November 29, 2001
Har precis skaffat mig en 50 tums TV med 1280x720-upplösning (och ett nätt litet 7.1-system för ljud) och har till mitt stora förtret insett att det är allt för få spel med widescreenstöd.
De två titlar jag som mest sett fram emot att få lira på TVn, NFSU2 och KOTOR, har inget av dem stöd för widescreen-upplösningar.
Jag vet att typ allt som bygge rpå Quake och Unreal motorerna har stöd för widescreen, men har ni lite tips på andra spel?
November 29, 2001
Gamblor wrote: Half-Life 2 har stöd för 16:9-ratios på upplösningar.
Dessutom vill jag tipsa om PowerStrip där man kan göra egna upplösningar. Vissa spel känner av vilka val man kan göra i bildskärmsegenskaperna och anpassar således sina egna upplösningsvalmöjligheter efter denna.
Ja alltså windows kör jag ju 1280x720 i. Men vissa speltillverkare trilskas med att göra livet svårt för widescreenanvändare (tex. Bioware och EA mfl.)
September 16, 2002
UndaC wrote: [quote=Gamblor]Half-Life 2 har stöd för 16:9-ratios på upplösningar.
Dessutom vill jag tipsa om PowerStrip där man kan göra egna upplösningar. Vissa spel känner av vilka val man kan göra i bildskärmsegenskaperna och anpassar således sina egna upplösningsvalmöjligheter efter denna.
Ja alltså windows kör jag ju 1280x720 i. Men vissa speltillverkare trilskas med att göra livet svårt för widescreenanvändare (tex. Bioware och EA mfl.)
1280*800 väl?
Jag kör 1280*800 på min Widescreen och inte 720.
Fast sånt kanske också skiljer.
September 16, 2002
DrFx wrote: [quote=Kizo][quote=DrFx][quote=UndaC]NFSU har inte det, men jag hittade en hack som fixade till det. 🙂
Får man fråga vilken Tv du köpt ??? 🙂
Det finns en hel tråd om det. 😛
Aha och det vore ju bra om du var så trevlig och skickade länken då???
Sökfunktionen finns för att användas.
"köpa tv"
"undac"
https://www.nordichardware.se/forum/bestallde-precis-en-snhar-goding-vt101712.html?highlight=k%F6pa+tv
March 23, 2003
Kizo wrote: [quote=DrFx][quote=Kizo][quote=DrFx][quote=UndaC]NFSU har inte det, men jag hittade en hack som fixade till det. 🙂
Får man fråga vilken Tv du köpt ??? 🙂
Det finns en hel tråd om det. 😛
Aha och det vore ju bra om du var så trevlig och skickade länken då???
Sökfunktionen finns för att användas.
"köpa tv"
"undac"
https://www.nordichardware.se/forum/bestallde-precis-en-snhar-goding-vt101712.html?highlight=k%F6pa+tv
Det gör ju det hehe..aja tackar iallafall och jag misstänkte nästan det var en Sagem Axium 🙂
Blir intressant till nästa generations consoler eller den hederliga sköna Pc'n!
1 Guest(s)