Star Wars Galaxies|Page 3|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Star Wars Galaxies
Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
sp_UserOfflineSmall Offline
643472
June 12, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Så nu har jag spelat i typ 6timmar och jag har kommit en bit på vägen 🙂
det är roligt när man hittar på nån schyst liten snubbe som vill göra en group och gå ut o skjuta små irriterande creatures / göra missions.

Till er som spelar...Vilken server lirar ni på?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
644036
June 13, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Seriöst? Finns det riktiga missions eller springer man bara runt och gör de här småmissions hela tiden?

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 936
644816
June 14, 2004 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Seriöst? Finns det riktiga missions eller springer man bara runt och gör de här småmissions hela tiden?

Det finns småmissions man kan göra för att tjäna lite cash eller få lite xp. Eller så gör man som idioterna och gör bara sådana för att tjäna massa cash och massa xp, men det är ju skitsurt och tillför inget till spelet.

Sedan finns det lite större "Theme Parks", som i princip varje "faction" har. En faction är t ex Imperiet, Rebellerna eller mer personspecifikt, som Princessan Leias theme park om man är rebell, Darth Vaders om man är imperial, men så kan man också frilansa och göra t ex Jabba the hutts uppdrag. Det finns massor av sådana, och om man läser texten istället för att bara se uppdraget för vad det är "åk dit, döda en snubbe, åk tillbaka" så kan det vara riktigt skoj.

Sedan finns det också en del lite större saker som den senaste "Corellian Corvette" eller den lite äldre "Imperial Warren" där man MÅSTE vara en större grupp som åker ner och kämpar för att klara uppdraget.

Jag spelar på Chimaera

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
645197
June 14, 2004 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ViperBoyy]skit spel lirade den där free trial förut...lite kul va de men helt sjukt..man kan typ gå rätt upp för en berg vägg som lutar 89grader!!!

Haha om du avgör om ett spel suger på grund av det så borde du inte få spela spel.
RPG behöver inte ha den bästa fysik motorn och massa kraffs, en bra storie och saker att göra räcker i många många tim längre än en bra fysik.
Återgå till farcry du.

fy för farcry har redan klarat de o då e de tråkigt 🙄 lirar WC3 & Chaser & Halo nu

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
645264
June 15, 2004 - 2:12 am
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: [quote=Death On Wings][quote=ViperBoyy]skit spel lirade den där free trial förut...lite kul va de men helt sjukt..man kan typ gå rätt upp för en berg vägg som lutar 89grader!!!

Haha om du avgör om ett spel suger på grund av det så borde du inte få spela spel.
RPG behöver inte ha den bästa fysik motorn och massa kraffs, en bra storie och saker att göra räcker i många många tim längre än en bra fysik.
Återgå till farcry du.

fy för farcry har redan klarat de o då e de tråkigt 🙄 lirar WC3 & Chaser & Halo nu

starcraft är det enda rätta RTS liret.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
645338
June 15, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

The Whistler wrote: [quote=DiDi]Seriöst? Finns det riktiga missions eller springer man bara runt och gör de här småmissions hela tiden?

Det finns småmissions man kan göra för att tjäna lite cash eller få lite xp. Eller så gör man som idioterna och gör bara sådana för att tjäna massa cash och massa xp, men det är ju skitsurt och tillför inget till spelet.

Sedan finns det lite större "Theme Parks", som i princip varje "faction" har. En faction är t ex Imperiet, Rebellerna eller mer personspecifikt, som Princessan Leias theme park om man är rebell, Darth Vaders om man är imperial, men så kan man också frilansa och göra t ex Jabba the hutts uppdrag. Det finns massor av sådana, och om man läser texten istället för att bara se uppdraget för vad det är "åk dit, döda en snubbe, åk tillbaka" så kan det vara riktigt skoj.

Sedan finns det också en del lite större saker som den senaste "Corellian Corvette" eller den lite äldre "Imperial Warren" där man MÅSTE vara en större grupp som åker ner och kämpar för att klara uppdraget.

Jag spelar på Chimaera

Ok... Du vill inte ge mig lite tips hur man kommer till dessa "theme parks" och större missions???

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 936
645455
June 15, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=The Whistler][quote=DiDi]Seriöst? Finns det riktiga missions eller springer man bara runt och gör de här småmissions hela tiden?

Jag spelar på Chimaera

Ok... Du vill inte ge mig lite tips hur man kommer till dessa "theme parks" och större missions???

