November 11, 2003
Jag har pillat lite i Game Maker och här är resultatet:
[Image Can Not Be Found]
Tank vs Aliens version 0.3 finns för nerladdning här(1Mb): http://home.tiscali.se/andersb
Man spelar som en tank med uppdrag att ta kål på så många utomjordingar som möjligt.
Antingen själv eller Genom CO-OP med en kompis.
Det finns en del nytt mot 0.2 men det jag jobbat mest med är nätverkstödet, här kommer en liten lista:
Förbättringar mot 0.2: Nya menyer, en options-meny(WHOHOA). M
öjlighet till CO-OP genom nätverk eller internet, internet har jag ingen möjlighet att testa så ni får berätta om det funkar, över lan funkar fint dock.
Ett poängräknarsystem som sparar den bästa poängen.
En sköld som kan användas under pressade situationer, räcker inte så länge dock.
Man måste hålla sig i rörelse mycket mer nu då rörelsemönstret är ändrat.
Spelet är enormt mycket mindre krävande, flyter på min dator hela tiden, mycket tack vare ovannämda.
Krypen tar inte slut....
Jag har säkert glömt något.
Men om ni tycker om spelet kan ni väl klicka på bannern på min hemsida så får jag 50 öre av annonsören.
Grafiken är inget att hurra för, det mesta är sånt som följer med Game Maker som spelet är gjort i, och när jag ritar något så blir det inte så värst bra 😀 Men om ni känner för det skulle det vara kul att få hjälp med det grafiska så att säga, PM'a isåfall.
October 7, 2002
* Står inget om skölden i readmen som följer med när man tankar ner spelet.
* Spelet flyter mycket sämre efter att man haft ihjäl nästan 1000 aliens. "Det kommer bara fler och fler", så det blir värre och värre. Min dator är inte så extremt mycket sämre än din att det är motiverat av den anledningen heller...
* Tanken svänger åt "fel" håll när man backar.
Men i övrigt ett helt ok tidsfördriv, hade nyss ihjäl 11800 nånting aliens...
Edit: * Musiken dör riktigt tidigt (dvs blir tyst).
Edit2: 23543...
November 11, 2003
October 7, 2002
Gräs-Mannen wrote: Nej, det funkar bara att klicka en gång på bannern.
Terdon: Spelet funkar helt perfekt med min dator, dock har jag läst att GM har problem med nvida-kort. Om du har ett sånt kanske det är därför...
Om du tittar lite noggrannare i min signatur, så är det nog så. 🙂
1 Guest(s)