Sämsta spel ni har lirat?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sämsta spel ni har lirat?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
1109743
January 11, 2007 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: World of warcraft, beroendeframkallande spel, dock inte för min del. Men vet många som fan är beroende av det.

Hatar det verkerligen, därav sämsta. 😉

Jag håller med, om att WOW är ett av de sämsta.

Hela konceptet med att suga ur pengar månadsvis gör att det faller.

Att de dessutom suger ut Warcraft serien såpass, menar. Hur kul var inte warcraft 1&2? Inte många strategispel som kunde konkurrera, ev. C&C(som f.ö. fortvarande är ganska kul).

Dessutom är spelet allmänt tråkigt bara, finns roligare MMPORG kort och gott.

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1109753
January 11, 2007 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Dark age of Camelot samt Dungeons and Dragons online, kom med i båda betorna... fruktansvärt stela och tråkiga.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
1109759
January 11, 2007 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Flyttade tråden.

Ni som kritiserar World of Warcraft ge lite konstruktiv kritik och ännu mer gärna ge exempel på MMORPG där dessa saker har implementerats på ett mera lyckat sätt.
WoW är det bästa MMORPG spelet jag spelat och då har jag spelat många, allt från DAoC till Jumpgate. Nämnas kan dock att jag inte hittat ett MMORPG som jag fastnat för i mera än ett par månader, vilket ändå jämfört med många andra spel är mycket spelglädje för pengarna.

Denna "hata-WoW" mentalitet börjar väldigt mycket likna "hata-cs" mentaliteten som var väldigt inne för ett par år sedan och jag tycker att ni som inte har konstruktiv kritik skall sluta kritisera saker bara för att det är inne.

Skall också passa på att svara på trådskaparens fråga, sämsta någonsin vet jag inte för det har jag troligtvis förträngt men sämsta som jag har köpt och lagt tid på är nog FFXI. Detta spel kunde ha blivit så underbart men istället blev det ett spel som kräver all din tid i sann MMORPG anda. Hela spelet dryper av helt meningslösa sysslor som bara finns där för att du ska slösa bort hela ditt liv på det där spelet.

Som exempel kan man nämna fisket, ni som spelar eller spelat WoW kanske tycker att fisket där är värdelöst och tidsödande. Ack så fel ni har, fisket i WoW är rena thrillern jämfört med FFXI. Så här fiskar du i FFXI:
1a. Skaffa bete. Endast visst bete fångar vissa fiskar på vissa ställen. Spelet ger ingen information om vilket bete som fångar vad var så antingen gissar man eller så kollar man upp på någon icke-officiell hemsida.
1b. Skaffa ett fiskespö, det finns olika varianter och du kommer att behöva köpa ett antal eftersom de går sönder lite nu och då.
2. Hitta en vattenpöl eller motsvarande.
3. Skriv /fish
4. Vänta mellan 20-30 sekunder (kan ha varit lite snabbare eller lite långsammare, börjar bli ett tag sedan).
5. Om du har tur står det att du fångar en fisk, då trycker du enter för att försöka få upp den. Ibland får du en fisk, oftast får du ingenting.
6. Nu kommer det "roliga", nu måste du vänta närmare 20 sekunder innan du kan /fish igen. Detta var vad som fick mig att lägga ner hela spelet till slut. 20 sekunder av att stå och gör INGET och bara vänta på att få kasta igen.

Nu är det möjligt att mitt minne överdriver, kanske det inte var 20 sekunder men tro mig det kändes som en evighet. Dessutom ser jag när jag googlar guider att Square har ändrat rätt mycket på fisket. 20 sekunder är nu 2 sekunder och man trycker inte bara enter för att få upp fisken så min kritik är föråldrad. Men den var sann på den tiden.

Oj detta blev ett ovanligt och långt inlägg, men alla ni som klagar på WoW och tycker det är den sämsta skit som finns. Tig och lägg er energi på något vettigare än att irritera folk och fylla upp internet med ert trams som ni oftast inte har någon grund för.

Jag syftar inte på någon speciell person här, ber om ursäkt ifall någon känner sig personligen träffad. Detta är riktat mot alla som "hatar WoW" inte bara mot de få som öppnat sig i den här tråden.

oneweak
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
1109897
January 12, 2007 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

förutom massa ruttna nes-spel jag inte minns namnen på så måste jag säga dungeon master 2. början var ok, men sen att man kunde döda hela grottor med en scoutflyga i first person om man hade lite reflexer förstörde verkligen allt.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1109973
January 12, 2007 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Massa Text.

Jag har inget imot att du gillar WoW min bror tog över kontot från mig och har skitkul med det.
Men jag gav upp efter 3-4mån då det i mitt tycke blev mest bara en massa grind med identiska tråkiga klasser som överbalanserades.
Sedan gillade jag inte det hela med att spelet var så grymt item baserat samt att någon PvP som gav nån känsla att det gjorde nån skillnad var helt frånvarande.
Jag har också väldigt svårt för spel som går för mycket i teknad grafik (kan bli bra med ytterst få spel lyckas i min mening.)
Det MMo jag har haft roligast med under åren måste antingen vara UO eller EVE Online.
Just nu sitter jag och lirar EQ2 men det har jag börjat tappa intreset för så jag kommer väll att invänta releasen av WAR.

Killer 7
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
1110330
January 14, 2007 - 3:03 am
sp_Permalink sp_Print

håller med WOW är det sämsta spelet ingen som märker alla försök Blizard gör för att få fler beroende spelare?

