March 16, 2002
Har litet problem, främst i Call of Duty verkar det som.
AMD Athlon XP 2600+ 2,3Ghz, 1Gb PC3200@400MHz, ASUS Radeon 9600xt typ 580/625 MHz.
Jag har sålänge jag har spelat CoD haft det här problemet, men endast i just CoD som det verkar.
Jag kastar tex en rökgranat. På håll har jag max fps (85). När jag går närmre har jag fortfarande fullt men när jag går in i röken sjunker fpsen till 30-40. Står kvar och kickar runt lite i rökmolnet och efter ca 1 sekund är fpsen uppe på fullt igen - flyter hur bra som helst trots all rök. Wtf liksom?! Sen gjorde jag mer rök, gick in i röken igen - max fps. Sen stod jag där i röken och kollade runt samtidigt som jag sköt som fan - 30-40 fps. Gick ca 1 sekund - max fps igen. Skitkonstigt! Som att den är seg utav helvete på att ladda in grafiken eller nåt, inte vet jag.
Vad är fel? Nån som har nån idé för jag förstår ingenting? Nåt som inte laddas in som det ska iaf. Minnet som knasar?
March 5, 2002
kolla på hårddisksLEDen när du går in i röken osv, blinkar den till så är det ett ram-problem även om man inte kan tro det pga av dina 1gb ram. nu säger jag inte att du skall köpa mer ram utan att cod är dåligt på att hantera minnet, eller felkonfigurerad swapfil, eller så är windows dumt.
å andra sidan så kan du ha satt agp aperture size på 256/512mb i bios, minnet räcker inte till så swappar den mot ram som är betydligt långsammare än vram. perhaps det. fast then again rök tar inte upp minne, typ 😮
1 Guest(s)