October 26, 2002
hejsan
jag är på jakt efter ett roligt strategi spel, inget sådant där klassiskt där man bygger upp ett läger och sen försöker utplåna motståndarens läger (boring enligt mig) utan hellre något där man ska bygga så bra som möjligt och utvecklas och sådant... jag har lirat nya sim city men jag tycker det är för knepigt, så fort staden börjar växa lite så får man slut på pengar och det är trafik stockning överallt... nog jag som gör fel men det är iaf så...
finns det några roliga sånna här spel??
April 21, 2004
Anno (och nått årtal).. är rätt bra.. men jag har aldrig lyckats med att gå plus. Sen finns ju alla möjliga sorters Tycoon spel. Civilization 4 kom ju förra veckan i usa.. men det kanske är lite för mycket åt krigshållet? Det är iaf ett riktigt bra spel. Cesar och Pharao.. är rätt gammla men är kul ändå. Finns en massa mer men kommer inte på några just nu
October 17, 2004
October 26, 2002
det låter ju som en del vettiga förslag, jag får kolla upp dem 😀 tackar
ps. Jo tack TTD är ju en gammal god klassiker, har inte fått det att fungera så super bra i win xp bara vad jag minns, finns ju nån patch men man måste spela i ett tråkigt litet fönster har jag för mig, länge sen jag provade dock...
October 7, 2002
chippen wrote: det låter ju som en del vettiga förslag, jag får kolla upp dem 😀 tackar
ps. Jo tack TTD är ju en gammal god klassiker, har inte fått det att fungera så super bra i win xp bara vad jag minns, finns ju nån patch men man måste spela i ett tråkigt litet fönster har jag för mig, länge sen jag provade dock...
OpenTTD kanske lirar bättre på nya plattformar? Open-Source-Remake, typ. Använder dock några datafiler från TTD så du bör ha den kvar.
1 Guest(s)