January 9, 2001
January 9, 2001
Och varför tycker du det då?
För att det är realistiskt?
För att man måste ha känsla och skicklighet för att kunna ta sig runt ett varv?
För att det har bästa körkänslan nånsin?
För att bilen beter sig som en riktig bil och inte som ett UFO?
För att man måste släppa gasen när man växlar så inte motorn sprängs?
För att man måste använda ratt som i en RIKTIG bil?
För att bilarna inte har handbroms?
För att man kan spela det i 4 år och ändå kunna bli bättre på det?
GPL är inte Colin. GPL är en racingsimulator. Det är inget spel för fjortisar utan körkort som inte fattar att man inte kan ta en skarp sväng i 240Kmh.
Man bör kunna lite om grepp, tyngdförflyttning, körtekniker och körlinjer för att kunna spela det. Men när man gör det så är det utan någon tvekan det bästa racingspelet.
Så klaga inte på det spelet.
January 9, 2001
Hogan, det är inte bara jag som tycker så.
Att spelet är 4 år gammalt och fortfarande spelas för fullt online bör säga en del också.
Jag tror inte att Colin2 kommer hålla så länge, mycket för att det är så simpelt som det egentligen är.
Gillar man äkta, realistiska racingspel så är GPL bland det bästa man kan få tag på.
Gillar man låtsas arcade UFO racing så är Colin2 och Segarally något att satsa på.
April 14, 2001
Att spelet fortfarande spelas online beror förmodligen på att det finns väldigt få spel som har just dessa bilar. Men gillar man gammla bilar så är det säkert bra.
Det finns bilspel som är realistiska men inte roliga och tvärtom. Sen finns finns spel som är lite orealistiska men roliga och tvärtom.
Jag kan offra lite realism bara det är roligt.
January 9, 2001
Det är knappast för att det är gamla bilar som gör GPL så populärt.
Jag spelar det för att det spelet verkligen gör så att jag känner att jag sitter i en snabb bil med 400 hästar som kräver koncentration och skicklighet för att hållas på banan.
Jag skulle hellre spela ett rallyspel, men det finns inget rallyspel som ger mig känslan av att köra rally. GPL är enligt mig det spel som bäst återger känslan av det som spelet simulerar.
1 Guest(s)