February 9, 2004
Började spela igår. Skitkul är det (när allt går som det ska).
Nu är det såhär att jag har trimmat ihjäl min GOLF GTA aka. einvagen gta perpro. Jag tog varenda jävel i drag förut. Men nu när pengarna ökat till 4k$ per gång så har jag inte kunnat ta en enda. Kan man inte få in en turbo i golfen? Eller finns det nåt annat sätt man kan göra för att grejja accelerationen? Har testat Ishima (?)´s värstingmotor men bilen spinner ju bara. Antispinn funktionen är ingen vidare tycker jag.
TIPS!
April 23, 2003
Funderat på ny bil?
Har inga screens på min nuvarande bil men det är en rak sexa som hadde gasometern i botten (624hp, kommer upp i 360 xx/h i 5:ans växel har 6 växlar sammanlagt ) o den drar alla bilar till o med i den röda klubbens drag, den är byggd helt och hållet från grunden alla delar är köpta lösta bara karossen var begagnad.
Så mitt tipps är bygg bilen från grunden o köp lagom dyra delar eller dom dyraste om du har råd, du kankse borde ta en titt på Engine kits o engine uppgradering.
February 9, 2004
Grayfox wrote: Funderat på ny bil?
Har inga screens på min nuvarande bil men det är en rak sexa som hadde gasometern i botten (624hp, kommer upp i 360 xx/h i 5:ans växel har 6 växlar sammanlagt ) o den drar alla bilar till o med i den röda klubbens drag, den är byggd helt och hållet från grunden alla delar är köpta lösta bara karossen var begagnad.Så mitt tipps är bygg bilen från grunden o köp lagom dyra delar eller dom dyraste om du har råd, du kankse borde ta en titt på Engine kits o engine uppgradering.
Okej, men jag testade bygga ihop en V8:a men det gick inte att sätta ihop den ! Testade i cirka 2 timmar..
January 28, 2004
jag fick ihop en v8 med 800hk med över 1059 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.
Edit: jag hade fel. jag gick in och kollade nu så jag har ändrat lite
April 23, 2003
FireStorm wrote: jag fick ihop en v8 med runt 900-1000hk med över 1000 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.
Hur i helsike kunde du få den runt 1000hk förklara Har kommit max till 500hk med mina V8:or?
January 28, 2004
Grayfox wrote: [quote=FireStorm]jag fick ihop en v8 med runt 900-1000hk med över 1000 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.
Hur i helsike kunde du få den runt 1000hk förklara Har kommit max till 500hk med mina V8:or?
nu har jag ändrat. jag hade lite fel
February 9, 2004
Åfan. har hakat upp mig... Den blåa ledaren väntar på att få möta mig. Så jag åkte till den blåa skiftnyckeln på dagtid och parkerade utanför deras port. Porten svarade då att jag är för dålig för att komma in där. Så jag prövade dagen efter men likförbaskat klagade porten på det.
hur ska jag möta han då?
June 3, 2001
Denna guide funkar. 🙂
Einvagen, 674HP 487TQ
you can only put the einvagen blocks in the einvage, so if u own a einvagen, and want 674HP 487TQ (thanx to blue dude) this is how u do it.
