March 13, 2008
Har nu efter mycket om och men köpt mig ett PS3 Slim 250 GB. Spelet Uncharted 2 följde med och jag är kalasnöjd med både konsolen och spelet. Men givetvis törstar man efter mer då det blev mycket snabb genomspelning av Uncharted 2.
Jag har kikat mycket på Resistance 1 & 2 (för CO-OP med polare på plats), och Metal Gear Solid 4 då jag spelat alla tidigare spel i serien så man är väl lite av ett MGS-fan. Sedan har jag kollat mycket på Ninja Gaiden Sigma 2 då jag spelade ettan på Xbox (inte 360) och det var helt och hållet min typ av hack-n-slash.
Kan ju tillägga att jag redan spelat igenom GTA4, Prototype, COD4, Batman Arkham Asylum, Rainbow Six Vegas, Riddick AODA (säkert fler än så som jag inte kommer på), på PC - så dessa behöver ej tipsas om.
Med detta sagt hoppas jag kunna få något/några tips som kanske liknar de typ av spel jag nyss nämnde. Men jag är givetvis öppen för förslag.
Tack!
March 13, 2008
KeeKe wrote: Ratchet & Clank serien.
Fallout 3.
Army of two lite kort men mycket bättre än resistance 1&2 deras co-op är sämst!
Battlefield: bad company är rätt bra.
Hehe, nu när du listar spel så kom jag fram till att jag spelat alla de där förutom Ratchet & Clank... Fler tips kanske?? Vet inget om Final Fantasy men det kommer väl snart ett mastodont FF-spel till de moderna konsollerna, frågan är om man kan hoppa på en serie av den kalibern rakt av bara. Du kanske vet?
November 30, 2006
baronatom wrote: Hehe, nu när du listar spel så kom jag fram till att jag spelat alla de där förutom Ratchet & Clank... Fler tips kanske?? Vet inget om Final Fantasy men det kommer väl snart ett mastodont FF-spel till de moderna konsollerna, frågan är om man kan hoppa på en serie av den kalibern rakt av bara. Du kanske vet?
de nya FF som kommer ska va fristående från de andra Final fantasy.
Så de ska jag försöka mig på iaf 🙂
CoD: world at war har bra Co-op
CoD: MW2 kommer i november, tekken kommer snart med 30 oktober
Assasins Creed 2 kommer i slutet av november.
De jag ska fixa nu är killzone 2 och de nya ratchet 😀
Battlefield 1943 finns att ladda ner från PS store, roligt online! ( går bara online )
de flesta titlar finns på pc så man har spelat de där redan.
Oblivian, mycket bra...
nu säger jag bara massa som jag tycker är bra.
gillar inte bilspel så kan inte uttala mig om de
March 13, 2008
KeeKe wrote: bra text!
Ah, bra att veta om FF! Då kanske man slipper eventuella referenser till tidigare spel som bara förvirrar.
Jo Killzone 2 verkar nice men jag förstår inte varför det inte finns CO-OP i det spelet. Soff-COOP är ju bland det bästa som finns, lite öl, snacks och skitsnack medan man spelar.. svårslaget i min mening.
Gillar egentligen inte heller traditionella bilspel, men vill minnas att Midnight Club i alla fall var kul.
Som sagt i tidigare inlägg, spelat de där du listade 😛 Men i vilket fall som helst kommer år 2010 blir ett dunderår för PS3.. kolla bara kommande releaser!
EDIT: Har givetvis inte spelat de spelen som kommer senare i år! Vill inte framstå som en mytoman 😀
December 27, 2003
du kan gott skippa Resistance spelen, de är inga höjdare. speciellt inte R:FoM som känns väldigt generiskt. R2 är bättre, men lägg pengarna på något annat så länge och plocka upp R2 senare
GRAW2, Bad Company, Killzone 2, Little Big Planet, Condemned 2, Racedriver GRID, NFS Shift, Dirt 2
November 27, 2003
Metal Gear Solid är ett måste.
Resistance-spelen är bra tidsfördriv om inget annat. Dugligt FPS. Annars tycket jag Jericho var lite kul med lite nytänk även om det inte var ett överdrivet bra spel.
Ratchet & Clank som nämns ovan.
Uncharted 1 kanske?
Soul Calibuer IV är vettigt om du gillar fighter.
//Andreas
November 22, 2001
baronatom wrote: Ah, bra att veta om FF! Då kanske man slipper eventuella referenser till tidigare spel som bara förvirrar.
Spelen är fristående, men en del referenser återkommer alltid. Som Chocobos, en karaktär heter Cid och en del annat, men det är inte förvirrande.
October 26, 2001
Dantes inferno:
Testade demot idag och gillar man lite mer Hack 'n slash spel så kanske det kan vara något.
http://www.webhallen.com/prod......p?id=95166
Brütal Legend:
Roligt Heavy Metal spel med Jack Black i huvudrollen.
1 Guest(s)