May 19, 2003
Jaha... som vanligt. Så fort man tänker "det där verkar kul multiplayer" osv, så förstörs detta av att min Internet uppkoppling (Telia) är wierd. Det hoppar ur i 0.1 sek sen tillbaka igen, som om världens snabbaste man drar ur närverkskabeln på 0.1 sek sen sätter tillbaka den igen. Telia säger att dom inte kan göra något åt det.
Min senaste planering tex, BF1942. Har lirat demon ett antal ggr, och prövat hela ganska mycket och funderar på att köpa det, kanske gå med i en klan. Men det går inte för att varje gång internet dör, så blir man disconnectad från SERVERN!!!! Vad i h*lvete är det som e fel???
May 19, 2003
Har patchat demon, men inte testat patcha hela. Prövade det på min brorsas datorn, som han nu har sålt (åkt till kina för att studera).
Så jag vet inte om det hjälper, och jag kan ju inte köpa spelet, patcha , kolla om det funkar. om det inte gör det, lämna tillbaka det....
Nån som har det som har patchat det, nyaste??? Pröva drar ur nätverkskabeln och sätt sedan i den igen...Disconnectad?
April 4, 2003
April 4, 2003
May 19, 2003
Lyckost... börjar bli irreterad pga av att alla internet spel som inte jag kan spela pga av TELIA!!!! Det eda jag spelar är Natural Selection, det enda.... raven shield? nej, internet. Bf? Nej internet. CS (med min kompis klan), nej.. internet.... jag håller på att sprängas.... ska fan skaffa ett kontrakt med alla som tillverkar ett bra SP spel, så jag får alla direkt,,, det enda jag kan göra =(
February 5, 2003
Har ni kopplat adsl modemet till första telefonjack? eller dragit en förlängningsslad från första jacket istället till modemet. De kan bli störningar efter ett tag, då upplever man dessa små avbrott. Hade samma problem förrut, men nu funkar de efter att ja kopplat modemet till första jacket o dragit en nätverkskabel istället.
testa!
May 19, 2003
Vi har såhär, Modem(första jacket) > Router > Nätverkskabel > Nätverkskabel. Det är så att jag är inte i samma hus som modemet, utan vi har en kabelsom går till huset, sen från väggen till datorn.
Modemet sitter inte vid första jakcet, dom har en kabel från första jacket, och sen har dom modemet och routern på en hylla vid datorn, så dat kan vara felet..
December 5, 2002
Jag har ett liknande problem, jag kan knappt surfa, men det brukar gå bra att pinga adresser osv....
Mycket konstigt problem, har provat allt utom att byta modem, ska skicka iväg mitt nu och se om det är fel på det.
Det är inte bara Telia som krånglar, det tog Spray 12 dagar att skicka en felrapport till Skanova
June 3, 2001
Jag gissar ledningarna till huset..
Hade problem med com hem.
Uppe 3-4 minuter, nere 40 minuter, uppe 42 minuter, nere 5 timmar.
När det var som värst så var jag online 15 på 24 timmar.
Tror ni dom gjorde nått åt saken.. intedå..
"-Nä vi hittar inget fel, det måste vara din dator det är fel på."
"-Det kan ju inte vara fel på tre datorer och jag har provat hos grannen och då funkar det utmärkt."
"-Jo det måste vara din dator."
Dan efter ringde jag com hem och sa upp skiten.
"-Är det telia?" vad det första jag fick höra när jag sa att jag ville säga upp det.
"-Ja för erat j*vla skit funkar ju inte och inte vill ni göra nått åt saken heller fast jag har ringt minst 10 gånger och felanmält."
"-Vi har bara fått in 3 felanmälningar av dig."
Så skratta jag bara och fråga om det uppsägningen var klar.
"Ja."
"Bra!" *KLICK*
Så jag bytte till felia och nu funkar det bättre.
1 Guest(s)