December 17, 2005
Hej har fått ett skumt problem. t.e.x nu senast när jag spelade Css så fryste sig allt och så hör man lagg ljud i bakgrunden som upprepar sig hela tiden. De har hänt förut när jag spelat Css + Battlefield och Call of duty också så :S
Man måste starta om varje gång de händer och det är rätt irriterande.
Det beror inte på värme de är jag 100% säker på.
Om du vet vad som kan vara fel så tveka inte att skriva!...
Det är datorn i sign de gäller !
December 17, 2005
Soir wrote: Konstigt att du är 100% säker att det inte beror på värme - jag hade samma problem med min f.d. dator och det berodde på värmen 🙂
Processorn blev för varm och stängde av sig själv, därmed frös hela datorn och ljudet loopade i bakgrunden.
Min cpu temp ligger på MAX 61 grader när jag spelar och det ska inte vara något problem !
och de har då inte vart något problem förr när jag spelat. Så därför jag utesluter jag att de blir för varmt. Men jag kanske har fel. Aja får undersöka det också då. Mer tips är alltid välkommna 🙂
December 17, 2005
Delph1 wrote: Du bör kunna få ner tempen avsevärt. 61 grader med en 3.0 Northwodd är mycket.
Jag går aldrig över 50 med min 2.8 och då harjag en Shuttle SB75G2 och ett stek hett X1600 intryckt i den. Du borde klara av minst detsamma.//Andreas
Jo jag vet, cpu fläkten snurrar bara i 1000 rpm :S men har beställt en annan fläkt. Men att de lfryser ska inte bero på värmen, eftersom jag har spelat förut utan några problem i samma värme m.m....
December 17, 2005
Imlal wrote: Enklaste sättet att kolla om det är värme är att plocka av chassisidan och ställa en bordsfläktbrevid och se vad som händer.
Men det händer inte varje dag när jag spelar. Och testade i morse att göra så. Enda som sänktes var chassi tempen. Men jag är skeptisk till att det är värme problem som sagt.
2 Guest(s)