September 21, 2002
Om ungefär en månad kommer Age Of Empires 3 släppas. Mina förväntningar är stora då 2:an var riktigt bra. F.ö har jag vunnit en platta RedBull & 250:- på 2:an för de som vill veta 😉
Aja, till saken, till era inbitna strateger, vad har ni för förväntingar på detta spel? Spelade demot för ca 2veckor sen när det släpptes och det verkade riktigt lovande, snyggt osv....
http://www.ageofempires3.com/
June 30, 2003
hmm...jag har höga förväntnignar. Blev dock lite besviken på demot då det hackade och buggade sig. Hoppas dock att fullversionen blir bra.
Tyckte att dom hade bevarat mycket av AoE känslan i 3:an vilket är svårt nu för tiden då allt ska vara dominerat av snygg grafik. Men dom verkar ha hittat en bra balans nu. Ska definivt bli kul att spela.
October 7, 2002
Jag hoppas mest att systemkraven inte är alldeles för tajt satta, men det verkar ju kunna gå i alla fall halvt vägen kanske, snålast är väl antagligen min processor och mitt grafikkort, peppar peppar. Har varken pengar eller lust till att byta ut min gamla trotjänare än...
June 30, 2003
GroundX wrote: Ja, balansen av kanslan från 2:an tyckte jag var helt OK! Demot varken hackade eller buggade sig för mig, vad var det som buggade sig för dig?
Jag fick köra på orimligt låga inställningar och ändå så var ljudet osynkat och spelet hackade ovanligt mycket.
September 21, 2002
TERdON: Ska nog inte vara några problem att spela med din dator om vu väljer de lite lägre grafikinställningarna.
DoN: Konstigt värre! Körde det helt OK på en 2,4GHz P4B, 512MB minne & GF Ti4200. Behövde knappt ställa ner några inställningar förutom 32-<16bitars färgupplösning
October 23, 2004
Fan va jag längtar tills det släpps 😛
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
January 20, 2003
DoN wrote: [quote=GroundX]Ja, balansen av kanslan från 2:an tyckte jag var helt OK! Demot varken hackade eller buggade sig för mig, vad var det som buggade sig för dig?
Jag fick köra på orimligt låga inställningar och ändå så var ljudet osynkat och spelet hackade ovanligt mycket.
Hmm jag körde demot i maxinställningar på ett sketet radeon9800pro och det flöt.
October 7, 2002
GroundX wrote: TERdON: Ska nog inte vara några problem att spela med din dator om vu väljer de lite lägre grafikinställningarna.
DoN: Konstigt värre! Körde det helt OK på en 2,4GHz P4B, 512MB minne & GF Ti4200. Behövde knappt ställa ner några inställningar förutom 32-<16bitars färgupplösning
Låter betryggande att höra det. Ti4200 är ju precis vad jag har också. Och så himla högt kan jag knappast gå, skärmen tar stopp vid 1024x768, och det är en CRT så i nödfall kan man sätta ner upplösningen ytterligare något...
October 12, 2004
Har sett gamers med bättre datorer än din som klagat på lagg. Dock handlar det mest om t.e.x. "mus-lagg" Själv hade jag stora problem med dito innan jag prova att dra ner mouse speeden inne i själva gamet till ett minimum. Vi hoppas dock på bättre i riktiga gamet.
Ang. gamet så är jag inte så himla impad. Mer AOM än gamla hederliga age serien över det. Tyvärr.
September 21, 2002
Njord wrote: Har sett gamers med bättre datorer än din som klagat på lagg. Dock handlar det mest om t.e.x. "mus-lagg" Själv hade jag stora problem med dito innan jag prova att dra ner mouse speeden inne i själva gamet till ett minimum. Vi hoppas dock på bättre i riktiga gamet.
Ang. gamet så är jag inte så himla impad. Mer AOM än gamla hederliga age serien över det. Tyvärr.
Håller inte med dig om att det är AoM stuk i spelet. Det byggde på gudar detta på mer reality som att vara olika länder osv!
Ska vänta på lite reaktioner på fullversionen när den släpps innan jag köper den. Men det lär nog inte bli några större missnöjen.
1 Guest(s)