February 9, 2004
instinqt wrote: detta måste ju va skönaste spelet ever...aldrig suttit så många nätter och åstadkommit så lite i ett spel men det är ändå så sjukt roligt 🙂
[Image Can Not Be Found]
Någon som lyckats köra fortare? Kört 478 en gång men då....sladdade jag till lite o hamna på taket 🙂
Bilen välter rätt ofta också vilket är rätt konstigt för en bil på 970 kg med hur låg tyngdpunkt som helst...detta påminner en ju om enda bristen i spelet...programmeringen 🙂
Bästa 0-100 då? Någon? Tror min 750 ska klara runt eller under 1.3 när jag är klar med den 😀
Nää du har fel dämpare och däck.. Läs där uppe..
Jag toppade 491 med en Haulers Superduty..
June 22, 2004
bytte till gt2dämpare från 2.0 cdvcdämpare och då välte den lite "mindre" 🙂
Min superduty står i garaget och har för lite kompression...hade 880 hp ~800nm på den och 0-100 på 1.5... RWD, 4WDN ger inge acc 😀
Bytte till gt2 upphängning och lägre fjädring och bilen började bete sig som ett svin...lägre tyngdpunkt tänkte jag, men det tänkte tydligen inte programmerarna 🙂
Toppade min superduty i 460 på ROC (iofs inte me max på NOS:ens inst.) men sen small det i det där osynliga skiten så man fick en motor mindre..vilket ALLTID händer och inte är så lite frustrerande.
February 9, 2004
instinqt wrote: bytte till gt2dämpare från 2.0 cdvcdämpare och då välte den lite "mindre" 🙂
Min superduty står i garaget och har för lite kompression...hade 880 hp ~800nm på den och 0-100 på 1.5... RWD, 4WDN ger inge acc 😀
Bytte till gt2 upphängning och lägre fjädring och bilen började bete sig som ett svin...lägre tyngdpunkt tänkte jag, men det tänkte tydligen inte programmerarna 🙂
Toppade min superduty i 460 på ROC (iofs inte me max på NOS:ens inst.) men sen small det i det där osynliga skiten så man fick en motor mindre..vilket ALLTID händer och inte är så lite frustrerande.
Då slänger man sig på ALT F4 sen startar man om spelet och inget har hänt.
January 5, 2002
Quarzi wrote: med tanke på att motorn sitter fram (väger väll kanske 4-500kg beroende på bil) så pressas framhjulen ned i backen av den.
Jag förstår ditt resonemang, men viktfördelningen på de flesta bilarna är runt 55/45 fram/bak. När man accelererar torde detta förändras till åtminstone 40/60 om inte mer.
February 9, 2004
snyde wrote: [quote=Quarzi]med tanke på att motorn sitter fram (väger väll kanske 4-500kg beroende på bil) så pressas framhjulen ned i backen av den.
Jag förstår ditt resonemang, men viktfördelningen på de flesta bilarna är runt 55/45 fram/bak. När man accelererar torde detta förändras till åtminstone 40/60 om inte mer.
Jävla duhen bilar dom spinner ju bara.
Finns ju inga bra bilar.
April 5, 2003
Med Duhen 2.0CDVC lådan och en annan som heter nått som börjar på f och rimmar lite tyskt går de fippla med hur mycket av "kraften" som ska fördelas hit och dit.
Om du kollar under info så ser du en bild med siffror på viktfördelningen. Har du ~60% fram kan du ha 55% drivning fram men mer ger inte så mkt. Sen ska du ju ha 295or runt om och ~1.2-1.4 bar tror jag har gett bäst grepp för mig. Lycka till 😉
1 Guest(s)