supreme commander|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
supreme commander
aldabal
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 14, 2007 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

är det bara jag eller rör sej bilden ovanligt fort åt sidorna när man trycker in piltangentera eller för musen till kanten av skärmen? Tycker jag iaf. när man zoomar så kommer man aldeles för långt när man för musen till kanten. nån somk vet om man kan ändra detta?

nu snackar vi demot, vet inte hur det var med betan.

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1118609
February 15, 2007 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde väl gå att gå in i "options" och ändra sensivity?

aldabal
Siktar mot toppen
Medlem
1118660
February 15, 2007 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har redan kollat där. finns fan ingetting man ju över hela jävla banan på en sec om man tar musen till kanten

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1118727
February 16, 2007 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelade betan, och minns bara att de fanns någon sorts av sensitivity på zoomen men inget om det du snackar om :(. Lite små korkat att inte slängt med det tycker jag :/ Så du får väll zooma ut och in så länge 😛

aldabal
Siktar mot toppen
Medlem
1118741
February 16, 2007 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

jag komm på vad jag gjorde, jag höll i shift och då gick det dubbelt så snabbt
att röra sej över kartan, när jag inte trycker ner shitf är det ganska normalt fast fotfarande lite för snabbt tycker jag

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1119088
February 18, 2007 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

och varför håller man inne skift ^^ brukar vara räserknappen i spel 😀

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
1120717
February 26, 2007 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1120802
February 26, 2007 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ElWeed wrote: Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Eller Vista wink 😎 😀

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1120866
February 26, 2007 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ElWeed wrote: Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Skulle mer gämnföra det med Total Anahilation.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1120870
February 26, 2007 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=ElWeed]Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Säger det samma om cyris, det är ju bara ett överhypat fps lir som Doom 3 eller half life 2 i mina ögon.
Supreme Commander bygger på en legend.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1121484
March 1, 2007 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Supream Commander är visligen ganska skoj men det är långt i från någon "Årest spel" som vissa spelsiter börjar snacka om (även fast vi bara är i början av mars).

Har inte hunnit testat det i multi än men har svårt att tror det är skoj när det tar ca 1h att spela ett spel, och det är helt omöjligt att rusha eller harasa ibörjan.

Angånde att bilden rör sig ovanligt fort åt sidorna vet jag inte hur man ska lösa. Har letat i option och hittar inget.
Någon som vet får gärna skrika till.

Soir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 751
1122396
March 5, 2007 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Har inte hunnit testat det i multi än men har svårt att tror det är skoj när det tar ca 1h att spela ett spel[...]

Det brukar ta bra mycket mer än en timme per session om inget går fruktansvärt fel i början 😉

4fun wrote: [...]och det är helt omöjligt att rusha eller harasa ibörjan

Hehe, det märks att du inte hunnit spela multiplayer 🙂

Jag ska visserligen köpa en ny dator snart, men det är inte för att sitta och tokspela eftersom gymnasiet är snart slut och högskolan ska prioriteras.
Men det är väll skönt att ha möjligheten att kunna spela spelet (och senare andra spel, så som Crysis), för det går absolut inte med tanke på vad jag använder för system nu.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1123041
March 9, 2007 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Soir wrote:
[quote=4fun][...]och det är helt omöjligt att rusha eller harasa ibörjan

Hur gör man för att rusha? Bygger flyg snabbt? Comandern äter ju upp det mästa i början när jag har testat.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1123132
March 9, 2007 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: [quote=Soir] [quote=4fun][...]och det är helt omöjligt att rusha eller harasa ibörjan

Hur gör man för att rusha? Bygger flyg snabbt? Comandern äter ju upp det mästa i början när jag har testat.

Kanske inget nytt men du vet väll att byggare kan hjälpa till att producera nya fordon?

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1126435
March 24, 2007 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing][quote=ElWeed]Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Säger det samma om cyris, det är ju bara ett överhypat fps lir som Doom 3 eller half life 2 i mina ögon.

Ja, du har ju lirat igenom Crysis, så det vet du.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1126444
March 24, 2007 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Death On Wings][quote=Tyrfing][quote=ElWeed]Vad är grejen med Supreme Commander? :-k Ett lite nyare Red Alert bara............... Jag blir rätt förvånad när jag på olika forum hör hur folk uppgraderar hårdvaran med t.ex en C2D för att bättre kunna spela det. 😮 Men det är klart........., smaken är som baken......... Det finns väl folk som tänker likadant om Crysis. 🙂

Ja, du har ju lirat igenom Crysis, så det vet du.

Suck, läs det som skrevs före mig så har inte den personen spelat SC och gjorde ett antagande ur eget perspektiv och det gjorde även jag.

Påstod aldrig att jag viste hur spelet var utan jag skrev ur egen synvinkel men det kan väll inte sådana som du aceptera att folk inte tycker som dig ?

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
1126905
March 27, 2007 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har lirat SC om det är mig du åsyftar.........

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

237 prim15
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
1134695
May 3, 2007 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote:
...
Har inte hunnit testat det i multi än men har svårt att tror det är skoj när det tar ca 1h att spela ett spel, och det är helt omöjligt att rusha eller harasa ibörjan.
...

har du inte testat å göra en com-bomb?:P funkar ganska bra om man e snabb. tyvärr e d rätt katastrofalt om man misslyckas :D:D

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL