Street legal racing REDLINE (Tips)|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Street legal racing REDLINE (Tips)
p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 14, 2004 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Började spela igår. Skitkul är det (när allt går som det ska).
Nu är det såhär att jag har trimmat ihjäl min GOLF GTA aka. einvagen gta perpro. Jag tog varenda jävel i drag förut. Men nu när pengarna ökat till 4k$ per gång så har jag inte kunnat ta en enda. Kan man inte få in en turbo i golfen? Eller finns det nåt annat sätt man kan göra för att grejja accelerationen? Har testat Ishima (?)´s värstingmotor men bilen spinner ju bara. Antispinn funktionen är ingen vidare tycker jag.
TIPS!

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
644722
June 14, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Funderat på ny bil?
Har inga screens på min nuvarande bil men det är en rak sexa som hadde gasometern i botten (624hp, kommer upp i 360 xx/h i 5:ans växel har 6 växlar sammanlagt ) o den drar alla bilar till o med i den röda klubbens drag, den är byggd helt och hållet från grunden alla delar är köpta lösta bara karossen var begagnad.

Så mitt tipps är bygg bilen från grunden o köp lagom dyra delar eller dom dyraste om du har råd, du kankse borde ta en titt på Engine kits o engine uppgradering.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
Member Since:
January 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
644851
June 14, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, ska nog damma av SLRR jag också 🙂

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644863
June 14, 2004 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: Funderat på ny bil?
Har inga screens på min nuvarande bil men det är en rak sexa som hadde gasometern i botten (624hp, kommer upp i 360 xx/h i 5:ans växel har 6 växlar sammanlagt ) o den drar alla bilar till o med i den röda klubbens drag, den är byggd helt och hållet från grunden alla delar är köpta lösta bara karossen var begagnad.

Så mitt tipps är bygg bilen från grunden o köp lagom dyra delar eller dom dyraste om du har råd, du kankse borde ta en titt på Engine kits o engine uppgradering.

Okej, men jag testade bygga ihop en V8:a men det gick inte att sätta ihop den ! Testade i cirka 2 timmar..

FireStorm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644865
June 14, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jag fick ihop en v8 med 800hk med över 1059 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.

Edit: jag hade fel. jag gick in och kollade nu så jag har ändrat lite

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
644870
June 14, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

FireStorm wrote: jag fick ihop en v8 med runt 900-1000hk med över 1000 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.

Hur i helsike kunde du få den runt 1000hk förklara Har kommit max till 500hk med mina V8:or?

FireStorm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644875
June 14, 2004 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: [quote=FireStorm]jag fick ihop en v8 med runt 900-1000hk med över 1000 nm. när man nosade så åkte man på bakhjulen. men jag tröttnade på spelet när jag kom till roc och körde och det helt plösligt slog tvärstop mitt på asfalten så jag tappade motorn.

Hur i helsike kunde du få den runt 1000hk förklara Har kommit max till 500hk med mina V8:or?

nu har jag ändrat. jag hade lite fel

http://www.stormaz.servebeer.com/~upload/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=uploaddata&id=v_rstingbil_001

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644896
June 14, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Åfan. har hakat upp mig... Den blåa ledaren väntar på att få möta mig. Så jag åkte till den blåa skiftnyckeln på dagtid och parkerade utanför deras port. Porten svarade då att jag är för dålig för att komma in där. Så jag prövade dagen efter men likförbaskat klagade porten på det.
hur ska jag möta han då?

FireStorm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644899
June 14, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

jag HATAR när man har toppat bilde med full nos runt 300 med min nuvarande växellåde och den bromsar när man går imål. då slår det tvärstopp och man tappar motorn

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
644944
June 14, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Denna guide funkar. 🙂

Einvagen, 674HP 487TQ

you can only put the einvagen blocks in the einvage, so if u own a einvagen, and want 674HP 487TQ (thanx to blue dude) this is how u do it.

per pro gta block, per pro gta crank, ein gt crank bearing bridge, ein oil pan, per pro i40 rods, *important..* the SECOND ein gt pistins u see, not the ones next to the per pro's. you know you got the right ones when your engine works when u go to see ur HP, if u get some shit about compression issues, you got the wrong ones, they ARE actually different, anyway, continuing: ein alternator, ein gtk supercharger, supercharger belt for ein, beirn 3.6 flywheel (lighter), kraftwerk 2.5 clutch, per pro gta 6 speed street trans with center differential for AWD, per pro cylinder head, duhen DVC intake / exhaust camshafts, ein camshaft bridge, per pro head cover, per pro camshaft belt, HIB535T4 shimutshibu intake manifold, methanol injection rail, nitrous 4 channel rail, now set exhaust camshaft to -14, and intake camshaft to -13, and methanol rail to 16.00. idle to 900, redline to 6500. (click adjust tool on camshafts, alcohol rail (silver) nos rail (all the way up) and block for idle and redline limit)

