Street legal racing REDLINE (Tips)|Page 4|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Street legal racing REDLINE (Tips)
Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
sp_UserOfflineSmall Offline
646858
June 17, 2004 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

taufik wrote: [quote=Snowman89][quote=taufik][quote=Snowman89][quote=taufik][quote=Gueno]Åk runt i stan på dagtid och rejsa ihop stålar och status.
Rejsa på natten för att komma högre i rang.

tvärt om!

Kan inte du eller någon annan förklara hur man rejsar på dagtid?

hur gör man för att rejsa då? får ingen att göra de, varför e styrningen så konstig?

du kanske har krockat sönder styrningen.. Åk till garaget och reparera den genom att trycka knappen i mitten längst ner till vänster...
när klockan blir 00.00 så åker du ut och följer den gröna flaggan på kartan. när du är där så kommer det upp en text där det står:

PARTICIPATE
WATCH RACE
klicka på participate. Till en början är insatsen för racet 1000$. Vinner du så får du 1000 dollar. förlorar du så blir du av med dom.
När du vunnit/förlorat ett race och vill rejsa igen så åker du tillbaks till startfältet (den gröna flaggan) och rejsar igen (participate).

har inte pajat styrningen efterso mde e första gången ja kör, men ja fösöker patcha de men ja hittar inte alla patchar ja hittar bara 218 vart kan ja hitta dom andra?

Adda mig på ICQ eller MSN så skickar jag dom..
97804016
[email]taufik_39@hotmail.com[/email]

har addat dig på msn nu

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
646875
June 17, 2004 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Någon som kör det här spelet med tangentbord? Jag införskaffade det just och tog inte länge innan det åkte upp på hyllan, där det kommer att ligga tills jag får lön och kan köpa en fin ratt åt mig.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
646879
June 17, 2004 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Någon som kör det här spelet med tangentbord? Jag införskaffade det just och tog inte länge innan det åkte upp på hyllan, där det kommer att ligga tills jag får lön och kan köpa en fin ratt åt mig.

Jag kör med tangentbord och det funkar kanon..
Vill du däremot ha en ratt så har jag en med gaspedal,broms. växellåda och en massa knappar på ratten som vibrerar.
Jag har använt den max 4 gånger ...säljer den mycket billigt.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
646897
June 17, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jasså, jag tyckte att det var otroligt irriterande att inte ha något emellan full gas och ingen gas, att köra runt i staden och hålla hastighetsbegränsningarna var ett helvete :-/ Samma sak att bromsa, fullt eller inget var det så man sladdade runt hitåt och ditåt.

Bor på Åland så det blir bara jobbigt att få över ratten hit, vill ändå ha en ny fin sak, typ Logitechs Momo sak eller vad den heter.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
646910
June 17, 2004 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Jasså, jag tyckte att det var otroligt irriterande att inte ha något emellan full gas och ingen gas, att köra runt i staden och hålla hastighetsbegränsningarna var ett h*****e :-/ Samma sak att bromsa, fullt eller inget var det så man sladdade runt hitåt och ditåt.

Bor på Åland så det blir bara jobbigt att få över ratten hit, vill ändå ha en ny fin sak, typ Logitechs Momo sak eller vad den heter.

Okej du gör som du vill..
Duvet väl att det finns ASR (Antispinn) och ABS inställningar?
Jag satte ASR på 1 snäpp, ABS på fullt.. Det är som du säger.. Väldigt jobbigt att hålla farten.
Jag ska testa med min gamepad. Med den kan man reglera gasen som man vill.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
646911
June 17, 2004 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

taufik wrote: [quote=Gueno]Åk runt i stan på dagtid och rejsa ihop stålar och status.

tvärt om!

Ja så kanske det var..

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
646949
June 17, 2004 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

för att rejsa på dagen så åker man fram till en bil som lyser i den färgen man har verkstaden i och tutar på han några gånger..

Emil Wadell
Member
Medlem
647073
June 17, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har en emer nonus street gt o köpt allt tror ja iaf o sen när ja ska ut o köra så säger han att ja inte har exaust camshaft o sen köper jag ett sånt o då bara låter de so mde låter när man itne ka nsätta dit det o jag kan itne sätta dit det, vart o i vilken ordning ska man sätta dit den?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
647101
June 17, 2004 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ligger på rank 10 i högsta klubben med en maxad Duhen 1.5, sitter bara och väntar på att CDVC-karossen ska dyka upp så jag kan börja spöa folk i $12000-klassen också 🙂

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
647103
June 17, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=taufik][quote=Gueno]Åk runt i stan på dagtid och rejsa ihop stålar och status.

tvärt om!

