StarCraft II: Wings of Liberty [Officiell forumstråd] | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
StarCraft II: Wings of Liberty [Officiell forumstråd]
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 31, 2010 - 12:45 e m
sp_Permalink sp_Print

[Bilden hittades inte][Bilden hittades inte]

Efter 12 års väntan har Blizzard släppt uppföljningen till det omåttligt populära RTS-liret StarCraft. Här samlar vi information och diskussioner för StarCraft II.

Officiell webbplats:
StarCraft II: Wings of Liberty

Recensioner:

Priser från prisjakt.se

Attached files

[Bilden hittades inte] [Bilden hittades inte] [Bilden hittades inte] [Bilden hittades inte]

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1253193
juli 31, 2010 - 8:35 e m
sp_Permalink sp_Print

Har inte hunnit spelat speciellt mycket, men gillar det jag har hunnit uppleva hitintills. Flyter helt OK, har dock inte orkat uppdatera till 10.7a ännu dock så man kan prova med AA. Vet inte om mitt 5830 skulle gilla det, förhoppningsvis kan få sitt GTX480 reparerat så kanske det blir roligare 😉

//Jimmy

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253197
juli 31, 2010 - 9:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag var jäkligt nära att köpa en kopia idag men blev lite lack när mitt gamla wow-konto visade sig vara stulet.. Men är sugen på ett lir man kan fördriva tiden på utan att hela livet fallerar = wow 🙂

Dr.Blue
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
Member Since:
mars 14, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1253200
juli 31, 2010 - 10:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Klarade spelet idag. Mycket bra spel som knappt har några nackdelar. Trevligt med ett ”klassiskt” RTS som har en drivande story.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253202
juli 31, 2010 - 10:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Det låter ju riktigt lovande.. kan ingen säga något negativt så man slipper köpa det? 🙂 nä men det är dags att hitta något nytt lir att lägga lite tid på. Hur lång är kampanjen?

Avatar
Emil Wadell
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3460
Member Since:
november 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1253228
augusti 1, 2010 - 12:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1253271 wrote: Det låter ju riktigt lovande.. kan ingen säga något negativt så man slipper köpa det? 🙂 nä men det är dags att hitta något nytt lir att lägga lite tid på. Hur lång är kampanjen?

Det negativa är att det tyvärr kan ta upp för mycket av din tid samt att det är krävande, fast det lär inte va några problem för din burk 😉 9600GT SLI får kämpa ganska bra med allt på högsta 1920×1080 när det börjar hända grejer:P

Jag har iallafall kört 13 uppdrag i kampanjen och det känns som att det finns en del kvar.

Hur är det med online läget, är det en månadskostnad som gäller?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253229
augusti 1, 2010 - 12:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Snowman89;1253297 wrote: Det negativa är att det tyvärr kan ta upp för mycket av din tid samt att det är krävande, fast det lär inte va några problem för din burk 😉 9600GT SLI får kämpa ganska bra med allt på högsta 1920×1080 när det börjar hända grejer:P

Jag har iallafall kört 13 uppdrag i kampanjen och det känns som att det finns en del kvar.

Hur är det med online läget, är det en månadskostnad som gäller?

Jo men så är det väl med alla bra spel, jämför dock med Wow som bara suger upp ditt liv.. 😛 När man börjar räkna sin tid i grindtimmar är det inte bra..

Nä burken borde räcka, men du har väl ett GTX 465 liggandes? =)

Låter ju najs, är mest intresserad av singledelen, just för att multiplayer har en tendens att barka iväg tidsmässigt.

Inte koll på det, någon annan som vet?

Dr.Blue
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
Member Since:
mars 14, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1253238
augusti 1, 2010 - 3:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Snowman89;1253297 wrote:
Hur är det med online läget, är det en månadskostnad som gäller?

Nej, ingen månadskostnad. Blizzard har verkligen ansträngt sig att MP skall passa alla. Man får först spela 50 träningsmatcher, efter det får man spela antal matcher (10+) för att hamna i en liga. Guldligan är den bästa och för dem mest rutinerade spelarna. Kopparligan (där jag är) är för alla… noobs. Så när man är i en liga spelar man alltid med spelare på samma nivå som du själv är.

För övrigt spelar jag på en E4400, 250 512mb och 2gig RAM och jag får ungefär 30-40 fps på High @ 1920*1200.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253239
augusti 1, 2010 - 4:01 e m
sp_Permalink sp_Print

Det låter ju i alla fall vettigt med ett ordentligt rankingsystem. Ska nog köra på med kampanjen i alla fall och även köra lite tester med AA för att se hur det funkar med AMDs nya drivrutiner. Någon som testat detta ännu? Kan man förresten hitta ”saved games” från större onlinematcher som man kan spela upp för att testa med FRAPS?

Dr.Blue
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
Member Since:
mars 14, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1253291
augusti 2, 2010 - 6:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1253308 wrote: Kan man förresten hitta ”saved games” från större onlinematcher som man kan spela upp för att testa med FRAPS?

Spelet spelar in matchen automatiskt.
PÅ dessa Youtube-kanaler finns matcher upplagda.

HDstarcraft

HuskyStarcraft

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253308
augusti 3, 2010 - 6:35 f m
sp_Permalink sp_Print

Dr.Blue;1253360 wrote: Spelet spelar in matchen automatiskt.
PÅ dessa Youtube-kanaler finns matcher upplagda.

HDstarcraft

HuskyStarcraft

Tack, jag har upptäckt det nu, har för övrigt laddat ner några ”proffsreplayes” från gamereplays.org. Har en 1v1 match som jag tänkte köra lite jämförande prestandatester i med och utan AA på ett HD 5870. Tyvärr har FRAPS strulat som aldrig förr så har inte fått vettiga siffror ännu.

