Skyrim tråden | Sida 2 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skyrim tråden
This topic is locked
Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272195
november 29, 2011 - 4:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja, det var dessa stenar jag menade

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272200
november 29, 2011 - 5:21 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är som en städnig buff. Den enda stenen som är värd att ha är Steed stenen. Du hittar den i norra delen av landet mot ishavet till.
Den ger 100+ Carry och tar bort Armor vikten. Ungefär som den där Heavy armor perken. Men utan att man behöver lägga poäng där om man kör en annan class.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1272207
november 29, 2011 - 6:43 e m
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1272314 wrote: Ja, det är som en städnig buff. Den enda stenen som är värd att ha är Steed stenen. Du hittar den i norra delen av landet mot ishavet till.
Den ger 100+ Carry och tar bort Armor vikten. Ungefär som den där Heavy armor perken. Men utan att man behöver lägga poäng där om man kör en annan class.

Heh, plockade den precis innan du skrev detta inlägget. Märks ordentligt när man springer med full Deadra-armor.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272209
november 29, 2011 - 6:54 e m
sp_Permalink sp_Print

@Ctrl
Men, du ska ju inte stå och tala om var saker och ting finns 😀 Tänk dom som vill upptäcka spelet själv

Finns det ingen Spoiler funktion i forumet eller vad det heter? tror sweclockers har en sån funktion. Man gömmer en text tills man trycker på en knapp för att visa texten

hide this text

Jag laddade ner 5 MOD packs från The Pirate Bay. Inget olagligt i det i detta fall då det är moddar till spelet

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272210
november 29, 2011 - 7:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Fast norra delen är ganska vagt tycker jag, särskilt som det är ett stort land. Samt med tanke på att hela norra delen gränsar till havet … så.

[Bilden hittades inte]

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272225
november 30, 2011 - 5:29 f m
sp_Permalink sp_Print

Trevlig översiktskarta du har där Ctrl. Ska nog spara bilden

Är det bara jag som retar mig på att lånade mercen/beskyddaren inte följer med i svår terräng? Alltid så fastnar fanskapet nånstans i naturen. Man springer en bit och vänder sig om en bit längre bort och ser att han/hon är väck

Övrigt:
Jag beställde ju Skyrim den 28:e då jag såg att spelbutiken skulle få in den 29:e. Nu blev den uppskjuten till den 2:e December istället 🙁 Jag har ju redan betalat för spelet. Får väl fortsätta spela den mindre lagliga versionen ett tag till då

Edit
Skriv vilka moddar ni kör med. Skulle vara kul att veta vad andra använder för nåt. Listar mina senare när jag installerat Skyrim igen

Några av mina moddar jag använder:
FXAA Injector Custom Settings More Colourful and Realistic
Skyrim Better Performance For ATI v1.0
No More Blocky Faces v1.3
HD Furniture And Barrels Final Hi-Res Texture Replacer v1.2 ;Tror denna är lite buggig eftersom jag får lila texturer på möbler m.m. ibland, så jag stängde av den. Se nedan
Crysis Level Water v1.0
Swedish Krona – Coin Retexture v0.1

[Bilden hittades inte] Felaktiga texturer som bara blir ibland och troligtvis med en mod installerad

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272249
november 30, 2011 - 6:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har hittat en bug eller vad man ska säga i spelet som man kan utnyttja om man vill öka bågskytteskillsen väldigt snabbt utan att anstränga sig. Man går till Sven som slåss om samma tjej som Faendal (som också lär ut bågskytte). Man ger Camilla brevet från Sven men säger sanningen istället för lögn. Sedan kan man ju ha Faendal som medhjälpare efter det. Här kommer det roliga: Man ber Faendal träna upp en tills pengarna tar slut eller den kommer upp 5/5 och sedan uppgraderar man perken, sedan ber man Faendal att bära lite åt dig, men du tar tillbaka alla pengarna istället från honom. Sedan är det bara att be honom träna dig igen, det ar bara att hålla på så där tills du nått högsta skillsen men pilbågen. Kanske inte kul att göra så men, men man gör ju som man vill tills dom fixat problemet 😀

Faendal kan dock bara träna upp dig till 50 märkte jag nu

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272253
november 30, 2011 - 7:22 e m
sp_Permalink sp_Print

