August 29, 2003
Hallå gott folk, min morbror har bett mig leta fram några spel åt hans 7-åriga son, och jag undrar ifall ni har några tips på sådana? Han själv (min farbror) meddelade att pojken ville ha MS Flight Simulator, men det slår ju mig som det sista spelet som en 7-åring ska spela, det är ju skitkomplicerat? Ifall det nu inte finns någon version av spelet som är menad för småbarn?
Hursomhelst, kan ni tipsa om spel för småknattar i den åldern så skulle det vara jätteschysst! Helst lite modernare kanske, vet dock inte hur kraftig dator han har, min morbror, så det ska väl helst inte vara så krävande spel.
Tack på förhand!
September 5, 2001
javesst är det 🙂
ne men skämt å sido. Nåt legoracer spel? http://www.ginza.se/index.aspx.....rtnr=50214
59:- billigt & bra
August 15, 2004
Cinder:
Varför inte låta barnet få pröva på FS iaf? Du vet inte om han kanske är grymt envis och kommer spendera all sin tid framför på att lära sig det 🙂
Minns när jag var vid den åldern, och ville hålla på med saker som folk ansåg vara alltför avancerat för ett barn i min ålder.
Men varför om jag vill pröva på, se hur det fungerar och så?
February 12, 2006
October 22, 2001
Lego Star Wars 2 är bra. Nya Teenage mutant ninja turtle spelet är lite svårt men med lite träning fixar dem de. Need for speed serien och köra fritt i stan är också kul för dem, fast antingen får man köra upp hela stan till dem eller ladda ner någon save med allt upplåst. Harley-Davidson Race to the Rally ör ett lätt och rolig MC-spel. Tarzan och Peter Pan är 2 roliga disney-spel. Hitta Nemo verkar dem också tycka är hyfsat roligt om dem gillar problemlösning.
May 30, 2007
Lego Star Wars 1 och 2 är bra spel. Min 5 åring älskade dem (då till xbox men vi har testat båda på datorn).
Bollibompa kör på Fredagarna ett barnprogram som heter Vintergatan och är deras populäraste barnprogram. Det finns även ett par spel ur den serien som jag kan rekomendera om han kolla på Vintergatan.
Jag vet med säkerhet att det finns minst 2 spel varav ett heter "Vintergatan, Fifunernas återkomst!".
Ja, sen har du ju mullemeck serien såklart... Dem e grymma.
Ja, lite tips från Pappa 😉
December 30, 2005
RollerCoaster Tycoon 1 eller 2 kanske? Oww, jag körde demot när jag var 7 ^^! och så fick jag hela när jag fyllde 8 ! Ow det var så kul! det var inte så avancerat faktist
1an rekomenderas. 2an är tråkigare, är inga banor att vinna.
3an är kanske lite svårare?
Elma är ett annat litelagom spel åxå..
2 Guest(s)