March 13, 2010
Hej!
Jag har precis alldelles nyss fått en dator av skolan och den fungerar hur bra som helst på skolans nät, men det enda som jag inte kan lyckas med är att installera Steam. Jag har laddat ner steam och installerat det, men det enda som händer mär jag klicka på ikonen är att först står det "Steam updating" och efter ett tag så kommer det upp ett felkommando som lyder så här: Steam.exe(main exception): To run steam, you must first connect to the internet.
Men internet fungerar hur bra som helst i övrigt men inte när det gäller steam.
Vad fan ska jag göööö!!!!!!
TN
June 30, 2005
Hej!
Antar att du försöker installera Steam hemmifrån?
Om det är W7 på datorn, kontrollera så att du är lokal administratör och testa att stänga ned steam helt och sedan starta det genom att högerklicka på Steam-genvägen och välja "Kör som administratör".
Annars testa att installera om steam-klienten, om det fortfarande inte fungerar så skulle jag kontakta steam-supporten.
PS. Utöver detta tror jag du bör lusläsa avtalet som du har skrivit på, om det är en dator du får låna under din skolgång. Läs vad det står att du får göra med datorn, kan bli tråkigt om/när någon kommer på dig. DS
December 16, 2003
Nåt program (firewall etc) blockerar steam.
http://support.steampowered.co.....-SFLZ-9289
September 5, 2001
Helt omöjligt att veta vad problemet är eftersom vi vet inte vad din skola har tryckt in i datorn.
Sitter du på en VPN eller kör ni Citrix i skolan, kanske nått annat obehagligt?
Låter faktiskt som om du ska installera Steam på datorn via skolans nät och det säger väl sig självt varför det inte fungerar va??
March 13, 2011
Om det är trådlöst kan det vara där problemet uppstår. Sedan ser jag flera spel som blockerar steam av någon konstig anledning då och då. Du får annars en förklaring på vilka portar som skall vara öppna för att steam skall fungera på
https://support.steampowered.c.....-GLVN-8711
July 30, 2010
hawkie;1268750 wrote: Helt omöjligt att veta vad problemet är eftersom vi vet inte vad din skola har tryckt in i datorn.
Sitter du på en VPN eller kör ni Citrix i skolan, kanske nått annat obehagligt?
Låter faktiskt som om du ska installera Steam på datorn via skolans nät och det säger väl sig självt varför det inte fungerar va??
Gör det? han säger ju att internet i övrigt funkar hur bra som helst (även hemma om jag förstått rätt). Jag tror mer på det som bredbandsbloggen säger ovanför mig
June 30, 2005
Jag är nog inne på Hawkie's spår. Om han sitter på skolans nät så antar jag att de har någon form av Enterprise Firewall, och på så sätt blockerat portar som t.ex. steam använder.
Säger det igen Tottedaman, kolla igenom avtalet du har skrivit på så att de inte tar ifrån dig datorn 🙂
1 Guest(s)