February 23, 2004
Jo det är så här , efter nyformatering så var det ju dags att lägga in alla spelen igen ( eller iaf favoriterna )
Sagt och gjort , efter Direct X 9.0c , drivers etc så lade jag in NFS Underground 1 och 2 , GTA San Andreas samt NHL 2005 . Kickar igång NFS U2 donar med lite inställningar etc..... startar en runda, vad händer ? jo efter ca 5 min spelande fryser spelet till och hackar så ini helsike , typ 1 FPS 2-3 sek senare släpper det ... 2 min senare samma sak igen. OK funderade jag ..... jag kör ju i 1024x768 så jag drar ned till 800x600 .... samma sak igen..... drar ned till 640x480 minimum detalj.... samma fenomen igen. Testar nu NFS U 1 ... samma sak där också..... testar GTA SA ... inga problem alls , testar NHL 2005 inga problem.
Det är bara NFS Underground 1 och 2 som jäklas , varför ???
System : AMD Athlon Sempron 2400+ @ 2 Ghz
Minne : 1024 MB PC 3200 TwinMos
GFX: MSI GeForce FX 5700 ej ultra
Moderkort: ABIT NF7-M
Ljud : Onboard nVidia MCP
Temp CPU 44 grader , system 21 grader
February 23, 2004
February 23, 2004
Jalle64 wrote: Har du lagt in alla patchar till de spel som hackar? 😕 😛
Japp , alla patchar är inlagda.....med samma resultat. Dvs spelet funkar på bra från 640x480---1024x768 max grafik i ca 5-6 min innan allt liksom segar ned till 1-2 fps i 2-3 sek och sedan fortsätter i ca 50-60 fps i ca 6-7 min . Dvs spelet segar även i 640x480 minimum detalj.... har testat att klocka grafikkortet , ingen skillnad , testade standard , ingen skillnad. Testade org speed på CPU/minne samma där
February 23, 2004
Redfaction wrote: Datorn är väl för slö helt enkelt.
Hmm slö ?? om man kör NFS 1 i 640x480 minimal detalj , allt nere på minsta möjliga så kan ju tom en P3 på 600 Mhz och GeForce 256 DDR köra spelet. Jag tror nog att min maskin är lite snabbare än så. Ändå hackar den så ini helsike då och då. Menar kör GTA SA i 1024x 768 High Detail och 3x AA utan problem. Så ngt är knas
March 6, 2003
men finns nya driver för nvidia
http://www.station-drivers.com.....nforce.htm
ta den 6.31 bättre då bara testa på om funkar spel ger öka fps eller inte ?
July 14, 2004
Redfaction wrote: hmm skumt
Är nog nåt knas på kompatibiliteten just mellan dina komponenter och den motorn.
..... bra du är.................
OT:
Du kör inte av misstag dubbla drivrutiner till grafikkortet?
Ett tips kan ju vara att köra första versionen av båda spelen och se ifall fenomenet existerar.... ett annat hade nog vart att installera SP2 osv ifall du inte gjort det redan, det kan göra skillnad, med tanke på att kompatibiliteten på dessa spelen är anpassade till "P3 på 600 mhz och Gefore 256 DDR" =)
March 8, 2003
Hexxy wrote: Jo det är så här , efter nyformatering så var det ju dags att lägga in alla spelen igen ( eller iaf favoriterna )
Sagt och gjort , efter Direct X 9.0c , drivers etc så lade jag in NFS Underground 1 och 2 , GTA San Andreas samt NHL 2005 . Kickar igång NFS U2 donar med lite inställningar etc..... startar en runda, vad händer ? jo efter ca 5 min spelande fryser spelet till och hackar så ini helsike , typ 1 FPS 2-3 sek senare släpper det ... 2 min senare samma sak igen. OK funderade jag ..... jag kör ju i 1024x768 så jag drar ned till 800x600 .... samma sak igen..... drar ned till 640x480 minimum detalj.... samma fenomen igen. Testar nu NFS U 1 ... samma sak där också..... testar GTA SA ... inga problem alls , testar NHL 2005 inga problem.Det är bara NFS Underground 1 och 2 som jäklas , varför ???
System : AMD Athlon Sempron 2400+ @ 2 Ghz
Minne : 1024 MB PC 3200 TwinMos
GFX: MSI GeForce FX 5700 ej ultra
Moderkort: ABIT NF7-M
Ljud : Onboard nVidia MCPTemp CPU 44 grader , system 21 grader
Så här ligger det till. Det är inte fel på din dators prestanda utan på dina drivrutiner. Det händer ibland att man har "för nya drivrutiner" detta leder till att det blir fel så som du beskriver det.
De bästa drivrutinerna för graffikort av egen erfarenhet brukar vara något nyare än orginal (de som medföljer) man får finna en balans så att man varken tar för gamla eller för nya. Lycka till hoppas det löser sig.
Vänligen MPL
2 Guest(s)