De flesta av de här ligger som POI (Point of Interest) i din datapad (ctrl + D). Om du är imperial så kan du dra till Emperor's Retreat på Naboo. Dubbelklicka bara på den POIn så får du en waypoint dit.

Jabbas Palace är också en POI tror jag (på Tatooine), likaså Imperial Warren (på Dantooine, men den är farlig!)

Titta runt lite, fråga folk, åk till de större sevärdheterna och snacka med olika NPCer... Det öppnar möjligheter. =)

Lycka till! wink

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
645478
June 15, 2004 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Tackar... Just nu spelar jag på trial versionen. Men jag har tänkt köpa spelet och skapa en ny karaktär där 🙂

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
646170
June 16, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print
Th@ViP
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
650699
June 22, 2004 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print
Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
650933
June 22, 2004 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Th@ViP wrote: http://nagano.trajectori.com/ice_man.wmv

HAHAH!! Fan har inte skrattat så här mycket på länge!! Kung musik också! Tycker synd om dom som inte hört Vanilla Ice förut, för denna film är ett måste!! laugh laugh 8) 😀 😀 :hb:

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
651453
June 23, 2004 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Wee jag skapade ett konto idag och vad händer efter en dryg timme? Jag ställer en nybörjarfråga till nån snubbe och han ger mig 36k cash och ett tuskan rifle eftersom det var hans sista dag. hihi det e så gött 😀

edit: surt bara att det ska vara så "#¤%# LAGGIGT! Fattar inte att folk verkligen betalar en månadskostnad för såna sugservrar.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
651506
June 23, 2004 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Wee jag skapade ett konto idag och vad händer efter en dryg timme? Jag ställer en nybörjarfråga till nån snubbe och han ger mig 36k cash och ett tuskan rifle eftersom det var hans sista dag. hihi det e så gött 😀

edit: surt bara att det ska vara så "#¤%# LAGGIGT! Fattar inte att folk verkligen betalar en månadskostnad för såna sugservrar.

1. Tråkiga att få så mycket direkt...

2. Det laggade som tusan för mig också, tills jag satte ner grafiken...

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
651722
June 23, 2004 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken server kör du/ni på?
Jag kör på Farstar-Europe....

Fast min 14dagarsperiod tog slut igår så ja måste köpa spelet om ja ska fortsättta..

Kan man inte bara betala dom där $14... det skulle vara bättre 😀

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
651787
June 23, 2004 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Boomhauer]Wee jag skapade ett konto idag och vad händer efter en dryg timme? Jag ställer en nybörjarfråga till nån snubbe och han ger mig 36k cash och ett tuskan rifle eftersom det var hans sista dag. hihi det e så gött 😀

1. Tråkiga att få så mycket direkt...

2. Det laggade som tusan för mig också, tills jag satte ner grafiken...

Nej jag tycker inte det var tråkigt. Testade ett uppdrag för 500 spänn innan och det var ju helt omöjligt att klara, så hur sjutton skulle man då få pengar tidigare i spelet? Fick ju inga experience points eller nåt sånt.

Hans-Erik: Jag kör också på en europa server menjag tror den heter chimeara-europe

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
651807
June 23, 2004 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är sant att det nästan är omöjligt att klara ett mission med den stadard cdef-vapnet. Jag brukar oftast gå kanske 10 i grupp då man kan gå på större och svårare saker.

När man går och dödar svårare creatures typ Mountain Squills så får jag oftast 2000+i rifle exp, jämfört med vanliga småsaker utanför staden som man får 20-100 på...

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
651816
June 23, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken planet föredrar ni som spelar? Jag har bara varit på tatooine och corellia men corellia var ganska dött. det fanns 2 ställen där alla var. tatooine var mkt mer livat.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
652468
June 24, 2004 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Vilken planet föredrar ni som spelar? Jag har bara varit på tatooine och corellia men corellia var ganska dött. det fanns 2 ställen där alla var. tatooine var mkt mer livat.

Jag åkte igenom Bespine på Tatooine igår... Inte en människa i sikte...

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
653603
June 25, 2004 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

jag har 0.25 mbit! tankar i 25-32 kb/s ..

hade datorn på i en och en halv dag, och när det vart klart så stog det: Couldnt complete bla bla bla to long time bla bla

damp......

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
653617
June 25, 2004 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker spelet var enormt enformigt och alla spelare var på samma ställe eller samma städer hela tiden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 72
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL