April 5, 2003
Snowman: Ett tips, köp en annan bil, Nonusen är inte rolig att köra... en Duhen med trimmet jag räknade upp slår en sån i alla väder, scriptningen jag gjort gäller endast vikt och ett par extra nos flaskor 😉 har 3 st i stället för passagerar säte 😀
EDIT: Ett par matnyttiga länkar 😉
June 3, 2001
Darko wrote: http://www.buildersedge.org/SL/
http://xi.dpx.nl/index.php
Jag fattar inte hur man får igång bilarna. 🙁
February 9, 2004
Har lyckats designa den här jäveln. Men jag jobbar på accelerationen.
Jag har testat olika fälgar och däck men det hjälper inte. Kör jag med stora däck så välter bilen såfort jag svänger =/....
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
April 10, 2003
Mitt bästa är med en duhen som toppade vid 540km/h (Spellet vägrar gå högre) och gjorde 0-100 under en sec. problemet var att den drog så innehelvete på bakljulen (gick ner igen efter typ 2-3sec vid 300km/h) så det var typ 50/50 att man inte svängde åt helvete och krasha skiten.
February 9, 2004
Tyrfing wrote: Mitt bästa är med en duhen som toppade vid 540km/h (Spellet vägrar gå högre) och gjorde 0-100 under en sec. problemet var att den drog så innehelvete på bakljulen (gick ner igen efter typ 2-3sec vid 300km/h) så det var typ 50/50 att man inte svängde åt h*****e och krasha skiten.
Men duhen spinner ju somfan.. Hur undviker man det?
April 10, 2003
Kommer inte ihåg men tror det var 18 eller 19-tumsdäck som jällde (Ger bra mycket bättre gräpp än 21tums) bästa bilen för roc eller drag eller SR är emer eller devil (kommer inte ihåg vilken) utan tak och sedan fiflar man lite med växelådan när man fått upp den till typ 6-700hp. 1:ans växel ska gå till typ 200km/h
January 5, 2002
Snowman89: Det finns fyra modeller av Duhen; 1.5, 1.8, 2.2 och 2.0 CDVC. De tre första är identiska förutom att de har olika motorer. CDVC:n är racingversionen och har en lättad kaross, den väger lite drygt 200kg mindre än övriga modeller och är därmed mycket bättre. Dock är den otroligt sällsynt.
taufik: Först fixar du 295-däck och 4wd. Sen fipplar du med växellådan så ettan går till typ 120-150km/h, eller rättare sagt, så att bilen precis orkar lägga i ettan när du startar utan att motorn dör och måste startas om, men att den ändå accelererar snabbt.
Tyrfing: Problemet är att ROC inte bara är rakt fram, så åtminstone min Baiern CoupeSport GTIII (som inte lär skilja sig speciellt mycket från DevilSport förutom att Devil är en cab) som var klistrad mot marken när jag körde drag tappade fästet totalt när vägen började svänga.
Apropå däck så är det 295-däck på 19''-fälgar som gäller.
February 9, 2004
snyde wrote: Snowman89: Det finns fyra modeller av Duhen; 1.5, 1.8, 2.2 och 2.0 CDVC. De tre första är identiska förutom att de har olika motorer. CDVC:n är racingversionen och har en lättad kaross, den väger lite drygt 200kg mindre än övriga modeller och är därmed mycket bättre. Dock är den otroligt sällsynt.
taufik: Först fixar du 295-däck och 4wd. Sen fipplar du med växellådan så ettan går till typ 120-150km/h, eller rättare sagt, så att bilen precis orkar lägga i ettan när du startar utan att motorn dör och måste startas om, men att den ändå accelererar snabbt.
Tyrfing: Problemet är att ROC inte bara är rakt fram, så åtminstone min Baiern CoupeSport GTIII (som inte lär skilja sig speciellt mycket från DevilSport förutom att Devil är en cab) som var klistrad mot marken när jag körde drag tappade fästet totalt när vägen började svänga.
Apropå däck så är det 295-däck på 19''-fälgar som gäller.
Om jag har så feta däck så välter ju biljävel i svängarna...
April 10, 2003
snyde wrote: Tyrfing: Problemet är att ROC inte bara är rakt fram, så åtminstone min Baiern CoupeSport GTIII (som inte lär skilja sig speciellt mycket från DevilSport förutom att Devil är en cab) som var klistrad mot marken när jag körde drag tappade fästet totalt när vägen började svänga.
Apropå däck så är det 295-däck på 19''-fälgar som gäller.
Det var faktiskt skukt stor skilnad mellan Baiern CoupeSport och Devilsport caben, den ena går det riktigt bra att svänga med (Devil) medans den andra sladdar som in i helvete eller bara börjar rulla runt (Baiern). Kan missminna mig men testa själv van alla rejs i roc utan nos till jag fick problem med datorn och ominstallera.
April 5, 2003
Dra 1'an mot höger, då får du högre toppfart på den växeln. Du kan också fippla med end gear ratio eller vad den heter, den kan du ställa till ~3.2-3.4 sen dra upp 1 över halva "barometern" då har du en ganska bra kurva.
Sen ska du komma ihåg att fler växlinger betyder mer förlorad tid. I furballs senaste beta patch så finns de en "Drag" låda till V8orna, den har endast 3 växlar och de räcker, har kört en väldigt låg 8a utan scriptning med den lådan och ~900hk, med alla bitar på karossen också 😉 Vill man åka fort tar man ju bort absolut allt, förutom NOS, ratt och stol 😉 iaf så brukar jag dra både 5an och 6an i botten (åt höger) för att bara ha 5 växlar. Med den kraft man får ut så behövs inte mer växlar för att hålla varvaen uppe, bilen drar bra i alla fall. Sen är de bara att göra en fin kurva från 1an till 5ans position för övriga växlar.
Att bilen välter med större däck kan bero på att du inte bytt fjädrarna, byt till så låga som möjligt och så styva som möjligt, t ex Baiern GT3 fjädrar. Annars kan du prova racing 255orna, dom får du mycket bättre grepp med än dom som var på bilderna.
Om de är någon som har en bra ftp som jag kan uploada lite skit på så kan jag lägga upp dom senaste patcharna (2.1.9R5 beta och Furballs senaste bl a) och ett par bilar från SL1 (Yotta=Toyota Supra, Coyote=Toyota Corolla, Remo=VW Jetta, Axis=Nissan 240SX finns en Civic nånstans också) Kan slänga med en kort guide om vilken ordning man ska installera grejjerna också. Allt som allt är de ~20meg, 6 filer....
June 22, 2004
detta måste ju va skönaste spelet ever...aldrig suttit så många nätter och åstadkommit så lite i ett spel men det är ändå så sjukt roligt 🙂
[Image Can Not Be Found]
Någon som lyckats köra fortare? Kört 478 en gång men då....sladdade jag till lite o hamna på taket 🙂
Bilen välter rätt ofta också vilket är rätt konstigt för en bil på 970 kg med hur låg tyngdpunkt som helst...detta påminner en ju om enda bristen i spelet...programmeringen 🙂
Bästa 0-100 då? Någon? Tror min 750 ska klara runt eller under 1.3 när jag är klar med den 😀
3 Guest(s)