Killer 7
Medlem
Forum Posts: 36
1110331
January 14, 2007 - 3:03 am
sp_Permalink sp_Print

aa juste det då är Sims 2 det näst sämsta

Jonne88
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1110377
January 14, 2007 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Massa text

Den här tråden handlade ju om sämsta spelet? Eller hur?
Då måste väl alla få säga vad dom tycker?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1110407
January 14, 2007 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonne88 wrote: [quote=ViU] Massa text

Den här tråden handlade ju om sämsta spelet? Eller hur?
Då måste väl alla få säga vad dom tycker?

Jo, men de motiverar ju knappast bra. 😛

//Andreas

Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
1110464
January 14, 2007 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Postal 2
Boiling Point
IGI 2
Nascar Sim Racing by EA

zPid3r
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
1110892
January 16, 2007 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

Sämsta spelet :

Utan tvekan "il2 sturmovik", skitsamma om det är realistiskt etc, det är utan tvekan ett av världens segaste och mest uttråkande spel. Fult också.

Och till alla som klagar på WoW, det finns över 8 miljoner WoW konton idag, vilket borde i sig betyda att det finns dom gillar spelet :). Själv har jag slutat, inte p.g.a. att jag inte tyckte om det, utan att du måste ägna ditt liv till spelet för att hänga med.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1110914
January 16, 2007 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Har spelat många dåliga spel, men de flesta är förträngda minnen.

Kan ta ett spel som jag gillade tillräckligt mycket men som förstörs av riktigt usel design på vissa av nivåerna... t.ex. Medal of Honor när man kommer till snipertown. Helt omöjligt att höra eller se varifrån de skjuter ifrån, så det är helt omöjligt att utan fusk att överleva. Ens kompaner har inte en chans och det är bara att börja om eller fuska sig igenom sk-tet.

En annan mycket stor irritationsmoment i spel kan vara när man ska skydda någon eller några NPC under uppdrag men de har AI som tyder mer på att de är kodade självmordskandidater än AIs som har faktiskt lite mer intelligens en badboll.

Väldigt frustrerande. 👿

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1112263
January 21, 2007 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att det är skit med den här tråden, vet inte om folk skämtar när dom skriver så många bra välgjorda spel som sämsta, visst många av dom är långt ifrån perfekta, men sämsta? då har nu ju inte spelat någonting, inte sett någonting, hade ni stött på så dåliga spel som jag har spelat så hade ni skrivit att många av dom som ni skriver är sämst är riktigt bra.

alla skit spel som jag har spelat har jag glömt bort vad dom heter, tur är väl det, så dåliga så att dom inte förtjänar att minnas.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1112311
January 21, 2007 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm det fick mig att tänka, sant WoW är inte direkt ett dålikt spel bara ett jag inte finner nått nöje i.
Dock ett jag fann totalt värdelöst är (och en värre så för det vart uppföljaren till ett så underbart spel) Beyond Divinity.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1112413
January 22, 2007 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Det sämsta....hm.... jag nämner det spel som har gjort mig mest besviken istället. Det är värre än ett dåligt spel man aldrig haft förhoppningar på.

Söldner..

Kunde blivit så bra, blev så dåligt. Det finns inte ord för att beskriva bristen på känsla och alla buggar. Ändå var vissa saker så kul att jag allt spelade det en del. Att flyga runt och leta spännande bergsformationer var en favorit. 🙂

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1112463
January 22, 2007 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett jag tyckte sög var "Sagan om ringen" ett förstapersons rollspel någonting, uselt 😛

oqvist
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 140
1112464
January 22, 2007 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

zPid3r wrote: Sämsta spelet :

Utan tvekan "il2 sturmovik", skitsamma om det är realistiskt etc, det är utan tvekan ett av världens segaste och mest uttråkande spel. Fult också.

Och till alla som klagar på WoW, det finns över 8 miljoner WoW konton idag, vilket borde i sig betyda att det finns dom gillar spelet :). Själv har jag slutat, inte p.g.a. att jag inte tyckte om det, utan att du måste ägna ditt liv till spelet för att hänga med.

När det släpptes var det typ det snyggaste. Helt otroligt vad bra det står sig än i dag 🙂

IL 2 sturmovik är ju strålande men krävs att man sätter in sig i det hela och inte försöker lira med tangentbordet utan skaffar en redig joystick.

WOW suger då det inte har någon handling. Du åstadkommer inget i spelet mer än dödar tid...

237 prim15
Medlem
Forum Posts: 18
1113187
January 25, 2007 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

sämsta jag spelat nyligen (som jag kommer ihåg med andra ord) är nog Armed Assault, även om det bara var multiplayerdemot. Operation flashpoint va ju skitkul men ArmA gick liksom in i väggen, tack vare urusel AI, den funkar helt enkelt inte....å sen e fysiken rätt kass me. Sen har vi d här med att (man i demot) var 8 st amerikanska soldater för att ta över en hel stad med 2 apcer å massa skit...seriöst? usa skull skickat in 20 apacher först å sen skickat in en liten armé uppbackad av en bataljon pansarvagnar....d va lite kul å spela med ngr kompisar men d kan man säga om många spel

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1113372
January 26, 2007 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Ett av det sämre spelen jag lirat måste vara wow och kula world usch och fy.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1113592
January 27, 2007 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

Half-Life 6 var nog det sämsta spel jag någonsin spelat.

Gordon har blivit automatiserad, världen består bara av atomer som man skjuter med sin hyperatomokulära dammsugare !

-

Annars är nog det sämsta spel Die Hard: Nakatomi Plaza.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 518
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL