September 1, 2002
Call of Duty är fruktansvärt vackert och flyter otroligt mycket bättre än t.ex. Halo/Deus Ex II, som ändå inte ser ett dygg snyggare ut p.g.a. att man måste dra ner på grafiken för att få det att flyta.
Jag tycker en del av grafikens vackerhet ligger i hur jämnt det flyter. Smootha jämna animeringar i 60+ FPS ser bättre ut än diabilds-gubbar i 20FPS med jättemycket detaljer.
Man vill ju kunna styra spelet också, det är nästan omöjligt att göra när det hackar.
July 16, 2003
Helt klart. Men framförallt tycker jag att MP2 och SoF2 har "rätt grafik", dvs. att miljöerna känns mer gedigna. Det finns ett antal spel som påminner o FCs grafik genom att miljöerna blir som kulisser. Ex en palm på stranden känns lika tjockt som ett A4 ark. Och vipps så är spelkänslan borta. För det är väl den som kommer i första rummet??
För de som har sett HL2 videon som är från taket med monstret. Varför blänker allt? Har det nyregnat? Eller har de nyligen polerat det?
Om man säger att snygg grafik är när objekten ser ut som blank plast, har vi då inte kommit en bit från "våra drömmars mål". Att grafiken ska vara så naturlig som möjligt?
Och självklart kommer jag att spela HL2 så ögonen blöder!! Passa er bara 😎
January 23, 2002
Finns en poäng i det du säger Trilogic.
I många spel idag så är det som om de vräker på med blänk och ljuseffekter bara för att möjligheten finns och det ska vara "flashigt", mode helt enkelt.
Men är det egentligen så det ser ut i verkligheten, nej, och är det då egentligen snyggt och bra, nej. 🙂
1 Guest(s)