Murak
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 190
Member Since:
september 2, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1253367
augusti 4, 2010 - 7:40 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har precis börjat spela är givetvis väldigt tagen av detta mästerverk, men.. 😉 Jag har ett problem. Jag vill ändra Hotkeys, dvs tangentbordskontrollerna, vilket man av någon anledning inte kan ändra i själva spelet (why, oh why?) Jag har dock med mina grundläggande googlekunskaper hittat ett par mer eller mindre aktuella guider.

http://www.teamliquid.net/foru….._id=117649

Jag är nu halvvägs in i guiden och har lite kalla fötter, men mest är jag nog bara lite bitter för att en så grundläggande funktion har utelämnats ur spelet. Om jag lyckas skall jag försöka göra en svensk version här på forumet.

Någon som hittat ett enklare sätt än den guide jag hittat?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253375
augusti 4, 2010 - 11:08 f m
sp_Permalink sp_Print

Men gisses, det var verkligen ingenting man gör i en handvändning. 😛
Har själv inte ens börjat lira ännu, fastnat på de tilltänkta AA-testerna men Fraps vägrar blankt att fungera för mig. Får inte vettiga värden hur jag än vrider och vänder på det.
Så får kanske lägga det åt sidan och njuta lite av spelet istället.. 🙂

Murak
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 190
Member Since:
september 2, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1253444
augusti 5, 2010 - 2:10 e m
sp_Permalink sp_Print

Hehe, ja jag förstår att ni vill ha med spelet i hårdvarutest och så. GL!

Allmänt tipps: det finns ingen framelimit i SC2 vilket gör att man mer eller mindre stresstestar sitt graffe när man hoovrar i menyerna. Det finns en snabb fix på detta.

http://www.bit-tech.net/news/g…..amerates/1

Det fick definitivt mitt grafikkort (och cpu för den delen) att lugna ner sig.

Jag hade ingen lycka med att ändra kontrollerna. Jag väntar och hoppas att ett smidigare sätt kommer.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253449
augusti 5, 2010 - 2:50 e m
sp_Permalink sp_Print

murak;1253514 wrote: Hehe, ja jag förstår att ni vill ha med spelet i hårdvarutest och så. GL!

Allmänt tipps: det finns ingen framelimit i SC2 vilket gör att man mer eller mindre stresstestar sitt graffe när man hoovrar i menyerna. Det finns en snabb fix på detta.

http://www.bit-tech.net/news/g…..amerates/1

Det fick definitivt mitt grafikkort (och cpu för den delen) att lugna ner sig.

Jag hade ingen lycka med att ändra kontrollerna. Jag väntar och hoppas att ett smidigare sätt kommer.

Tack murak, det verkar behövas.. 😛

Jo jag läste om det också, har faktiskt börjat lira nu och haft 2 krascher, dock verkar det inte vara värmerelaterat. Lirar så sällan så när man väl gör det visar sig helt plötsligt bristerna. Får se över det sen och kanske dra ner överklockningen lite.. 😉

I övrigt måste jag säga att det ju hänt en del med RTS-lir de senaste åren. Har nog inte spelat ordentligt sedan Starcraft och Age of Empires 2, det sistnämnda vilket man lirade rätt hårt i multi. Men då var det ju bara nöta uppdrag, i SC2 får man ju en annan känsla av att vara ”i” spelet. Vilket är svårt annars när man bara ser små minigubbar som man trycker runt lite överallt. Klart trevligare enligt mig personligen som gärna vill sugas in i spelen ordentligt.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1253466
augusti 5, 2010 - 8:37 e m
sp_Permalink sp_Print

Hmm, testat litegrann, spontan reaktion: lika tråkigt som ettan, men snyggare.
🙁

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1253468
augusti 5, 2010 - 9:29 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag måste erkänna att jag hade lite samma känsla som dig ilgadd till en början. Men nu efter ett gäng uppdrag börjar man komma in i spelet mer. jag har ansträngt mig för att inte rusa igen spelet utan gå igenom allt, prata med alla och få hela storyn förklarad. Det gör det hela mycket mer intressant och är ju den extra dimension man inte riktigt är van vid i RTS-lir, i alla fall inte jag som legat under en sten de senaste spelåren. 😛
Får se om jag spelar igenom eller tröttnar, men tror nog på det förstnämnda atm 🙂

Avatar
Jojjka
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 93
Member Since:
juli 23, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1253485
augusti 6, 2010 - 10:31 f m
sp_Permalink sp_Print

Verkar kul, är lite småsugen på att köpa det men känns lite trist att jag inte kan köra multiplayer när jag sitter på mobilt bredband iom att jag har flyttat ut i spenaten, adsl fungerar inte ens där jag bor, fungerar hos grannarna men inte hos oss.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1253515
augusti 6, 2010 - 11:24 e m
sp_Permalink sp_Print

Går utmärkt att spela SC2 MP med mobilt bredband, har själv gjort det med 1 av 6 staplar i mottagning.

Har lyckats spela mig upp till diamond nu, gick bra även där i början.
Låg på rank 8 som högst men tappade sen stort då jag på något sätt förlorade en extrem mängd matcher på raken och gick ner till 93e plats.

Spelar som Zerg.

Avatar
Emil Wadell
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3460
Member Since:
november 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1253543
augusti 7, 2010 - 9:17 e m
sp_Permalink sp_Print

Ifall någon här på NH spelar och är kring silver-brons klass eller bara vill lira lite 2on2 adda mig. Snowman 596

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
441 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL