December 31, 2001
caged wrote: Synd bara att magisystemet i BG spelen är kasst, finns ingen chans att spela magiker när man kan kasta 4 magier och sen måste man sova... Hurra! =(
Nej herre gud det är underbart.
Beror ju helt på vilka magier du har och hur många av dem du har. Och så spelar det roll om du spelar sorcerrer elelr wizard. även vad du har för stats för att kunna lära dig olika spells.
Jag kastade då inte slut på hälften av alla mina spells på sista bossen ens 🙂
July 8, 2003
Death On Wings wrote: [quote=caged]Synd bara att magisystemet i BG spelen är kasst, finns ingen chans att spela magiker när man kan kasta 4 magier och sen måste man sova... Hurra! =(
Nej herre gud det är underbart.
Beror ju helt på vilka magier du har och hur många av dem du har. Och så spelar det roll om du spelar sorcerrer elelr wizard. även vad du har för stats för att kunna lära dig olika spells.
Jag kastade då inte slut på hälften av alla mina spells på sista bossen ens 🙂
Hmm.... Då vet jag inte vad jag gör fel, möter man 5 fiender och har 4 magier ligger man taskigt till som Wizard...
December 31, 2001
Om du kör solo som wizard så får du ta conjurer eller liknande för att skapa lite monster motståndaren kan slå på.
Sen slänger du ut lower resist och några magic misiles eller firebolt om du möter andra magicer eller archers.
Sen så får du sätta på mirror image och massa andra bosts, du kan gärna bosta dina spawns med hastighet.
Sen lite längre fram i spelet kommer du kunne spawna fram en stor jävla demon som sparkar röven av de flesta. Bara att sätta protect from evil på sigsjälv ( han tar dig annars ) och sen bara släppa lös honom. Han går inte att styra men han slaktar som fan 😀
July 8, 2003
Death On Wings wrote: Om du kör solo som wizard så får du ta conjurer eller liknande för att skapa lite monster motståndaren kan slå på.
Sen slänger du ut lower resist och några magic misiles eller firebolt om du möter andra magicer eller archers.Sen så får du sätta på mirror image och massa andra bosts, du kan gärna bosta dina spawns med hastighet.
Sen lite längre fram i spelet kommer du kunne spawna fram en stor j**la demon som sparkar röven av de flesta. Bara att sätta protect from evil på sigsjälv ( han tar dig annars ) och sen bara släppa lös honom. Han går inte att styra men han slaktar som fan 😀
Hmm, kanske ska ta och installera BG2 igen då... Det är onekligen kul men just det att man inte kan spela ordentligt som magiker är tråkigt.
Fast felet kvarstår ju, jag kan spawna ett djur så fienderna har något att slå på, fast det kan jag ju bara göra en gång per dag typ sen måste man sova igen... Hata sova... Tror inte jag kommer kunna spela STALKER... =)
December 31, 2001
Beror på hur många gånger du har den i din spellbook om du är wizard. Du kan ju ha hela sidan full med just att summuna/spawna djur. Är du sorcerrer får du fler allt eftersom.
Men max antalet spawnade units är 5 tror ja som du kan ha ute samtidigt.
Men du kan massor av sådana spells och kanske 2-4 få varje om du så vill eller fler beroende på hur du vill lägga upp din spellbook.
1 Guest(s)