per pro gta block, per pro gta crank, ein gt crank bearing bridge, ein oil pan, per pro i40 rods, *important..* the SECOND ein gt pistins u see, not the ones next to the per pro's. you know you got the right ones when your engine works when u go to see ur HP, if u get some shit about compression issues, you got the wrong ones, they ARE actually different, anyway, continuing: ein alternator, ein gtk supercharger, supercharger belt for ein, beirn 3.6 flywheel (lighter), kraftwerk 2.5 clutch, per pro gta 6 speed street trans with center differential for AWD, per pro cylinder head, duhen DVC intake / exhaust camshafts, ein camshaft bridge, per pro head cover, per pro camshaft belt, HIB535T4 shimutshibu intake manifold, methanol injection rail, nitrous 4 channel rail, now set exhaust camshaft to -14, and intake camshaft to -13, and methanol rail to 16.00. idle to 900, redline to 6500. (click adjust tool on camshafts, alcohol rail (silver) nos rail (all the way up) and block for idle and redline limit)
Duhen/Ishima/Focer cars 896HP 579TQ**
in this we will put:
Duhen 22v block, d22v crank, duhen crank bearing bridge, duhen oil pan, d15v/18v/20cv connecting rods, 1.5 pistons (used to be 80er), duhen alternator, biern 3.6 flywheel, KW 2.5 clutch, faktun group tran6 transmission, with center differential for AWD, ishima WR head, duhen DVC intake and exhaust camshafts, ishima camshaft bearing bridge, ishima superturizmo head cover, duhen solar wind exhaust, shimutshibu RC MWFCR22W12 turbo, HIB535T4 shimutshibu intake manifold, methanol injection rail, nitrous 4 channel rail, duhen camshaft belt. set exhaust camshaft to -14 with tune tool, intake to -13 (UPDATE, I SQUEEZED 2 MORE TORQUE, NOW 579), tune nos rail all the way up, and turbo all the way up to 2 bar, tune block to 650 idle, and 7000 rpm rev limit. alcohol fuel rail to 16.00
I6 stats 775HP 421TQ
this motor will fit in beirn or emer:
beirn devil 3.6 block, KW 2.5 crank, biern crankshaft bearing bridge, beirn oil pan, KW 2.5 rods, KW 2.5 pistons, biern alternator, beirn alternator belt, 3.6 flywheel, KW 2.5 clutch, emer motorsport gt2 6 tranny, emer motorsport GT2 cylinder head, kw 2.5 intake manifold, emer street GT fuel rail, 6 channel nitrous rail, beirn GTIII exhaust header, emer GT2 intake/exhaust camshafts, emer camshaft bearing bridge, emer GT2 cylinder head cover, beirn camshaft belt, tune tool the intake camshaft to 13, and exhaust to -13, fuel to 13.5, block to 850rpm idle, 8750 rpm redline limit. NOS rail all the way UP.
V8 (Non Prime Motor) --- still messin with prime block This is GT block.
904HP 703TQ
MCGT block, MC GTLE crankshaft, SD (SuperDuty) crank bearing brdge, SD oil pan, SD alternator, SD alternator belt, Vee 8 supercharger Driver Pulley, (IF possible), Prime DLH flywheel and clutch, (IF not), SD flywheel and clutch, SD 750 Tranny (AWD), SD 500 heads, SD exhausts, SD intake and exhaust camshafts (all 4 please), SD camshaft bearing brdge, SD head covers, SD camshaft drivebelt, SD750 intake manifold, SL tuners 7 psi supercharger, supercharger belt, SD 500 carbs, 8 channel NOS kit, Tune tool the carbs to 12.50, both intake camshafts to -13, both exhaust camshafts to 15, nos rails all the way up, tune block idle to 700rpm and redline to minimum 6250, NOT TO HIGH, you will ruin this american made piece of junk.
To get 840HP and 844TQ****
which to me makes more sence and runs better, cause ur giving up 64 hp for 141 TQ, which is damn well worth it.
just swap the supercharger with the SD one. thats it.
February 9, 2004
Tack somfan för trimtipset!
Jag är ju oslagbar med golfen!
Men nu skulle jag vilja ha svar på min fråga!
En jävel från "de blå" vill utmana mig... Hur gör jag det? Har åkt till deras tillhåll ett antal gånger men jag blir nekad inträde... Tilläggas bör att jag provade med en sleten golf utan varken dörrar eller annan utrustning förutom förarstolen, ratten och motorn 😀 ... Aja får väl testa imorgon igen...
February 9, 2004
Quarzi wrote: själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))
Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..
January 14, 2002
taufik wrote: [quote=Quarzi]själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))
Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..
på testbanan kör jag bara rätt över mitten och drar i nos så det skriker om det 😉 hade bild på det förut men dom försvann efter formatering. kanske kan skaffa nya om jag orkar sitta i 5 timmar igen och finskystera (stavning?) motorn..
February 9, 2004
Quarzi wrote: [quote=taufik][quote=Quarzi]själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))
Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..
på testbanan kör jag bara rätt över mitten och drar i nos så det skriker om det 😉 hade bild på det förut men dom försvann efter formatering. kanske kan skaffa nya om jag orkar sitta i 5 timmar igen och finskystera (stavning?) motorn..
åfan.
Får se vad shimutshibun presterar.. Verkar vara väldigt lätt-trimmad.
5 Guest(s)