April 22, 2005
För väldigt länge sedan, när min familj hade en av våra första datorer så hade jag ett helikopter spel där man flög en amerikansk attackhelikopter typ. För att vara ganska gammalt så var det ganska skysst grafik har jag för mig. Nu är det så att jag är sugen på att vara lite nostalgisk och vill lira det igen.
skulle vilja ha namn på en massa helikopterspel som har några år på nacken och se om jag känner igen något så att jag kan skaffa det igen! så lite namedropping vore skysst...
April 10, 2003
CaaN wrote: Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
Haha fan vad jag satt med dom spelen, fans dom inte till sega mega drive?
May 12, 2005
Tyrfing wrote: [quote=CaaN]Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
Jag hade Desert Stike till min Amiga 600 och Nuclear Strike till PC, vet faktiskt inte vad de fanns till mer.. man kanske skulle plocka fram amigan igen! 🙂
November 27, 2003
CaaN wrote: [quote=Tyrfing][quote=CaaN]Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
Jag hade Desert Stike till min Amiga 600 och Nuclear Strike till PC, vet faktiskt inte vad de fanns till mer.. man kanske skulle plocka fram amigan igen! 🙂
NES/SNES fanns de till! 😀
//Andreas
April 10, 2003
Delph1 wrote: [quote=CaaN][quote=Tyrfing][quote=CaaN]Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
//Andreas
jag är 99% säker att Jungle och Desert Strike fans till mega drive.
November 27, 2003
Tyrfing wrote: [quote=Delph1][quote=CaaN][quote=Tyrfing][quote=CaaN]Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
//Andreas
Det med och de funkade bättre till dom också. MegaDrive var ju trots allt snabbare 😉
//Andreas
September 16, 2002
Tyrfing wrote: [quote=Delph1][quote=CaaN][quote=Tyrfing][quote=CaaN]Kanske kan vara något ur *-strike serien. Desert Strike, Jungle Strike, Nuclear Strike. Finns säkert nån ännu nyare variant. I Nuclear Strike kunde man också byta fordon och köra svävare m.m., riktigt bra spel faktiskt!!
//Andreas
Yes. Dessutom finns något av dem till Gameboy för jag har det. (Har Desert Strike till SNES.)
1 Guest(s)