February 19, 2001
-- SPELFÖRETAG STÄMS AV ARGA FÖRÄLDRAR --
För två år sedan dödades ett antal ungdomar vid skottlossningen i Columbine High School i USA. Idag försöker de anhöriga ge sig på spelindustrin. Flera familjer har lämnat in en stämningsansökan mot flera programhus och distributörer. De anser nämligen att det är våldet i datorspelen som påverkade de båda mördarna. Bland de företag som pekas ut finns Id Software, Nintendo, Sony Computer Entertainment, GT Interactive och Atari. I stämningsansökan nämns de tre populära actionspelen Quake, Doom och Redneck Rampage, som mördarna var mycket förtjusta i. Familjerna är ute efter fem miljarder dollar i ersättning, men risken för att de kommer att vinna verkar vara liten. Id Softwares Todd Hollenshead kommenterade att man råkat ut för en liknande juridisk process 1999, då Quake och liknande spel bands till dödsskjutningar i en annan skola. En federal domare avskrev målet då och Hollenshead tror att den aktuella stämningen kommer att sluta på samma sätt.
February 19, 2001
menar det... saker man borde kolla på först:
1. VAR FAAAN FICK BARNET VAPNET IFRÅN !!!
2. Varför fick han det. Den som gav/sålde vapnet ska ha livstids fängelse för medhjälp till mord.
3. Förbjud vapen för alla under 20år/sjuka/psykistsjuka/gammla/de som har under en viss summa i IQ....
Då skulle morden sjunka rejält.. Fredspriset till mig tack osv...
Ja och det skulle inte förvåna mig om hon vann heller.. Man kan försörja sig på att stämma folk i USA!! Jag hade aldrig vågat ha ett företag i USA i alla fall.. blir st'md varje dag för f-n..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)