November 29, 2001
Med "bästa" menar jag egentligen roligast (kort sagt bäst titlar).
Min personliga favorit är SNES:
Final Fantasy IV, V och VI
Street Fighter II och II Turbo
Super Mario World och Super Mario All-Stars
Super Metroid
Shadowrun
Secret Of Mana 1 och 2
Zelda: A link to the Past
Super Castlevania IV
Contra III/Super Probotector
Chrono Trigger
Super Mario Kart
NBA Jam
Sim City
F-Zero
Star Fox
Super Star Wars 1, 2 och 3
Pocky and Rocky 1 och 2
Area 88
Super Tennis
osv. listan är lång. 🙂
Tvåa blir NES följt av Playstation (1). De hade också en stor mängd högkvalitativa titlar.
På tal om inget, någon som minns AmigaCD, 3DO och/eller Jaguar?
Om jag lyckats glömam någon nämnvärd konsoll som kommit ut efter "NES-tiden" så säg till.
March 10, 2003
NES 8-Bit .. Lillebror har snott det iof men alla 40+ spelen fungerar fortfarande.
Min far köpte det till mig 86 och jag fostrades väl av NES maskinen.
Idag är jag bara lönnmördare i datorspelens värld.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 26, 2003
1:a: Genesis, Sonicspelen finns ju där! Och Sonic är minsann både snabbare, roligare och framförallt sexigare än den där håriga rörmokaren Mario.
2:a: Snes, där fanns ju Final fantasy, Super Mario World...
3:a: PSX/Nes, kan inte välja. Nes:en uppfostrade mig, men PSX:en var enligt mig den konsol som hade störst urval av bra titlar.
Egentligen så är det bara ett fåtal nostalgi-tripps-spel som jag kan spela med glädje idag, Sonic är ett av dessa.
Nej, det var bättre förr, eller åtminstone minnet av det som var förr är bättre än nutiden.
Nostagi åt folket!
July 26, 2003
UndaC wrote: [quote=Callister]Vart är Sega Saturn osv? 🙁
doh glömnde saturn och dc :/
och nu gnäller den för att jag inte får lägga till fler alternativ, jag är ju för fanken allsmäktig admin, den ska inte komma här och säga vad jag får och inte får göra 😉
Ja jävlar, jag tycker du skall straffa servern genom att överklocka skiten ur den tills processorn gråter av smärta.
Vi har alla våra sätt att få utlopp för vår sadism... 🙂
Whip ut!
2 Guest(s)