July 8, 2003
Hmm, sa åt en tös att jag skulle skaffa ett spel hon kunde spela. Givetvis tänkte jag på The Sims och möjligen Black & White. Någon som vet fler spel som en tjej kanske gillar?
Hon har spelat quake och lite fps spel men hon klagar på att det finns för många knappar. =) Fast hon börjar bli ganska duktigt att kika runt med musen (min mus, min datormus, fatta?).
Behöver lite fler spel åt henne tror jag.
Tips?
October 7, 2002
Beror mycket mer på vilken sorts person flickan ifråga är än på att det är just en flicka.
Jag har nämligen tre systrar, en av dem spelar inte särskilt mycket alls, mest småspel typ patiens mm.
Nästa spelar mest klassiska "tjejspel", läs Sims. Det spelar förresten allihopa lite grann då och då.
Den tredje spelar gärna spel som Quake, UT2003, Empire Earth, Mafia, GTA. Dvs ungefär samma spel som jag gillar, förutom att jag gillar strategispel ännu mer. Det nästan pinsammaste är att hon är nästan bättre än mig på Quake, trots att jag spelat mer, att jag brukar använda min dator i signaturen, och hon mina föräldrars P2 400 med 2D-grafikkort...
February 14, 2003
Min tjej gillade att kolla när jag spelade Drakan. Själv tycker hon dock det är svårt att styra.
UT, RTCW, MoH och liknande är hon inte mycket för. Jag kan tänka mig att ett spel som innebär mer äventyr (gåtor, problem) gillar generellt tjejerna bättre än bara skjuta och döda.
June 9, 2003
August 16, 2002
heh... min syrra e 15 nu, o hon har tagit mig på AOE2, red alert 1 och 2, tekken 3 och 4, en massa streetfighters och så... doa2 också... hon rockar på strategispel, men hon är skitbra på fightingspel också!
men tro inte att hon ALLTID tar mig... asså det har hänt att hon tagit mig på spelen jag nämnt... så iaf, jag tycker att när killar klagar på att tjejer inte kan lira data/tv-spel så har de inte träffat min syrra!
July 8, 2003
keffing wrote: heh... min syrra e 15 nu, o hon har tagit mig på AOE2, red alert 1 och 2, tekken 3 och 4, en massa streetfighters och så... doa2 också... hon rockar på strategispel, men hon är skitbra på fightingspel också!
men tro inte att hon ALLTID tar mig... asså det har hänt att hon tagit mig på spelen jag nämnt... så iaf, jag tycker att när killar klagar på att tjejer inte kan lira data/tv-spel så har de inte träffat min syrra!
Hehe, felet är att hon inte vill spela våldsamma spel. Hehe, jag måste lära henne med andra ord. Våldsspel äger! =)
1 Guest(s)