Ja så kanske det var..

Nej, så var det inte. På natten tjänar man stålar, prestige OCH rank. På dagen tjänar man bara stålar och prestige.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
647104
June 17, 2004 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: jag har en emer nonus street gt o köpt allt tror ja iaf o sen när ja ska ut o köra så säger han att ja inte har exaust camshaft o sen köper jag ett sånt o då bara låter de so mde låter när man itne ka nsätta dit det o jag kan itne sätta dit det, vart o i vilken ordning ska man sätta dit den?

du måste plocka bort topplocket sen dedär sakerna som håller fast kamaxeln först..

Emil Wadell
Member
Medlem
647114
June 17, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=Snowman89]jag har en emer nonus street gt o köpt allt tror ja iaf o sen när ja ska ut o köra så säger han att ja inte har exaust camshaft o sen köper jag ett sånt o då bara låter de so mde låter när man itne ka nsätta dit det o jag kan itne sätta dit det, vart o i vilken ordning ska man sätta dit den?

du måste plocka bort topplocket sen dedär sakerna som håller fast kamaxeln först..

okej, men med där typ jeepen så köpte ja ett mc gt block men ja får inga kolvar att passa i den, vad måste ja ha för att de ska funka?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
647119
June 17, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa med andra kolvar. När du är inne i själva "affären" så ser du ju ikoner för vad som passar och vad som inte gör det.

/Edit: Om kolvarna passar men motorn får kompressionsproblem så får du testa andra kolvar.

Emil Wadell
Member
Medlem
647130
June 17, 2004 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Testa med andra kolvar. När du är inne i själva "affären" så ser du ju ikoner för vad som passar och vad som inte gör det.

/Edit: Om kolvarna passar men motorn får kompressionsproblem så får du testa andra kolvar.

e de so me problemet inga kolvar passar 🙄 skit konstigt, msåte va nått som ska vara i motorn först så att man ska kunna sätta i kolvarna

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
647135
June 17, 2004 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan vara vevstakarna.

Löste förresten problemet med att komma under 10s utan NOS (9,082s), det ger förbannat mycket att leka med växellådan om man har en trimmad bil. Nu använder jag bara två, högst tre växlar på 402m 🙂 Detta med en icke-scriptad bil, till skillnad från Darko 🙂

Edit: Nu ligger jag etta, väntar bara på CDVC:n så ska jag köra ROC sen 🙂

Emil Wadell
Member
Medlem
647170
June 17, 2004 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Kan vara vevstakarna.

Löste förresten problemet med att komma under 10s utan NOS (9,082s), det ger förbannat mycket att leka med växellådan om man har en trimmad bil. Nu använder jag bara två, högst tre växlar på 402m 🙂 Detta med en icke-scriptad bil, till skillnad från Darko 🙂

Edit: Nu ligger jag etta, väntar bara på CDVC:n så ska jag köra ROC sen 🙂

va heter vevstakar då?

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
647173
June 17, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar bli jobbigt dethär. Jag har en gammal raggarbil som jag trimmat, men vid 8000$ klassen så blir jag omkörd och har ingen chans...
Orka växla manuelt. Finns det inget annat sätt man kan göra för att få en bra start? Blev förfan omkörd av en golf!!!
Jag orkar inte heller som någon skrev, peta in fyran i starten med NOS. Den räcker ju bara ett race då...

Duhen bilarna spinner bara vid starten och jag kör med keyboard. Någon som har ett tips om hur man ska starta utan att den spinner för mycket?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
647176
June 17, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: va heter vevstakar då?

Connecting rods.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
647180
June 17, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

taufik wrote: Finns det inget annat sätt man kan göra för att få en bra start? Blev förfan omkörd av en golf!!!

Jag orkar inte heller som någon skrev, peta in fyran i starten med NOS. Den räcker ju bara ett race då...

Duhen bilarna spinner bara vid starten och jag kör med keyboard. Någon som har ett tips om hur man ska starta utan att den spinner för mycket?

Fet-däck? 4wd? Ändra utväxlingen så den inte ger lika mycket kraft på ettan? Ett allmänt tips är ju att försöka optimera växlarna så man får ner antalet växlingar. Har man 900hp så kan man ju ställa upp växellägena ganska ordentligt utan att motorn dör eller accelererar långsamt. För att inte spinna vid starten kan du förutom det jag nämnt även sätta på antispinn i options.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
647183
June 17, 2004 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Snowman89]va heter vevstakar då?

Connecting rods.

Tur att du var först.
Jag var så jäkla inne på Piston

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL