August 15, 2004
Det verkar bli en del intressanta spel som får Shader 3.0 stöd.
Lord of the rings: Battle for the middle earth, Stalker: Shadows of Chernobyl, Vampire: Bloodlines, Splinter Cell 3, Tiger Woods 2005, Madden 2005, Driver 3.0, Grafan – never heard of it, Metal of Honor: Pacific Assault, Painkiller trough Patch, Far cry trough Patch etc.
September 17, 2001
hm, ok. nVidia's SM3.0-stöd har hittills inte visat sig ge någon direkt fördel gentemots ATi's SM2.0b-stöd. Jag tror SM2.0b skulle duga gott åt alla dessa kommande titlar faktiskt, för det enda som skiljer är instruktionsantalet och någon funktion.. hm, vad det nu var. Minns inte.
November 29, 2001
Gascogne wrote: [quote=BloodMan]de har tagit bort länken nu, blev problem för nvidia för det kom ut för tidigt.
😕
Ja ja vi vet iallafall att många spel kommer få shader 3.0 stöd. 😀
har ju dock visat sig att Ati med geometry instancing och pixel shader 2.0b klarar sig ganska bra trots allt
August 15, 2004
UndaC wrote: [quote=Gascogne][quote=BloodMan]de har tagit bort länken nu, blev problem för nvidia för det kom ut för tidigt.
😕
Ja ja vi vet iallafall att många spel kommer få shader 3.0 stöd. 😀
har ju dock visat sig att Ati med geometry instancing och pixel shader 2.0b klarar sig ganska bra trots allt
Jo det är bra, har beställt ett X800XT PE eftersom 6800GT/Ultra inte får plats i min burk pga vattenkylningen kommer ivägen. 😕
May 26, 2004
Jo shader model 3 är ju inte hela världen men inte skadar det ;). Gav ju bättre stöd för HDR ex. Och med shader model 3 kan man rendera 4 ljuseffekter samtidigt med shader model 2.0b bara 3. Ska ju finnas vägar omkring det också iof men shader model 3 verkar ju vara smidigare att programmera för helt klart.
Men visst om man använder sig av Far Cry som ex så är prestandan mellan dem nu nästan oförändrad än före shader model 3 och shader model 2.0b patcharna.
1 Guest(s)