December 10, 2001
Ni som har både pc och tvspel, om ni t ex kör mkt playstation 2 på en säg 28" tv, hur känns det att gå tillbaka till 17" eller 19" skärmen sen, blir det smått? eller tänker man inte på det? hur är det med dom tv apparater som har vga utgång är det nån ide att t ex dunka upp wolfenstein 3d på sin 28-32" tv istället? eller blir det åt h*****e för dåligt? vore ju lite soft att sitta med en stor tv imellan åt...
February 13, 2002
TV:n klarar bara en upplösning på 800x600 och jag kör 1200x1024 på datorn så det blir väldigt mycket fulare på en tv. Dessutom är det extremt mycket bättre skärpa på en dataskärm vilket gör att det är behagligare för ögonen.... Däremot när jag kollar på VCD-film så använder jag TV:n.
December 6, 2001
PC spel på TV blir nästa alltid dåliga eftersom upplöningen på TVn är för dålig...
En PC monitor arbetar med en upplösning på 72dpi och en TV har grymmt mycket lägre upplösning vilket gör att det är en stor del av bilden som "försvinner"....
Om du har turen att ha en högupplösnings TV blir det nog mycket bättre bild..
Nästan samma sak händer om man kollar ett TV-spel till en PC monitor. Bilen blir då "pixlig" eftersom den är gjord för lägre dpi...
1 Guest(s)