September 16, 2002
Jag har problem.
Min laptop har widescreen-skärm. Visst, det är säkert bra när man ser på film etc, men det går inte spela med upplösningen 1280*800!
Så när jag spelar Gunbound (Enda spelet jag har på denna dator för tillfället.) så blir bilden utsträckt.
Går detta lösa på något sätt?
Antingen genom att spela med upplösningen 1280*800, eller genom att få svarta kanter på sidorna.
Om så, hur gör man det?
Spelet blir "grynigt" och suddigt, när det är utsträckt. Och jag gissar på att andra spel också blir det.
December 15, 2003
Jag undrar det själv då jag går i tankar att köpa en liknande dothan som du har. Är det ett sånt strul så tror jag att jag tar en med en "vanlig" storlek på skärm.
Kommer nog mest ha den till surf och spel. Filmer är det inte så viktigt för mig att se i riktig widescreen.
September 16, 2002
Neam wrote: Är det 16:9 widescreen på skärmen?
Uhm... 😕 Jag kan inte propotionerna. 1280*800, gör matten.
Det är ju praktiskt på skrivbordet, i Photoshop och när man ser på film, men just i spel verkar det vara lite opraktiskt.
Jag ska prova lägga in UT2k4 senare, något man kanske kan anse vara mer "riktigt" spel än GB. Får se om det funkar då.
September 16, 2002
Såhär ligger det till har jag märkt:
Vissa spel som t.ex. UT2K4 har 1280*800 som valbar resolution, medan andra bara har "vanliga". De vanliga blir utsträckta.
Det kanske går att ställa om hela skärmen till att visa "klassisk", men det måste man då göra utanför spelet och ändra skrivtbord och allt annat också.
April 29, 2004
Tja, om du har nvidia-kort så kan du gå in i drivrutinerna och hoppa in i skärmjustering för din skärm. Där kan man ställa in hur skärmen ska bete sig om man anger en upplösning som är mindre än skärmens.
Du behöver alltså inte ändra själva skrivbordet.
Ett annat alternativ kan ju vara att köra spelet i ett fönster och inte fullskärm om detta är möjligt.
February 10, 2005
1280x800 = 16:10
det e faktist ett problem ibland.....
men kolla här o se om det finns nåt
brukar hjälpa
http://www.widescreengamingforum.com
vissa hävdar att detta åxå hjälper kolla det me om så önskas
http://www.avsforum.com/avs-vb.....forumid=94
1 Guest(s)