October 24, 2003
Jag har gått och tänkt på en sak...
Sims 2 har anlänt och många lär köpa det. Allt från barn på 8 år och uppåt, både pojkar och flickor men även "vanliga" datoranvändare och "gamers". Många sitter ju på Sims och alla tio expansioner till 1:an och fullständigt avgudar det, de kanske har en 5-800 MHz:are. När de glada och nöjda för sitt nyinköpta Sims2 installerar det och märker att det inte fungerar, eller går väldigt segt (eventuellt kollar de speccs osv innan, men ni fattar). Då tjatar och tjatar de(eller ber snällt?) på sina föräldrar tills de köper ny dator.
Det jag funderade på är om inte detta spel borde ha en ganska stor inverkan på hårdvarumarknaden nu. Många köper ju ny dator för D3 och Half-Life 2. Men saken är ju den att det är otroligt många fler som spelade Sims (och därmed 2:an, då denna dessutom fått bra recensioner) :bok:
Vad tror ni?
December 25, 2000
http://thesims2.ea.com/help/de.....help_id=21
Jag har en 1,4 Thunderbird och ett radeon 8500 och det flyter på ganska fint, laggar lite i större områden eller med många på skärmen men inget man inte överlever. Skulle tro att DDR gör en hel del för prestandan också.
September 17, 2001
Ptja, precis som ned NFS: Underground har EA inte lyckats göra The Sims 2 helt optimerat och "flytande" på min burk nedan - vilket exempelvis Doom 3 är, vilket är lite udda. Kan vara något mjukvarukrångel hos mig - men någon gång då och då kan det sega till - vilket känns onormalt.
Jag tror att alla lite större titlar som lanseras på marknaden har inflytande på konsumenternas inköp av datorhårdvara. Inte bara D3, HL2 och The Sims 2.
1 Guest(s)