July 1, 2003
Tjena!
Jag undra om det Àr nÄn hÀr pÄ forumet som har spelat Star Wars Galaxies - An Empire Divided ? Fundrar kanske pÄ att köpa det fast först vill man ju veta om det Àr nÄnting att ha. SÄ om det Àr nÄn som har spelat det sÄ kan ni vÀl sÀga om det var kul eller trÄkigt.
July 17, 2002
SWG Àr ju helt enkelt det bÀsta spel som gjorts. NÄgonsin. Det enda som Àr negativt Àr att man mÄste ha rÀtt mycket minne för att det ska flyta och att 90% av alla andra spelare Àr fjortonÄriga gaymers som bara bryr sig om sina stats istÀllet för rollspelandet.
Mitt största tips Àr att hitta nÄgra som du kÀnner som lirar det och börja lira ihop med dem, alternativt gÄr med i nÄgot gille pÄ nÄgon schysst server dÀr man kan hitta roligt folk som inte bara "Looking for group for xp hunt!!!!" etc...
Hoppas att du börjar spela! =)
December 31, 2001
The Whistler wrote: SWG Àr ju helt enkelt det bÀsta spel som gjorts. NÄgonsin. Det enda som Àr negativt Àr att man mÄste ha rÀtt mycket minne för att det ska flyta och att 90% av alla andra spelare Àr fjortonÄriga gaymers som bara bryr sig om sina stats istÀllet för rollspelandet.
Mitt största tips Àr att hitta nÄgra som du kÀnner som lirar det och börja lira ihop med dem, alternativt gÄr med i nÄgot gille pÄ nÄgon schysst server dÀr man kan hitta roligt folk som inte bara "Looking for group for xp hunt!!!!" etc...
99% av alla spelare jag sett Àn sÄ lÀnge har inte vart vid t-brodet alltsÄ AFK finns vissa stacakare som springer omkring.
July 17, 2002
Death On Wings wrote: [quote=The Whistler]SWG Àr ju helt enkelt det bÀsta spel som gjorts. NÄgonsin. Det enda som Àr negativt Àr att man mÄste ha rÀtt mycket minne för att det ska flyta och att 90% av alla andra spelare Àr fjortonÄriga gaymers som bara bryr sig om sina stats istÀllet för rollspelandet.
99% av alla spelare jag sett Àn sÄ lÀnge har inte vart vid t-brodet alltsÄ AFK finns vissa stacakare som springer omkring.
SÀger ju det... Bara massa jobbiga mÀnniskor som sÀtter sig AFK med macron som spammar sönder andras spelnöje.
November 14, 2003
Jag har provat Star Wars Galaxies trial versionen och hÀr Àr min upplevelse.
Först sÄ skapade jag ett konto och fick ladda ner en hel del filer men det tog inte sÄ lÄng tid dÄ jag har en snabb uppkoppling.
Det var en kort film nÀr "sjÀlva" spelet startades och spelet kÀndes under tiden som jag var pÄ skeppet som man startade pÄ som ett vanligt RPG med ett litet uppdrag dÀr en pirat hade blivit tokig och man skulle "rÀdda dagen".
SÄ fort jag lÀmnade skeppet och anlÀnde till spel vÀrlden sÄ mÀrkte jag att det började lagga lite grann och hela staden var full med NPC karaktÀrer, det var bara jag och nÄgra fÄ andra riktiga spelare i den största staden jag har sett i ett MMORPG.
Det fanns smÄ uppdrags terminaler som skapade slumpmÀssiga uppdrag för spelarna.
Uppdraget jag fick var omöjligt för en spelare pÄ min level dÄ det slumpmÀssiga uppdraget gick ut pÄ att döda monster som andra spelare som hade stora villor gav sig pÄ.
Jag tog ett nytt uppdrag och det var samma sak igen, denna var lite lÀttare dock och efter att ha dött flera gÄnger om sÄ lyckades jag döda fienden.
Det tidigare uppdraget gick ut pÄ samma sak bara att jag skulle döda en svÄrare fiende.
Jag sprang runt lite grann i nÄgra dagar utan att trÀffa pÄ mÄnga andra spelare eller fÄ nÄgon hjÀlp och tröttnade till slut dÄ uppdragen var samma hela tiden och allting verkade gÄ ut pÄ att samla ihop pengar.
Kort och gott sagt sÄ har jag spelat bÀttre MMORPG spel Àn Star Wars Galaxies Àven om det hade vissa positiva saker.
November 27, 2002
mm, det Àt extremt trÄkigt med alla som springer runt Ä tigger pengar Ä prylar av dem som har en massa (Ä personerna ger ofta bort), sÄ d blir trÄkit..en som spelat en vecka kan pÄ det sÀttet bli sÄ mycket bÀttre Àn en som hÄllt pÄ en evighet (eller Ätminstone ha allting).. det Àr trÄkigt,
ex. min brorsa startar nya karaktÀrer titt som tÀtt, men grejjen var att han efter ett par dar hade grejjer som jag knappt visste fanns..en uppsjö av pengar, speeder, flera hus, vapen Ä armor, han fick till och med en oanvÀnd holocron av en snubbe... allt har han tiggt till sig Ä det Àr massor som gör likadant...
en av anledningarna till att jag slutade iaf...
July 17, 2002
Death On Wings wrote: Tycker spelet Àn sÄ lÀnge Àr rÀtt roligt. Missions Àr inte roligt i nÄgot spel av de jag testat.
Precis. Uppdrag gör man om man behöver en liten boost xp eller lite krediter för stunden. Finns vÀl inget trÄkigare Àn folk som bara gör uppdrag dagarna i Ànda?
Nej, tacka vet jag att gÄ ut med kompisarna och sÀtta upp en show pÄ nÄgon krog, eller varför inte starta en skönhetssalong som bara vÀnder sig till wookiees? HÀrligt spel, om man vÀl kommer ifrÄn att det inte bara handlar om hur höga stats man har.
2 Guest(s)