April 26, 2002
när jag spelar rallisport challenge på min pc, så är det som det smyrycker småhackar i grafiken....kör i 1280x1024 me allt på max. utan fsaa å snt där dock...men om jag drar ned grafiken å upplösningen så är det samma sak ändå....asså det går ju att spela..men det är litte irriterande! vad kan det va för fel? kör med 40.79 drivizen...
är det nån som vet om det kommer nån patch till detta spel snart?
April 26, 2002
69link wrote: Testa att köra med software-läge på ljudet om det blir någon skillnad. Jag har ett SBLive och det liknade så som du beskriver det tills jag uppgraderade drivrutinerna för SBLive.
hur ändrar man det till software då? det går väl inte i spelet iaf? var i sånna fall???
EDIT: jag tog bort bocken för hardware accel. (eller nåt sånt) i spelet. och OJ! 😀 vilken skillnad det blev! nu e ryckningarna borta!!!!
TACK för tipset!!! :worshipp:
August 9, 2001
Ladda hem 3D-Analyzer som har ett alternativ som heter "remove stutter" och det skall
förmodligen fixa de små ryckningar vissa upplever i bl.a Rallisport Challenge.
Jag själv har inte testat programmet eftersom jag inte har några ryckningar men ni som testar
3D-Analyzer får gärna kommentera om det fungerade eller inte.
April 26, 2002
McKinley wrote: Ladda hem 3D-Analyzer som har ett alternativ som heter "remove stutter" och det skall
förmodligen fixa de små ryckningar vissa upplever i bl.a Rallisport Challenge.
Jag själv har inte testat programmet eftersom jag inte har några ryckningar men ni som testar
3D-Analyzer får gärna kommentera om det fungerade eller inte.
som sagt var..det har löst sig redan =)
April 26, 2002
Cypress-h wrote: Finns det nått sätt att få bort Hardware acceleration i ljudet utan att starta spelet? Spelet hänger sig nämligen direkt i menyn och jag hinner inte gå in i några inställningar.
Oj va jobbigt.....det vet jag inte....fast det borde ju gå att ändra i nått tesxtdokument för spelet..men vet inte var...
1 Guest(s)