January 9, 2001
Jag skulle vilja veta vad de vanliga spelarna ute i stugorna vill se i ett spel.
Om vi säger ett rally spel. Spelar ni helst ett arcade låtsas UFO rally spel som Sega rally, eller nåt lite mer mellanting som Colin Mcrae 2?
Eller min favorit, SIMULATOR rally som det inte finns ett enda av hittils.
Personligen så när jag spelar ett rally spel, så vill jag känna att jag kör en rally bil.
Det innebär att bilen ska bete sig som en riktig bil, inte som den gör i Sega eller Colin 2.
Kör man i 240Kmh rakt in i ett träd, så ska bilen gå sönder. Precis som på riktigt.
Tradigt tycker kanske ni, Game Over i första kurvan. Men saken är ju den att det ÄR ett rally spel! Och en rally förare kör inte 240Kmh i en 90 graders kurva, utan han använder BROMSEN! Något som 90% av alla rally spelare tydligen inte vill använda.
Men är detta verkligen bara jag som vill ha det så? Ett rally spel där man måste lära sig köra som man gör på riktigt, inte bara svänga höger vänster och sen vinna.
Kommer inte ett sånt spel att vara mycket längre? Kommer det inte bli bättre känsla när man vet så här ÄR rally. Man måste jobba för att få in en framhjulsdriven bil i powerslide.
Let me know!
April 26, 2001
Det finns ett spel som är hyffsat realistiskt...det är Ferrari F50 Challenge...eller nåt sådan heter det...det finns till PS2 fast där är det inte lika realistiskt som arkadspelet...
I arakdspelet kan du köra med full realism såsom att du måste använda koppling när du ska växla och liknande
Plus att det är skiiitsnyggt 3st "monitorer" 1 framför (ovanligt
Finns på Liseberg har jag för mig...
edit:stavfel
gimmegimmegimme better stuff[b]
[ Detta Inlägg ändrades av: psycho den 2001-10-29 17:03 ]
[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]
September 5, 2001
On 2001-10-29 17:02, psycho wrote:
Det finns ett spel som är hyffsat realistiskt...det är Ferrari F50 Challenge...eller nåt sådan heter det...det finns till PS2 fast där är det inte lika realistiskt som arkadspelet...
Spelet heter Ferrari F355 Challenge och finns bara till Dreamcast i dagsläget.
Hehe.... jag gillar att rätta folk.....
April 26, 2001
On 2001-10-29 21:38, Kundvagn wrote:
On 2001-10-29 17:02, psycho wrote:
Det finns ett spel som är hyffsat realistiskt...det är Ferrari F50 Challenge...eller nåt sådan heter det...det finns till PS2 fast där är det inte lika realistiskt som arkadspelet...Spelet heter Ferrari F355 Challenge och finns bara till Dreamcast i dagsläget.
Hehe.... jag gillar att rätta folk.....
Ahh, okej..jag var inte säker på attd et var PS2...men det är skitfett till arkad iallafall
[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]
April 18, 2001
Rally Masters!
Underbar körkänsla och bilfysik.
Ju mer man kör RM ju mer inser man hur jädra bra spelet är.
Suveränt online också.
Tycker absolut att det är mer simulator än Colin 2, RC2000 och övriga.
Men snart kommer Rally Trophy, demo finns ute. Verkar mycket lovande!
//Larsson
June 8, 2001
On 2001-10-29 23:55, Affix wrote:
Det bästa rallyspelet någonsin heter Mario Kart 64 och kan spelas på N64an
Inte det minsta realistiskt men kul som f-n
😀 😀 Tycker 16bits versionen är mycket roligare, GBA versionen är heller inte så dum, men N64 versionen var en besvikelse.
January 9, 2001
Ok, om jag frågar vad ni skulle vilja se i ett nytt rally spel då?
Vill ni se ännu en Colin kopia fast med fler banor?? Tryck "QUICK RACE", välj en bil och bana, sen tejpa fast gasen och powerslida genom hela banan och låtsas att ni är en rally förare.
Eller vill ni se en simulator? Vi snackar rally skola, manuell låda, ÄKTA bilfysik. Man måste själv köra mellan garaget och starten/Finish, licensierade förare och bilar, karaktärer, kör man bra så kan ett annat rally stall försöka värva dig. Med andra ord, så som Rally är.
För mig är valet självklart. Men det verkar som de flesta bara vill spela det grymt överskattade Colin 2 för evigt.
April 18, 2001
Så nära verkligheten man kan komma vill jag iallafall ha. Alltså sim!
Och precis som du skriver så vore det trevligt med lite mer runt omkring också.
Absolut inget nytt Colin 2!
Tycker också det är överskattat.
Spelet är gjort för att passa alla åldrar och då blir det arcadekänsla av det hela.
Bara gasa o styra!
Testa demot på Rally Trophy om ni inte gjort det! Mycket lovande!
http://www.fileplanet.com/inde.....file=80711
//Larsson
2 Guest(s)