July 3, 2003
Har installerat lite gamla spel jag hade liggande efter att bara spelat BF2 på min nya dator...
Döm av min förvåning när jag försökte spela lite BF Vietnam och spelet låste sig så fort banan laddats och jag skulle välja spawnpoint! Testade en gång till - samma resultat... 👿
Sänkte grafikinställningarna från max till ~medium - då kunde jag spela ett tag ~30sek -> 1min...
BF2 går att spela hur "länge som helst" så varför funkar inte ett äldre spel månntro?
Vad tusan är det frågan om!? Nån som har förslag/tips?
EDIT: Dator i sign... 🙂
October 23, 2004
Överhettning kanske...
Går fläkten på processor, grafikkort?
Kolla värmen på processorn och grafikkortet.
Edit: Aha, det gällde gamla spel... Såg inte att du hade kunnat lira BF2 innan.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
January 14, 2006
Hade ungefär samma problem som du bara att jag lirade typ som css...
https://www.nordichardware.se/.....33826.html
Svar finns längst ner... men kolla kylningen, även om du har kopplat allt rätt så se till att inte någon sladd ligger och bromsar fläktarna, jag skulle gissa att det är samma för dig som för mig. Så kolla grafet först sen får du se uppåt i kedjan.
OBS! Se till att du inte har kopplat för många komponenter på samma elport. Läs i info boken som följde med elaggregatet om hur hög effekten får vara på samma kabel.
Hoppas att jag har varit till någon hjälp.
mvh gurragustaf
July 3, 2003
Jag har inga problem med kylningen - så mycket kan jag säga...
RUM: 22-24*C
CPU: 28-30*C
SYS: 25-26*C
GPU: 33*C
Alla temperaturer ovan är idle med fläktarna på lågvarv. Vid spelade stiger inte temperaturerna mycket eftersom jag då vrider ökar spänningen till fläktarna (cpu, gpu + utblås) med vridpot. då... 🙂
Andra förslag från någon?
1 Guest(s)