Samma gäller alla NPC som kan utbilda och vara med-dräpare. Finns massor med buggar man kan utnyttja om man vill, men man får lägga band på sig så man inte helt kör över systemet. Pengar har jag faktiskt inte haft större problem med. Kanske för att jag tar allt som sitter löst och säljer. Man kan ha rejält med övervikt när man rider häst. Bara att ha den när till hands när man är ute och handlar i grottor och borgar.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272290
december 1, 2011 - 12:58 e m
sp_Permalink sp_Print
[Bilden hittades inte]

😉

Avatar
hawkie
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
september 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1272356
december 2, 2011 - 6:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Är lvl25 Nord. Archer. Med lite one hand + block då. Precis upptäckt charmen med att smitha sin egna skit.

Tyvärr så är det lite för lätt anser jag. Spelar på normal, dräpte draken ganska lätt och nu har inget att göra. Sneak + crit.

Första RPG:en jag spelar sen neverwinter nights faktiskt, vet inte inte. Saknar lite raser som dvärgar.. Ska nog spela om med annan ras snart, lite halvtråkigt att smyga hela tiden och döda det mesta med one-shots.

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1272409
december 3, 2011 - 2:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har spelat med alla uppsättningar av vapen nu, och det som jag känner är mest givande att spela är Onehand + Shield/ Twohanded. Decapitations och finishers bidrar otroligt mycket till spelupplevelsen 😛

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272413
december 3, 2011 - 2:59 e m
sp_Permalink sp_Print

Sweclockers snackade om att den senaste patchen skulle lägga till ännu mer fel i spelet. Ett är att draken flyger baklänges. Stämmer detta? Jag har nyligen installerat den köpta versionen av Skyrim och får faktiskt bättre flyt än när jag testade piratversionen. Det finns dock en del irriterande buggar i spelet så att man blir arg ibland. I allmänhet är spelet väldigt kul att spela tycker jag. Jag själv älskar att spela som tjuv/assassin som smyger sig på offren

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1272416
december 3, 2011 - 3:35 e m
sp_Permalink sp_Print

Själv har jag knappt stött på några buggar i Skyrim. Dock så krashar mitt spel varannan timme ungefär vilket är väldigt irriternade, och tvingar en att spara med 10minuters mellanrum för att inte behöva göra om. Thank god for Quicksave.

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1272419
december 3, 2011 - 4:14 e m
sp_Permalink sp_Print

För er som inte sett. 😉

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1272427
december 3, 2011 - 6:13 e m
sp_Permalink sp_Print

Låter ju som ett spel ens barn ska få lägga vantarna på i alla fall.
http://christwire.org/2011/11/…..maneuvers/

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272428
december 3, 2011 - 6:33 e m
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1272541 wrote: Låter ju som ett spel ens barn ska få lägga vantarna på i alla fall.
http://christwire.org/2011/11/…..maneuvers/

Och för den som inte vet är christwire en ironisk sida 😉

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272429
december 3, 2011 - 7:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Contiz;1272530 wrote: Själv har jag knappt stött på några buggar i Skyrim. Dock så krashar mitt spel varannan timme ungefär vilket är väldigt irriternade, och tvingar en att spara med 10minuters mellanrum för att inte behöva göra om. Thank god for Quicksave.

Inte? en liten bugg är att man inte kan plocka upp pilar som ligger på marken, i alla fall inte all trots att man hålla i dem. När man ska göra utrustningen första gången hos Alvor (eller vad han hette) få fuckar det sig ibland. man gör det man blir tillsagt, men man får göra om då man inte kan slutföra uppdraget. Kraschar det säger du? har aldrig hänt mig faktiskt. Hur mycket minne har du? jag har 8GB.

Nåt jag har stora problem med är att döda trollen, man åker på tokstryk ju 🙁

Tog ner denna mod som gör vapen betydligt snyggare än originalet
http://www.skyrimnexus.com/dow…..hp?id=1754

[Bilden hittades inte] [Bilden hittades inte]

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272438
december 4, 2011 - 12:24 f m
sp_Permalink sp_Print

Skall bli kul att se vad det kan ske med riktiga SDK-tools i januari.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272477
december 4, 2011 - 8:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag slog ihjäl en höna av misstag och nu attackerar alla mig. Hur gör jag för att få dem sluta?

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1272478
december 4, 2011 - 9:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Du har väl en Bounty på dig. Gå till en storstad så får du betala böterna till vakterna där

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
59 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL