January 12, 2006
OfflineBåde demo och det klara spelet finns ute så alla kan testa.
Spelet är mycket hårdvarukrävande. Samtidigt är det ett av de få som verkligen utnyttjar flerkärniga processorer och andra nya tekniker.
Vad är din erfarenhet? Vad krävs för att spela UT3 som det skall spelas?
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
January 12, 2006
OfflineEn ganska bra kalkylator, se om du kan köra UT3:
http://www.ut2341.com/UT3SystemScore/
Unreal engine 3 är kanske den enda motorn idag som utnyttjar även quadprocessorer:
April 13, 2004
Offlineperzy wrote: En ganska bra kalkylator, se om du kan köra UT3:
http://www.ut2341.com/UT3SystemScore/
Unreal engine 3 är kanske den enda motorn idag som utnyttjar även quadprocessorer:
Det stämmer att det är krävande om du skall köra allt ögongodis, men samtidigt mycket skalbart, så det funkar med lite äldre hårdvara med, sedan finns ju Supreme Commandermotorn som också klarar quadprollar 
January 12, 2006
OfflineJalle64 wrote: Det stämmer att det är krävande om du skall köra allt ögongodis, men samtidigt mycket skalbart, så det funkar med lite äldre hårdvara med, sedan finns ju Supreme Commandermotorn som också klarar quadprollar
Jo det stämmer att det är mycket skalbart. Men, för att det ska flyta även i de mest grafikintensiva ögonblicken behövs rejält med hårdvara.
Jag hade endast 1 Gb RAM (i Win XP) men uppgradera nu till 2 Gb.
Märkbar skillnad, flyter bättre.
Meningen med den här tråden är att man skulle jämföra vad man behöver för att framgångsrikt kunna köra UT3. Onlinespelande alltså.
För att klara sig i konkurransen online så behöver man ju medelbra grafik (för att upptäcka fienden), man behöver beräkningskapacitet för fysikberäkningar i närstrider med flera spelare.
Själv har jag uppgraderat min burk för ca 5000:- för att kunna köra UT3 (och annat men UT3 har varit måttstocken)
Athlon 3500+ ---> 5000+ dualcore
Mer minne 1 Gb --> 2 Gb
Geforce 6800 --> x1900 gt
Kanske har jag tagit i för mycket, kanske för lite?
1 Guest(s)

Log In