June 30, 2001
Jaha, då har man lämnat in datorn till skolan för kontroll och eventuell utbytning. Därför sitter jag nu på min andra slöa dator - K6-2 333 MHz, 96 mb ram, 32 mb TNT2, 3 gb hårddisk, 17"skärm. Den är så otroligt slö att det tar hela 10 sekunder att öppna IE och 50 sekunder för ICQ.
Frågan: Finns det något man kan spela på den???
Jag har provat Q2, Q3, Simcity, HL, och då flöt bara Q2. Hade hela 45 fps i 800x600.
August 15, 2001
tycker ärligt talat att det systemet lär väl funka ändå.. klocka upp en 50mhz lär väl gå? det gör mycket..
jag själv har en p2 som ligger på 392mhz (orginal 350) och jag kan köra i princip dom flesta spel, inte ens gta3 laggar, ligger stabilt på 35-50fps och jag kör 800x600
visserligen är det grafikkortet och minnet som trycker upp den lite, men ändå..
diablo II, colin mcröv 2 och motocross madness är väl dom spel jag antar ska gå att spela på ditt system...
June 24, 2002
bonko wrote: tycker ärligt talat att det systemet lär väl funka ändå.. klocka upp en 50mhz lär väl gå? det gör mycket..
jag själv har en p2 som ligger på 392mhz (orginal 350) och jag kan köra i princip dom flesta spel, inte ens gta3 laggar, ligger stabilt på 35-50fps och jag kör 800x600
visserligen är det grafikkortet och minnet som trycker upp den lite, men ändå..
diablo II, colin mcröv 2 och motocross madness är väl dom spel jag antar ska gå att spela på ditt system...
ehh? e du go i huvvet eller? GTA3 på en 392mhzare? lär ju inte komma förbi installationen enns
July 20, 2001
ehh? e du go i huvvet eller? GTA3 på en 392mhzare? lär ju inte komma förbi installationen enns
Det är absolut ingen omöjlighet. En kompis till mig har en P450mhz och det flyter nästan perfekt i 800x600 (med gf3 + 256M RAM). Jag har AMD 1,4ghz med GF3 512RAM och det flyter inte alls lika bra i samma upplösning. Fråga mig inte varför men så är det. Har läst många med superdatorer som har problem att få det att flyta, medans andra med gamla datorer inte har några problem...
May 10, 2002
men nu snacka vi spel till en 333mhz, jag skulle satsa på starcraft som nån skrev, och så finns det ju CS, lite tweakat och du är fit4fight 😛 och så finns det ju UT som nån annan skrev, funkar fint på min gamla 200MHz så det finns ingen anledning till att det inte skulle funka på din dator.. så finns det ju en massa andra spel, det är bara.. datorn.. som sätter gränserna! :eye:
August 19, 2001
Detta spel kan jag rekommendara starkt.
De är faktiskt kunligt. http://www.soldat.prv.pl/
Funkar nog på de flesta datorer.
August 25, 2001
mpasak wrote: Testat och defraga H disken !
Så kan du nog kör det ena och det andra .)
bra. jag ska ta och defragmentera min gamla 5 gb:are, och bara för det så kan jag lira Neverwinter Nights med högsta grafikalternativen!!
DUUUUUUUUUUUUUUUH :snurr:
min pappa är starkare än silvia :hehe:
October 16, 2001
September 8, 2002
Slänga datorn i backen vär ett fint alternativ eller varför inte sticka upp i ett höghus och slänga ner den därifrån och säga till skolan att det hände en olycka och flytta hmmmmmmm
eller varför inte slänga den i en vattenpöl??
Hehehe en gång så börja datorlådan brinna hos en kompis :eye:
1 Guest(s)