Duhen/Ishima/Focer cars 896HP 579TQ**

in this we will put:
Duhen 22v block, d22v crank, duhen crank bearing bridge, duhen oil pan, d15v/18v/20cv connecting rods, 1.5 pistons (used to be 80er), duhen alternator, biern 3.6 flywheel, KW 2.5 clutch, faktun group tran6 transmission, with center differential for AWD, ishima WR head, duhen DVC intake and exhaust camshafts, ishima camshaft bearing bridge, ishima superturizmo head cover, duhen solar wind exhaust, shimutshibu RC MWFCR22W12 turbo, HIB535T4 shimutshibu intake manifold, methanol injection rail, nitrous 4 channel rail, duhen camshaft belt. set exhaust camshaft to -14 with tune tool, intake to -13 (UPDATE, I SQUEEZED 2 MORE TORQUE, NOW 579), tune nos rail all the way up, and turbo all the way up to 2 bar, tune block to 650 idle, and 7000 rpm rev limit. alcohol fuel rail to 16.00

I6 stats 775HP 421TQ

this motor will fit in beirn or emer:
beirn devil 3.6 block, KW 2.5 crank, biern crankshaft bearing bridge, beirn oil pan, KW 2.5 rods, KW 2.5 pistons, biern alternator, beirn alternator belt, 3.6 flywheel, KW 2.5 clutch, emer motorsport gt2 6 tranny, emer motorsport GT2 cylinder head, kw 2.5 intake manifold, emer street GT fuel rail, 6 channel nitrous rail, beirn GTIII exhaust header, emer GT2 intake/exhaust camshafts, emer camshaft bearing bridge, emer GT2 cylinder head cover, beirn camshaft belt, tune tool the intake camshaft to 13, and exhaust to -13, fuel to 13.5, block to 850rpm idle, 8750 rpm redline limit. NOS rail all the way UP.

V8 (Non Prime Motor) --- still messin with prime block This is GT block.
904HP 703TQ

MCGT block, MC GTLE crankshaft, SD (SuperDuty) crank bearing brdge, SD oil pan, SD alternator, SD alternator belt, Vee 8 supercharger Driver Pulley, (IF possible), Prime DLH flywheel and clutch, (IF not), SD flywheel and clutch, SD 750 Tranny (AWD), SD 500 heads, SD exhausts, SD intake and exhaust camshafts (all 4 please), SD camshaft bearing brdge, SD head covers, SD camshaft drivebelt, SD750 intake manifold, SL tuners 7 psi supercharger, supercharger belt, SD 500 carbs, 8 channel NOS kit, Tune tool the carbs to 12.50, both intake camshafts to -13, both exhaust camshafts to 15, nos rails all the way up, tune block idle to 700rpm and redline to minimum 6250, NOT TO HIGH, you will ruin this american made piece of junk.

To get 840HP and 844TQ****

which to me makes more sence and runs better, cause ur giving up 64 hp for 141 TQ, which is damn well worth it.

just swap the supercharger with the SD one. thats it.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644980
June 14, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för guiden!
När börjar man tävla om BILEN? Orka tävla om tusenlappar...

FireStorm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645029
June 14, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

bara jag som har problem med att det slåt tvärstopp så man tappar motorn?

ja jag har senaste patchen 2.1.8

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645169
June 14, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack somfan för trimtipset!
Jag är ju oslagbar med golfen!
Men nu skulle jag vilja ha svar på min fråga!
En jävel från "de blå" vill utmana mig... Hur gör jag det? Har åkt till deras tillhåll ett antal gånger men jag blir nekad inträde... Tilläggas bör att jag provade med en sleten golf utan varken dörrar eller annan utrustning förutom förarstolen, ratten och motorn 😀 ... Aja får väl testa imorgon igen...

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645383
June 15, 2004 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Har testat allt du skrev. Inget var lika kvickt som golfen som isintur blev dragen av en Duhen 1,8 lite senare...

Börjar närma sig en UNINSTALL ..... 😡

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
645420
June 15, 2004 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

*vissel* "begformoney" sen trycker man på tuningknappen *vissel*

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645500
June 15, 2004 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: *vissel* "begformoney" sen trycker man på tuningknappen *vissel*

Nej det är inte roligt att fuska.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
Member Since:
January 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
645529
June 15, 2004 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645550
June 15, 2004 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))

Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
Member Since:
January 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
645563
June 15, 2004 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

taufik wrote: [quote=Quarzi]själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))

Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..

på testbanan kör jag bara rätt över mitten och drar i nos så det skriker om det 😉 hade bild på det förut men dom försvann efter formatering. kanske kan skaffa nya om jag orkar sitta i 5 timmar igen och finskystera (stavning?) motorn..

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
February 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
645566
June 15, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=taufik][quote=Quarzi]själv hade jag efter ett tags rejsande en pickup bil med 802 hästar och toppade 420km/h+ 8) sen köpte jag en gammal amerikanare (typ pontiac eller vad det är) och satte in motorn i den (den var snyggare :))

Hurfan fick du upp den till 420 ??
Min maxar 340 efter mycket om och men..

på testbanan kör jag bara rätt över mitten och drar i nos så det skriker om det 😉 hade bild på det förut men dom försvann efter formatering. kanske kan skaffa nya om jag orkar sitta i 5 timmar igen och finskystera (stavning?) motorn..

åfan.
Får se vad shimutshibun presterar.. Verkar vara väldigt lätt-trimmad.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 457
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL