November 2, 2004
Jag har en undring om ett gammalt spel..
Någon som vet om spökbuggen (man kan röra sig med en död unge) finns i PC-versionen av MM eller om det bara är i NES-versionen? Har sökt på internet men hittar bara info om buggen i NES-spelet..
I NES-versionen ska den döda, osynliga ungen bli rörlig om man tar filmrullen som ligger på backen utanför huset, men i PC-versionen går det inte att ta filmrullen, för gravstenen och filmrullen ligger för långt ifrån varandra, så jag kan inte ta filmrullen med den döda ungen..
Hoppas nån vet... 😛
January 13, 2004
Det är så att när nintendo gjorde MM så convertade de om ett datorspel (tror jag, nått convertade de iaf :P). Och i datorversionen så fanns ett ester egg där man kunde micra hamstern och bli dödad så man flög runt som ett spöke. Detta missade nintendo men när man fick reda på det så var de tvugna att ta bort det. Det är bara 250.000 st MM spel till NES som det funkar på (den första sändningen).
Om någon är intresserad att veta.
men hur det ligger till med den pc versionen du har vet jag inte (det kanske var ifrån någon annan platform som de convertade spelet, kommer inte ihåg).
edit:
spelet var ifrån början till commador amiga och gjordes av LucasArts. :bok:
1 Guest(s)