan man väll inte få högre va?
November 8, 2002
Beror väl på hur pass begränsad av din dators kapacitet du är. Utan "haxx" så är max fps runt 100 så jo man kan få högre FPS. Men den egentliga anledningen till att jag letade reda på just den där userconfig.cfg filen var att jag hade grava problamas med fps drop innan, pendlade våldsamt mellan 90-3fps..
2 Guest(s)