June 30, 2005
OfflineTjenna alla.
Det är så att jag och polaren har problem med att köra LAN på starcraft.
Vi använder hamatchi och ska spela i LAN(UPD)
Båda har den senaste patchen 1.15.1
-=Problem=-
Jag och polare2 kan se polare1 game, men när bara polare2 och jag ska köra så ser vi inte varandras game.
Jag och polare2 har även haft lite problem med att se polare1 game men då har det räckt med att han har gjort om gamet så har vi sett det.
-=Problem=-
Ideér på vad det kan vara?
March 13, 2004
OfflineJag har nyligen haft samma fel själv och det kan vara flera saker som orsakar det.
1. Kör ni med nyaste versionen av Hamachi (1.0.2.3)?
Det är många som har problem med just den så installera 1.0.2.2 tills en nyare version kommer
http://files.hamachi.cc/Hamach.....2.2-en.exe
2. Kan ni pinga varandra via Hamachis IP adress?
Dubbelklicka på namnen i Hamachi fönstret för att pinga.
Om det är någon av er som inte kan pingas så kolla dom vanliga felen (brandvägg/router portar osv).
3. Eftersom Hamachi installerar ett "fake" nätverkskort så kan vissa program/spel få problem att veta vilket som ska användas.
Detta fixas genom att ställa in så att Hamachis nätverkskort ska användas först.
Välj egenskaper på Mina nätverksplatser
Gå till menyn Avancerat och välj Avancerade inställningar
Markera Hamachi i rutan och klicka på pilen up tills Hamachi är överst i listan
Starta sedan om datorn
Klart!
Om felet kvarstår efter detta vet jag tyvärr inte vad det kan vara
Om ni gör steg 3 och sedan ska köra vanligt lan utan hamachi så kan det behöva ändras igen så att erat riktiga nätverkskort ska användas först.
December 11, 2007
Offlinejag har samma problem med starcraft och hamachi! Jag o min polare ska lira starcraft mot varandra och vi bestämmer oss för att använda hamachi. han har vista med trådlöst nätverk och jag xp med kabel direkt till modem. har testat att öppna portar o stänga av brandvägg men funkar inte. han kan pinga mig men jag kan inte pinga han. vettefan vad felet är, nån som vet?
December 11, 2007
Offlineja det gör vi! vi kan se varandra över hamachi men jag kan inte pinga han... alltså jag kan inte komma åt han men han kan komma åt mig via hamachi. har följt stegen ovan men fungerar inte ändå. är det nån skillnad om man har vista och trådlöst när man kör hamachi?
har även gjort ett test och det fungerar inte att pinga(hitta) min polare via andra datorer i hamachi
1 Guest(s)

Log In
😎